En tajua sellaisia ihmisiä, jotka nyhjäävät sisällä päivät pitkät kun on niin kauniit ja lämpimät ilmat.
Tajuan että vesisateessa ei viitsi ulkoilla (vaikka meillä kyllä ulkoillaan säässä kuin säässä), mutta en voi ymmärtää että näin hienoilla ilmoilla ei saa persettään raahattua ulos kuin kauppareissun ajaksi. Lapset sitten ikkunassa tuijottelevat muita lapsia, jotka ulkona lekkivät. Saati sitten että uimaan vietäis...
Me olemme olleet rannalla tai uimalassa melkein joka päivä, lapset todella nauttivat kun saavat lutrata. Teemme myös retkiä lähiympäristöön ja muuta kivaa. Kesä on niin lyhyt, kannattaisi nauttia siitä.
Kommentit (27)
Meidän lapsemme menee nukkumaan lomallakin klo 20 ja heräävät klo 7 kieppeillä. Ei loma ole mikään syy heittää kunnollista päivärytmiä menemään.
Vierailija:
ole.. Mä taas rakastan tällaisia kelejä, outoa ettei noin moni tykkää. Tai ei kai se outoa ole, mulle vaan ennenkuulumatonta.. Ei varjossa pala, jos menee siis jonkun puun varjoon tms. Onhan monella sisälläkin 24 astetta..
Turha valittaa sitten kun lapset ovat isoja ja jumittavat vain pleikan ja tietokoneen ääressä.
Vierailija:
Meidän lapsemme menee nukkumaan lomallakin klo 20 ja heräävät klo 7 kieppeillä. Ei loma ole mikään syy heittää kunnollista päivärytmiä menemään.
Meillä sama rytmi on ollut muutenkin. Jos mun viestiä tarkoitit...
No tietty yheksän aikaan oon herättänyt pojan. On puolipäivähoidossa, meni tarhaan vasta 11:sta aikaan. Joten eipä ole paljoa rytmit muuttuneet, vaikka ollaan lomalla. t 31
Minusta asia on aivan selvä. Ulkona ollaan. Mahtavaa, kun on hellettä.
Meillä tosin eivät nuku yleensä kasia - ysiä pidempään. Joskus saavat valvoa yhteenkintoista, mutta yleensä ovat nukkumassa ysin maissa. Mennän kuitenkin tilanteen ja LASTEN rytmin mukaan, ei sen mukaan, miten arkisin mennään.
Ymmärrän toisaalta, miten kaikki ei jaksa lähteä ulso tällä säällä. En mäkään jaksaisi raahautua oikein mihinkään näin kuumalla, mutta onneksi ei tartte. Lapset ui aamusta iltaan omalla pihalla isossa uima-altaassa ja mä saan istua ja lukea varjossa. Ihanaa lomaa:-)
ole.. Mä taas rakastan tällaisia kelejä, outoa ettei noin moni tykkää. Tai ei kai se outoa ole, mulle vaan ennenkuulumatonta.. Ei varjossa pala, jos menee siis jonkun puun varjoon tms. Onhan monella sisälläkin 24 astetta..