Takaisin töihin loman jälkeen, hoitoala
Moikka!
Loma loppuu ja pitäisi mennä takaisin töihin, hoitoalalle. Vähän ressaa vaikka toisaalta kai se kiva on nähdä työkavereita. Ei vaan jaksaisi sitä hektisyyttä, kiire kiire, kohta tulee opiskelijat, niitä pitää ohjata, koronat ja muut.
Pidän työstäni, vähän ahdistaa vaan. :(
Kommentit (9)
Tuo on ihan normaalia töihinpaluu -ahdistusta loman jälkeen. Äkkiä siihen työhön taas pääsee kiinni ja tuntemukset unohtuu. Tsemppiä sulle!
Miksi lähärit kutsuvat aina työtään "hoitoalaksi" ja olettavat, että ihmiset ymmärtävät sen tarkoittavan juuri lähärin työtä?
Minulta loppui juuri määräaikaisuus, jatkoa ei herunut. Uutta työtä en ole edes hakenut, kun ollut niin rankkaa tämä koronahärdelli. Pakko pitää lomaa, kun tuntuu, että on aivan loppu.
Itse ajattelen, että loma on ollut hyvä ja leppoisa sekä tarpeen kun aivot ns. nollautuneet. Kyllä se sieltä taas lähtee ja ekan viikon jälkeen on taas kaikki muistissa niinkuin ennen lomaakin. Kukaan asiakkaistasi ei varmasti jää hoitamatta. Tsemppiä työhönpaluuseen!
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähärit kutsuvat aina työtään "hoitoalaksi" ja olettavat, että ihmiset ymmärtävät sen tarkoittavan juuri lähärin työtä?
Muu hoitajuus on marginaalia nykyään. Muita hoitajia valmistuu muutama tuhat uutta vuosittain, siinä missä lähihoitajia valmistuu 10 tuhatta.
Jos työ on pelkkää selviytymistä pitäisikö asialle tehdä jotakin? Esim. uudelleen kouluttautuminen, välivuosi, jne....
Vierailija kirjoitti:
Jos työ on pelkkää selviytymistä pitäisikö asialle tehdä jotakin? Esim. uudelleen kouluttautuminen, välivuosi, jne....
Välivuosi - millä rahalla? Pitäisin minäkin mielelläni jos vaan voisin. Pätkätöitä vuodesta toiseen, ei vaan jaksaisi enää.
Onko muilla samoja mietteitä, miten jaksatte? Tiedän kyllä, että kun on hetken töissä, se työ taas vie mukanaan, mutta ahdistaa jo valmiiksi silti.
Selviytymiskeinoja?
Tuntuu niin pahalta mennä sinne kun siellä on härdelli päällä, kaikki tietää kaikesta kaiken ja itse menee h-moilasena siihen et ainiin, mites tää nyt menikään? Vaikka työvuosia on takana reippaasti yli kymmenen niin silti tuntuu, että ei tästä tuu taas mitään tästä alusta.. kun olen ihan pihalla hetken aikaa.
ap