Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

taaperon ähkivä hengitys

Vierailija
18.05.2013 |

Elikkäs pojan 2v 3kk hengitys on ähkivää. Olen kiinnittänyt siihen joskus aiemminkin huomiota mutta unohtanut oireen sittemmin. Nyt kuitenkin tuo oire on alkanut huolestuttaa kun tekee sitä lähes koko ajan. Sylissäkin kun istuu niin ähkii uloshengitystä lähes koko ajan ja ennen ähkäisyä pidättää henkeä hetken... Vaikea selittää ja kuvailla tuota ;) Olen ajatellut että onko tuo vain tapa, kun ei tee sitä nukkuessa ja on muuten hyvävointinen. Onko muilla kokemuksia vastaavasta, esim. voisiko olla astma?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä tarkoitat. Pojallani, 3,5v, on infektioastma ja tekee juuri tuota, kun on räkäinen. Ei siis tarvitse olla nenä tukossa, mutta nuhaisena tekee juuri noin. Vetää henkeä, pidättää hetken ja puuskahtaa sitten ulos. Hengitys kuulostaa vaikealta. Meiiäkään poika ei tee tuota nukkuessaan, lähinnä kun keskittyy johonkin.

Kannattaa tutkia, vaikka ei tuo vielä vaarallista ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös lapsi jolla on infektioastma. Tekee juuri samaa kun astma on huonossa vaiheessa tai hengitysteissä infektio. 

Suosittelen käyntiä lastenlääkärillä kun on infektio päällä. Mahdollinen lääkitys. Astma pitäisi hoitaa, ei saa jättää hoitamatta vaan se pitäisi olla hyvässä hallinnassa.

Vierailija
4/11 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkö hengenvaarallista juuri nyt mutta kertoo että lapsen on vaikea hengittää. Eli hoitoon! Koitahan antaa ventolinea tms avaavaa ja katso katoaako ähinä muutamaksi tunniksi.

Vierailija
5/11 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap ja nostan vielä tätä vanhaa ketjua, josko muiden lapsilla vastaavaa. Tuo ähinä on ollut pojalla siis niin kauan kuin muistan, ja nyt poika on melkein 3v. Ähkiminen ei vaikeuta puhetta, leikkimistä/touhuamista, vaan on jotenkin "tapa". Tekee sitä kaiken aikaa, eli pidättää hetken uloshengitystä ja joskus ähkäisee. Silloin kun katsoo esim. keskittyneesti lastenohjelmaa tai kun nukkuu niin hengitys on normaalia. Ei olla käyty lääkärissä asiasta tms. kun poika muuten virkeä ja hyvävointinen. Infektioastman tyyppistä ollut pienempänä(sairaalassakin pari kertaa), mutta ollut oireeton jo pari vuotta.Muistan noiltakin ajoilta samanlaista ähinää jo olleen. Ja ventolineakin olen vaivaan kokeillut, mutta ei mitään vaikutusta ollut...

Vierailija
6/11 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvisikö mikä on? täällä samaa😥

Vierailija
7/11 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä myös, kokemuksia?

Vierailija
8/11 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap ja nostan vielä tätä vanhaa ketjua, josko muiden lapsilla vastaavaa. Tuo ähinä on ollut pojalla siis niin kauan kuin muistan, ja nyt poika on melkein 3v. Ähkiminen ei vaikeuta puhetta, leikkimistä/touhuamista, vaan on jotenkin "tapa". Tekee sitä kaiken aikaa, eli pidättää hetken uloshengitystä ja joskus ähkäisee. Silloin kun katsoo esim. keskittyneesti lastenohjelmaa tai kun nukkuu niin hengitys on normaalia. Ei olla käyty lääkärissä asiasta tms. kun poika muuten virkeä ja hyvävointinen. Infektioastman tyyppistä ollut pienempänä(sairaalassakin pari kertaa), mutta ollut oireeton jo pari vuotta.Muistan noiltakin ajoilta samanlaista ähinää jo olleen. Ja ventolineakin olen vaivaan kokeillut, mutta ei mitään vaikutusta ollut...

Kuinka tyhmä pitää olla ettei vie lasta lääkäriin, kun on oireita hengityksen suhteen?!? Viekää ne penskanne tutkimuksiin ja heti! Astma on viheliäinen sairaus ja vaatii hoitoa.

Vierailija
9/11 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tic oire, täysin vaaraton, näitä tulee joillekin lapsille, kuuluu kehitykseen.

Tic-oireet lapsella

kuiva yskä

vingahtelu.

huudahtelu.

niiskuttaminen.

rykiminen.

sanojen toistelu tai matkiminen.

maiskutus.

Astma kyllä vaivaa myös nukkuessa.

Vierailija
10/11 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmä pitää olla ettei vie lasta lääkäriin, kun on oireita hengityksen suhteen?!? Viekää ne penskanne tutkimuksiin ja heti! Astma on vi

Jos lapselle on kokeiltu ventolinea niin silloin on käyty lääkärissä, sitä ei saa ilman reseptiä.

Vierailija
11/11 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykkää paskaa.