Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten siivous riskiryhmäläisen taloudessa?

Vierailija
13.07.2020 |

Henkilö itse pystyy ylläpitosiivoukseen mutta nyt tarvitaan jo perusteellisempi jynssäys. Mutta onko parempi antaa ulkopuoliselle ammattilaiselle ( tekee nopeammin mutta ei yhtä perusteellisesti kuin oma perhe) vai jonkun perheenjäsenen tehdä? Kukaan näistä ei pysty pitämään karanteenia ennen siivousurakkaa -tai siis kai sitä pystyisi mutten itse halua laittaa elämään hyllylle kahdeksi viikoksi siksi että voin siivota 1-2pv- Perhepiirissä kahnausta siitä, mikä olisi oikein. Siivous alkaa olla jo välttämätön ja riskiryhmäläinen voi poistua kotonaan siksi aikaa mutta yhden mielestä sekään ei ole riittävä turvatoimi vaan vaatii sen karanteenin. Miten tämän saisi pienimmällä riitelyllä ratkaistua?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan vaikeaksi taas tehdään. Riskiryhmään suositukset on jo poistettu. Olkoon paskojensa seassa

Vierailija
2/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan nyt hivenen hysteerinen? Elääkö tämä riskiryhmäläinen muilta osin täysin yksin, asuntoonsa lukittautuneena? Ei käy kaupassa, eikä tapaa ketään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi omaisten pitäisi olla ennen siivouksen tekemistä kaksi viikkoa karanteenissa? Eivät siivousfirman työntekijätkään ole. 

Vierailija
4/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua siis pyydetään siivoamaan mutta kolmas perheenjäsen ( joka ei oman sairautensa takia pysty urakkaaan) vaatii siivoojan karanteenia etukäteen. Henkilö, jonka asuntoon siivous tarvitaan, on monisairas ja dementoitunut, hän ei ymmärrä koronaa juuri ollenkaan. Ja kaikki asuu Uudellamaalla, jossa riski on todellinen.

Vierailija
5/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen riskiryhmäläisen voi laittaa jonnekkin karanteeniin pariks viikkoa niin saa siivouksen tehtyä.

Vierailija
6/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esimerkiksi vanhuksia hoitavat kotihoidon työntekijätkään elä työnsä vuoksi karanteenissa. Ette voi vaatia karanteenia myöskään mahdolliselta siivoojalta. En ymmärrä nyt ongelmaa.

Vierailija
7/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään karanteenia tarvi. Jos haluaa mahdollisimman varman päälle mennä, ehdotan seuraavaa: siivoajat menevät puhtaissa vaatteissa/vaihtavat puhtaat paikan päällä ennen siivousta (ettei ulkoa tule mitään), huolehtivat käsihygieniasta (itsestäänselvää), pitävät hiukset kiinni ja maskit naamalla. Tärkeintä on että aloitetaan puhtailla välineillä ja siivotaan puhtaimmasta likaisimpaan, ylhäältä alas kontaminaatioiden välttämiseksi, ja että liinoja ja muita välineitä on tarpeeksi useita - lattialiinoilla ei siivota pöytiä jne. Lopuksi kaikki välineitten varret vielä pyyhitään pesuaineella ja siivoustekstiilit pestään 90 asteessa. Paitsi jos käytätte mitään klooripohjaista, silloin 40 astetta, koska kuuma vesi ja kloori muodostavat myrkyllistä höyryä ja kloori desinfioi tekstiilin.

Oikeasti riittää hyvin, että siivoojat ja välineet ovat puhtaita eikä kukaan yski ja aivastele pinnoille tai asukkaan naamalle. Siinä ne maskit ovat riskiryhmäläisen kotona varmasti paikallaan, kun siivotessa sitä pölyä ja ärsyttäviä hajuja usein tulee.

