Mistä löydän fiksun mallisia paitoja?
Tarvitsisin keväisiä ja kesäisiä paitoja, joiden ominaisuuksia ovat laskeutuvuus, yli takapuolen jatkuva malli, v-pääntie ja nauha tai rypytys vyötäröllä. Väri saisi olla joku neutraali vaalea tms. Ei löydy mistään!
Kiertelin kaupoissa (Lindex, Prisma ym.) ja löysin vain muodottomia telttoja tai muita suoria paitoja, joissa näytän lihavalta, koska ne eivät korosta vyötäröä yhtään. Värit ovat neonvärejä tai sitten ihan mustaa. Jos jossain vaatteessa joskus onkin rypytys tai naru, niin se menee rintojen alta ja saa näyttämään raskaana olevalta.
Onko nyt vain tyydyttävä käyttämään vanhoja riepuja, kun kaupoissa ei ole mitään päällepantavaa päärynä- / tiimalasivartalolle, kokoa 40?
Kommentit (2)
Kaupoissa on joka kausi samaa mallia joka tangolla. Erilaisia vartalotyyppejä ei ilmeisesti ajatella ollenkaan. Joka vuosi pitäisi olla monenlaiselle vartalolle sopivia vaatteita kaupan, mutta sesonkiväreissä.
Itsekin olen tuskaillut tänä keväänä monen vaatekappaleen kanssa. Esim. haluaisin mekon, joka sopii päärynävartalolle: pitää olla vähän hihaa, etumuksessa pitää olla jotain ekstraa (ei ihan tykö) ja helmaosan pitää olla väljä ja päättyä polvien korkeudelle. No, kaupoissa on vain tyköistuvia kapeahelmaisia hihallisia mekkoja ja hihattomia leveähelmaisia mekkoja.
Sitten housut... Haluaisin vyötäröllä ja lantiolla istuvat ja lahkeista väljät kesähousut. Löytyy vaan latiolta leveää ja lahkeista kapeaa mallia tai lyhyitä jalkoja entisestään lyhentäviä caprihousuja sekä ihonmyötäisiä pillihousuja.
Pitää varmaan ommella itse.
Juu, olen huomannut saman. Kaikki paidat ovat ns. laatikkomallia, lyhyitä ja leveitä.