Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL:n Mika Salminen sanoo että kouluja tuskin suljetaan jos toinen aalto tulee

Vierailija
13.07.2020 |

Salmisen mukaan koulujen sulkemisesta ei olisi hyötyä. Ja THL se on jonka hallitus antaa päättää.

Eli koulut pysyy auki vaikka korona alkaisikin taas kunnolla levitä. Pelottavaa.

https://yle.fi/uutiset/3-11445376

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostatko koronamarjoja!

Vierailija
82/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan omalla nimelläni ja tiedoillani ottanut yhteyttä Suomen lehdistöön. Koskaan kukaan ei ole ottanut yhteyttä takaisin. Nimeni googlettamalla kuitenkin näkee heti, että olen oikeasti koulussamme töissä. Ei vain taida kertomani tukea Suomen hallituksen agendaa, joten minun ääntäni ei haluta kuunnella. Halutaan mieluummin elää harhassa, että lapset eivät saa tartuntoja tai tartuta, vaikka oikeasti ne lapset eivät olleet koulussa täällä Ruotsissa. Näkihän sen jo teidän opetusministerinne asenteesta, virnuillen avasi koulut uhkaillen että pitää olla lääkärintodistus vanhemman/lapsen riskiryhmään kuuluvuudesta että saa jäädä pois. Ainut vain, että sen todistuksen pyytäminen on laitonta. Veikkaan siis, ettei minun kertomaani haluta myöskään Suomessa kuunnella

T. Opettaja Sundsvallista

Olisiko joku Uusi-Suomi blogisti kiinnostunut kirjoittamaan tästä? Keväällä siellä oli joitakin korona-aiheisia blogeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan omalla nimelläni ja tiedoillani ottanut yhteyttä Suomen lehdistöön. Koskaan kukaan ei ole ottanut yhteyttä takaisin. Nimeni googlettamalla kuitenkin näkee heti, että olen oikeasti koulussamme töissä. Ei vain taida kertomani tukea Suomen hallituksen agendaa, joten minun ääntäni ei haluta kuunnella. Halutaan mieluummin elää harhassa, että lapset eivät saa tartuntoja tai tartuta, vaikka oikeasti ne lapset eivät olleet koulussa täällä Ruotsissa. Näkihän sen jo teidän opetusministerinne asenteesta, virnuillen avasi koulut uhkaillen että pitää olla lääkärintodistus vanhemman/lapsen riskiryhmään kuuluvuudesta että saa jäädä pois. Ainut vain, että sen todistuksen pyytäminen on laitonta. Veikkaan siis, ettei minun kertomaani haluta myöskään Suomessa kuunnella

Opettajien pitää saada tietää tästä. Facessa on muutama suosittu opettajien foorumi. Voisitko kirjoittaa sinne? Voin myös välittää tekstisi, jos muotoilet tähän ketjuun sopivan pätkän.

Vierailija
84/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajissa ja koulun muussa henkilökunnassa on paljon riskiryhmiin kuuluvia. Lisäksi lapset vievät koronansa kotiin :(

Vierailija
85/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, että yritit. En ainakaan itse ole unohtanut virnuilua ja tuota valheellista lääkärintodistuksen vaatimista.

Vierailija
86/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotto tuohon äijään kyllä 0/5. Yksikään asia ei ole mennyt niinkuin tämä Salminen on sanonut. Ihmettelen, että hallitus tollaista kuuntelee ”herkällä korvalla”.

Hallituksen pitäisi kuunnella Husin diagnostiikkajohtajaa ennemminkin.

Sitä Lasse Lehtosta. Sillä on viisaat puheet, mutta "lausuntojen antaminen päätettiin keskittää vain muutamalle". Eli hän ei sa antaa virallisia näkemyksiä.

https://www.apteekkari.fi/uutiset/laakekorvausmenot-kasvoivat-taas-nous…

Miksi sinne apteekkiin piti päästä käymään, vaikka siellähän ne puolikuntoiset ovat olleet kaiken aikaa - kuin myös ne riskiryhmäläiset?

Vierailija
87/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koulut keväällä avattiin, kiellettiin tehostettu siivous!

T. Siivooja

Vierailija
88/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun koulut keväällä avattiin, kiellettiin tehostettu siivous!

T. Siivooja

Aivan älytöntä! Onko sinulla tästä jotain kirjallista tallessa?

Vierailija
89/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kielletty tehostettua siivousta, äläpäs valehte, sillä sinä er ole siivooja.

Ota asioista paremmin selvää, äläkä levittele valeiutisia.

Vierailija
90/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Hups. Tarkoitin siis nro 13 viestiä. Talouteen korona vaikuttaa joka tapauksessa. Eivät ihmiset liiku normaaliin tapaan kuluttamassa ja viettämässä aikaa, jos riski sairastua on suuri.

Sama, Suutun aina kun Salminen avaa suunsa, alussa ollut niin väärässä ettei enempää voi olla. Nytkin kiehuu.

Vierailija
91/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin väärää viestiä.

Vierailija
92/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää tyyppihän oli sitä mieltä, että lapset ottaa koronan vastaan ja Marin kuunteli. Mutta eduskunta (oppositiopuolueet kokoomus ja persut varsinkin) vaati tiukasti rajoituksia joten Marinin oli pakko sulkea koulut.

Nyt taas näkyy tämä hallituksen leväperäisyys kun rajat auki useisiin maihin. Tervetuloa korona, Marin sanoo pää puskassa.

Ärsyttää, me tehtiin kansalaisina iso työ kun pysyttiin kotona ja saatiin korona käytännössä pois Suomesta ja nyt hallitus vesittää sen kaiken. Sanotaanko niin että en ole edes varma löytyykö nyt mistään puolueesta päättäjiä jotka ajaisi suomalaisten etua. Oppositiokin on ihan hiljaa vaikka ihan selvää että nyt tulee korlna takaisin. Joku voisi huutaa ja lujaa.