Vierailija
8/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä en vaadi karanteenia vaan hlö, joka ei itse pysty siivoamaan, vaatii. Hänkin on riskiryhmäläinen ja elää täysin sisätiloissa/ omaehtoisessa karanteenissä ja on elänyt maaliskuusta alkaen. Minä ja perheeni taas ollaan noudatettu kutakuinkin kulloisia ohjeita ja esim nyt käydään muuallakin kuin ruokakaupassa mutta vältellään väenpaljouksia. Mutta harrastetaan ja lapset saa tavata kavereitaan jne.

Ja siivottavana olisi kolmannen henkilön asunto. Ulkopuolista siivoojaa ei hyväksytä tai vähintään ollaan sitä mieltä ettei tee kunnollista jälkeä/maksaa liikaaa ja omasta perhepiiristä pyydetään/vaaditaan siis omakaranteenia ennen siivottavaan asuntoon menemistä. Ap

Vierailija
9/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minä en vaadi karanteenia vaan hlö, joka ei itse pysty siivoamaan, vaatii. Hänkin on riskiryhmäläinen ja elää täysin sisätiloissa/ omaehtoisessa karanteenissä ja on elänyt maaliskuusta alkaen. Minä ja perheeni taas ollaan noudatettu kutakuinkin kulloisia ohjeita ja esim nyt käydään muuallakin kuin ruokakaupassa mutta vältellään väenpaljouksia. Mutta harrastetaan ja lapset saa tavata kavereitaan jne.

Ja siivottavana olisi kolmannen henkilön asunto. Ulkopuolista siivoojaa ei hyväksytä tai vähintään ollaan sitä mieltä ettei tee kunnollista jälkeä/maksaa liikaaa ja omasta perhepiiristä pyydetään/vaaditaan siis omakaranteenia ennen siivottavaan asuntoon menemistä. Ap

Miksi tämä vaatija ei sitten siivoa itse kolmannen henkilön asuntoa, jos kerran on ollut jo maaliskuusta lähtien karanteenissa? Mutta siis ei sun tarvitse suostua mihinkään karanteeniin. Eikä edes siivoamiseen, jos et halua. Jos haluat siivota, sanot tälle vaatijalle, että mitään karanteenia et ala pitämään, mutta voit tehdä siivouksen. Ottakoon tai jättäköön. 

Vierailija
10/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunto oikeasti vaatii siivousta, menette ja siivoatte, hygieniavaatimuksia noudattaen. Tuo karanteenia vaativa voi vaatia mitä lystää, mutta mikä pakko häntä on totella. Kuulostaa vähän siltä, että häneltä on nyt suhteellisuudentaju kadonnut, jos kuvittelee voivansa vain kököttää ylhäisessä norsunluutornissaan ja sieltä määräillä, mitä muut tekevät.

Vierailija
11/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut kuupat kilahtaa mökkihöperyydestä. Laitatte se vinkujan maksamaan dementikon siivoukset ja käskette pitämään naaman kiinni. Riskiryhmäläisrajoitukset ja karanteenit on menneen talven lumia.

Vierailija
12/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottavan asunnon haltija muualle siivouksen ajaksi.

Siivooja käyttää maskia ja käsineitä ym. sekä lopuksi asunnon hyvä tuuletus.

Karanteenia ei tarvita missään vaiheessa kenellekään.

Problem solved.

Vierailija
13/15 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon perusteelliseen jynssäämiseen menee vähintään 8-10h, joten asuja joutuu olemaan aika kauan poissa... Ja maski päällä siivoaminen: ensinnäkin sitä pitää vaihtaa parin tunnin välein ja toiseksi siinä on tosi raskas hengittää. Mutta kai se on jotenkin näin tehtävä.

Vierailija
14/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme ainakin Turussa siivouspalvelua tarvittaessa, puhdistavat paikat suojavarustein ja maskein.

Korona rajoitusten aikana se kyllä onnistuu jos yritys on ajantasalla.

www.aviclean.fi

puh. 040 8715358

Suosittelen! =)

Vierailija
15/15 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinnumero on näköjään sinulla väärin... se on 0404112949