Loukkaantuisitko tästä? Mä tulin kyllä surulliseksi :(
Meillä on 6kk vauva ja vietin juuri ensimmäistä äitienpäivääni.Meidän suvulla on ollut tapana kokoontua yhteen äitienpäivänä mummolleni,hänellä kun on iso talo ja tykkää laitella juhlia ym.Siellä oli siis kaikki mummot ja äitejä muutenkin.Isäni tuli myös sinne ja oli ostanut sanomansa mukaan kaikille äideille lahjakortit kosmetologille,uuden vaimonsa kauneushoitolaan.
Jakeli niitä siinä ruusujen kera kaikille PAITSI minulle.Hieman hölmistyneenä siinä sitten katselin kun en itse saanut mitään..mieheni sitten sanoi että olenhan minäkin äiti! Isäni siihen sitten että voi kamala,mitenkäs hän nyt sen ihan unohti ja antaa minullekin myöhemmin samanlaisen..joopa joo.
Isäni ei ole koskaan tykännyt miehestäni ja ei myöskään siitä että saimme lapsen,suoraan ei ole sanonut koskaan mitään mutta piilovittuilla osaa kyllä.Tuli sellainen tunne tästäkin että teki ihan tahallaan loukatakseen :(
Ja siis en todellakaan ole lahjojen perään,mutta tuossa tilanteessa tuli vähän tyhmä olo.
Kommentit (18)
Miten sinä tulet toimeen isäsi uuden vaimon kanssa? Miten olet kommentoinut häntä tai hänen kauneushoitolaansa?
Tuli mieleen että 'unohdus' ei välttämättä johdu sun lapsesta vaan sun käytöksestä.
Olisin varmaan alkanut itkeä ap:n tilalla. Inhottava temppu isältä, sietääkin loukkaantua tuollaisesta!
Minä vetäisisin tuosta johtopäätökset tyyliin "ei tupata jos ei tykätä" ja tipauttaisin yhteydenpidon minimiin. Jospa jossakin vaiheessa alettaisiin kaivata.
Tulee mieleen eräs joulu oman isäni luona, kun äitipuoleni lapsenlapset vetelivät paketeista uusia suksia, nukenvaunuja yms. kamaa.
Omat lapseni sai Aku Ankan taskukirjaa yms ja kolmas lapseni, 1 kk jätettiin kokonaan ilman, kun ei "osattu ostaa".
Jospa itse vedit väärät johtopäätökset? Jospa isäsi oikeasti unohti sinunkin juuri tulleen äitiksi, kun yritti miettiä keitä kaikkia äitejä mummollesi on tulossa.Ja nyt harmistuneena ajattelet, että isäsi on piilovittuillut koko ajan milloin mistäkin syystä. Voihan isäsi olla noin törkeä tai ajatellut, ettet tule toimeen hänen vaimonsa kanssa, mutta jotenkin on vaikea uskoa aikuisesta ihmisestä.
Isäni olisi voinut tehdä samoin, ja kyllä, kyllä se loukkaa. Se on kuitenkin asia, jolle ei voi tehdä mitään. Oletko isäsi ainoa tytär tai ainoa aikuinen tytär, ja sinulla on veljiä?
Minun isäni arvostaa vain poikia ja heidän vaimojaan. Perheen tytöt ja nuoret naiset ovat arvottomia, pelkkää rahankulua, kun taas pojat ovat tulevaisuuden tekijöitä, joihin kannattaa sijoittaa rahaa. Kohtelumme kotona oli todella eriarvoista. Pojat saivat lahjaksi mopoja ja autoja, minä tyttönä en voinut saada edes polkupyörää, "koska ottaisin sen kuitenkin mukaan kotoa muuttaessani". Isäni mielestä joku toinen mies saisi hyödyn, jos hän sijoittaisi rahaa minuun.
Minulla ei vielä ole lapsia, mutta voin hyvin kuvitella, että isäni käytös äitienpäivänä olisi juuri tuollaista. Hänen mielestään olen aviomieheni omaisuutta ja mieheni ja mieheni suvun tehtävä on huolehtia elatuksestani ja hyvinvoinnistani. Miniät kyllä ovat kaiken lahjomisen arvoisia, koska heidän lapsensa vievät isäni nimeä eteenpäin.
Isäni ei huomaa lainkaan tekevänsä väärin. Hän saattaa esitelmöidä pitkään siitä, miten on ottanut tasapuolisuuden huomioon toiminnassaan. Esimerkiksi kun valmistuin ja sain lahjan, miniät saivat samanarvoiset lahjat, vaikka eivät ole hankkineet itselleen koulutusta. Sama ei päde toisin päin: kun miniöiden perheessä tapahtuu jotakin juhlimisen arvoista, vaikkapa heille valmistuu talo, minä en saa lahjaa.
Isäsi oli törkeä. Kuten jo joku ehdottikin, niin jätä minimiin tai jopa kokonaan tauolle pitkäksi aikaa yhteydenpito. Mun omat vanhempani eivät koskaan pitäneet mua äitinä. Heille tunnuin olevan pelkästään pikkupenska jonka yli voi kävellä ja jota voi komennella mielin määrin. Koskaan eivät edes onnitelleet äitienpäivänä, appivanhemmat sanoivat aina mullekin et onneksi olkoon sullekin. Ikää mulla on 35 v. Jos isäsi on iahn miettinyt et ketä ÄITEJÄ sinne tulee, niin miten muka ei ole muistanut että oma tytärkin on nykyään äiti. Itse jättäisin menemättä koko kauneushoitolaan, saisi isukki pitää lahjakorttinsa ja ruusunsa.
Voi 8, aika sikamainen isä sulla!
t: 6, jonka oma isä huolehtii vain äitipuolensa lapsenlapsista
Mitä sukunne muut äidit tuumasivat tilanteessa? Törkeää käytöstä isältäsi, ja vahinkonakin törkeä, koska paljastaa todella arvostuksen puutteen.
Isäni lähes lopetti yhteydenpidon meihin lapsiin kun erosi äidistäni,halusi omien sanojensa mukaan "uuden alun" ja ilmeisesti ajatteli että avioero otetaan myös lapsista.Tästä nyt on aikaa jo vuosikaudet ja me lapsetkin ollaan kaikki aikuisia jo,ihan ok välit meillä on ollut tosin etäiset ja se on ihan sieltä puolelta lähtöisin.
Kyllähän ne muut suvun äidit näyttivät nolostuvan puolestani kun kaikki tajusivat tilanteen..no,minkäs sille enää voi,annan asian olla.ap
Sinun olisi pitänyt kysyä isältä, miten hän muisti omaa äitiäsi eli sitä naista, jonka ansiosta isäsi on isä.
Kuka olettaa saavansa ISÄLTÄÄN(!!!!!!) äitienpäivälahjan? Ei tulisi mulla pieneen mieleenikään.
Tuskin tuossa on mitään piilovittuilua, olet isällesi LAPSI, et äiti.
jos hän noin "unohtaa" että oma tytärkin on äiti, niin kertonee myös siitä, että lapsenlapse syntymä ei ole ollut hänelle tärkeä juttu...muistaako hän edes lapsenlapsensa olemassaoloa?
mutta pointsit miehellesi, hän ihanasti piti puoliasi myös ääneen huomauttamalla että olethan sinäkin äiti.
On eri asia odottaa isältään äitienpäivälahjaa kuin odottaa että jos samassa tilaisuudessa kaikkia muita äitejä muistetaan, ei olisi itse se ainoa jonka äitiyttä ei noteerata mitenkään.
Tuntematta ap:n isää tulee mieleen että ainakin oma isäni voisi tehdä tuollaista ihan vain ajattelemattomuuttaan. Ei siis vittuillakseen vaan ihan vain siksi ettei sitä kiinnosta minun äitiyteni eikä se tosiaan edes juolahda hänen mieleensä. Hän käytännössä lakkasi ajattelemasta minua merkityksellisenä ihmisenä, saati sukulaisenaan kun meni uusiin naimisiin.
Isäni ei ole ilkeä ihminen, mutta hyvin itsekeskeinen. Olen jo tottunut siihen, ja harvoin enää suuresti siitä kiihdyn. Pyrin suhtautumaan häneen niin kuin muihinkin ikäviin asioihin joihin en voi merkittävästi vaikuttaa - altistun hänelle muutaman kerran vuodessa ja muun ajan yritän elää omaa elämääni ajattelematta häntä liiemmin.
Vaikea olisi silti kuvitella että itselläni olisi joskus samanlaiset välit omiin lapsiini. En tiedä onko tämä sukupuoli- vai sukupolvikysymys, vai onko isäni muuten vain kummallinen.
No en todellakaan olettanut saavani mitään lahjoja isältäni! Osaatko sinä nro 14 edes lukea? Tuskin kukaan muukaan suvun nainen odotti mitään saavansa isältäni,se nyt ei ollut pointti tässä.
Joo ei ole lapsenlapsen olemassaolo myöskään tärkeää,isäni kun ei pitänyt siitä että tein lapsen mieheni kanssa.ap
Ikävältä kuulosti käytös. Jos halusi vittuilla, ihmettelen, miksi antoi jälkikäteen saman lahjan. Avaintekijä on varmaan tuo, ettei halunnut sinun tekevän lasta juuri sen miehen kanssa. Vai olisiko kukaan muukaan kelvannut?
Yksi vaihtoehto myös:
Jos hänellä ei ole oikeaa syytä olla pitämättä miehestäsi, on pitämättömyys outoa ja isälläsi on jokin ongelma. Siitä seuraa helposti tuollainen huono käytös. Ja jos tosissaan uskoo, että teit väärän valinnan miehen suhteen, saattoi jopa unohtaa äitiytesi alitajuntaisesti. Silloin ei välttämättä tahtonut loukata sinua (jos muulloin ja muissa asioissa kohdellut oikeudenmukaisesti).
Toivottacasti pääset asian yli ja hyväksyt isäsi sellaisena kuin on, yhteydenpidon vähentäminen voi auttaa, jos loukkaa liikaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 11:17"]
Minä vetäisisin tuosta johtopäätökset tyyliin "ei tupata jos ei tykätä" ja tipauttaisin yhteydenpidon minimiin. Jospa jossakin vaiheessa alettaisiin kaivata.
[/quote]
Tuollaista marttyyria tuskin kukaan jäisi kaipaamaan, kunhan huokaisisivat helpotuksesta, kun eroon pääsisivät.
Ja ap. se voi olla oikeasti että isän on vaikea mieltää tytärtään äitinä, ja vahinko oli todellinen.
No huh! Onpas sulla törkeä isä. Kerroit, että isäsi ei tykkää miehestäsi mutta mites sun ja isäsi välit, ootteko kuinka läheisiä? Mietin, että miten tuollainen "unohdus" voi sattua ja mitä siinä on taustalla. Pystyisitkö puhumaan avoimesti isäsi kanssa ja kertomaan, kuinka paljon tuollainen loukkaa?