Eikös se ollut Asko Järvinen, jonka mielestä lasten pitää sairastaa korona. Ja halusi jopa nopeampaa sairastuttamista.

Niin no, se ratkaisisi koko ongelman. Tulevaisuudessa kaikki olisivat immuuneja.

Tietty aika rankka toimenpide ..

Zinc

Just tuli tuore tutkimus, että immuniteetti kestää vain viikkoja...

Vierailija
93/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niiden on pakko ainakin lukiot ja ammattikoulut pitää auki. Ainakin aluksi. Tämä ihan uusien opiskelijoiden takia. On hyvin helppo tippua esim. lukiossa kärryiltä varsinkin uutena opiskelijana. Ei oikein voi niinkään toimia että kokonainen ikäluokka on asioista aivan pihalla ja jää jälkeen kun toisen aallon jälkeen joskus jouluna palattaisiin vasta kouluun. Tai mahdollisesti vasta joulun jälkeen. Myöskään ammattikoululaisten työssäoppimisia ei vain voi loputtomiin perua.

Koulut oli sodan aikaan vuoden kiinni (ilman etäopiskelua). Hyvin pärjättiin.

Yksi ikäluokka valmistui ylioppilaiksi ilman yo-kirjoituksia. (jollei ollut viimeisessä todistuksessa yhtään nelosta, sai lakin)

Vierailija
94/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kemikaaliali kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Hups. Tarkoitin siis nro 13 viestiä. Talouteen korona vaikuttaa joka tapauksessa. Eivät ihmiset liiku normaaliin tapaan kuluttamassa ja viettämässä aikaa, jos riski sairastua on suuri.

Sama, Suutun aina kun Salminen avaa suunsa, alussa ollut niin väärässä ettei enempää voi olla. Nytkin kiehuu.

Sama täällä, muttet vielä enemmän ärsyttää lastenlääkäri saxen ja Asko Järvinen ja stm varhila.

Taneli on niin rento, ettei ärsytä yhtä paljon, mutta paljon metsään on mennyt hänenkin puheensa.

Vierailija
95/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Lauma Salminen Suoja Lauma Salminen Suoja Mika..

Vierailija
96/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa yhtään etäkoulua? Siis semmoisista että voisi suorittaa koko peruskoulun etänä.

Sellaiselle olisi nyt tilausta.

Ainakin itse olen alkanut kaipaamaan sellaista vaihtoehtoa että etäkoulu olisi se normaali, eikä poikkeus josta on sovittava erikseen.

Lapseni on autismin kirjolla. Oppii asioita todella helposti ja opiskelee lomallakin ihan vaan huvikseen.

Muiden ihmisten seura kuitenkin kuormittaa häntä niin paljon, että koulunkäynti meinasi loppua alaluokilla kokonaan. Alkoi tulla päivittäisiä migreenikohtauksia ja niin voimakasta uupumista että usein joutui lähtemään kotiin kesken koulupäivän.

Lapsi ei häirinnyt koulussa muita, vaan itse häiriintyi muiden läsnäolosta ja äänistä. Se aiheutti ja aiheuttaa vieläkin pahimmillaan fyysistä kipua.

Tukea lapselle saatiin vasta kun vaihdettiin yksityiseen kouluun. Sitä ennen oltiin vaan aina niitä "huonoja vanhempia" jotka eivät osaa hoitaa lastaan.

Vaikka erityislapset halutaan saada nyt kovasti kouluun opettajan silmien alle (niistä huonoista kodeistaan), niin osa silti hyötyisi siitä että kouluun ei tarvitse mennä paikanpäälle.

Siksi toivoisin etäkoulua ihan pysyväksi mahdollisuudeksi.

Vierailija
97/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajien pitää saada tietää tästä. Facessa on muutama suosittu opettajien foorumi. Voisitko kirjoittaa sinne? Voin myös välittää tekstisi, jos muotoilet tähän ketjuun sopivan pätkän.

Toivottavasti tuo opettaja sundsvallista tosiaan saa äänensä kuuluville j a kirjoittaa sinne opettajien faceen.

Järkyttävää, että meille valehdellaan. Itse olen riskiryhmäläläisäiti.

Vierailija
98/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon vähintäänkin valinnanvapauden, jossa tarjotaan etäopetusta sitä tahtoville perheille. Ei saisi puhua oppilaista yksilöinä, vaan perheistä yhteisöinä, joihin korona leviää/ei leviä.

Vai laitetaanko lapset, joilla koronaa pidetään vaarattomampana kuin heidän vanhemmillaan ns koronaleireille ts kouluun 24/7, jotta vanhemmat ovat vapautettuja kohonneesta koronariskistä, jonka lapset koulusta kotiin muuten toisivat? 

Eletään kriittisiä aikoja. Parhaillaan arvioimme, että muuttaako vai ei keskelle korpea, jossa koulu on pieni ja on tilaa istuttaa oppilaita vaikka eri luokkiin.

Vierailija
99/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää paikkoja kiinni, vaikka tolisi kolminkertainen aalto. Liikaa on talous ja yhteiskunta kärsinyt jo, että nyt emme voi enää uhrata siitä epidemialle.

Totta. Korona saattaa pyyhkäistä 30% boomereista pois kertaheitolla. Siinä ratkeaa kestävyysvaje ja ei tarvitse miettiä mistä niitä hoitajia saadaan. 

Vierailija
100/131 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla vapaaehtoista syksyllä mennä kouluun paikan päälle. Ja niitä opettaisi vapaaehtoiset opettajat.

Muut olisivat etänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi