Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas 3vko ilman rahaa

Vierailija
13.07.2020 |

Köyhän elämää. Maksut maksettu ja eipä mun olemattomalla koulutuksella jota ei ole jää rahaa käteen kuin 4€. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja olen kyllä tietoinen korvauksista joita saan.
Mutta silti aina vaikka Kuinka katsoo mitä ostaa ei jää rahaa ja eläkkeellä kun olen en voi hakea töitä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotain maksuja liikaa, karsipa niitä? Toimeentulotuen verran kun kuitenkin pitäisi olla tassussa asumisen ja sairaskulujen jälkeen?

Vierailija
2/6 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitte tarvii varmaan vähän niitä maksuja katsoa ja karsia. Halvempaa asuntoa ja jne. Kyllä täsdä maassa näitä "kreikkoja" riittää vaikka maanantaina kippaisi kottikörryllisen rahaa ovesta sisään niin viimeistään perjantaina ollaan taas persauki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten täällä yksi ap valitti, että hänen puolisonsa hävittää kaikki rahansa viikossa ja sitten loisii loppukuun hänen siivellään, vaikkei hänelläkään ole paljon rahaa. Onko näissä kirjoittajissa kyseessä pariskunta?

Vierailija
4/6 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi menoja.

Halvempaan kämppään/paikkakunnalle?

Osta safkat smarketin -60% aikaan?

Vierailija
5/6 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis työkyvyttömyyseläkkeellä, kuten minäkin. 

Eläkkeesi on pieni, kuten minunkin. Itse saan noin 900 e (työ- ja kansaneläke yht.) sekä asumistukea hieman yli 100 e (vuokra on pienehkö). En ole koskaan hakenut toimeentulotukea. Menoina on vuokra, vesimaksu, jätemaksu, sähköt siirtoineen, ruoka. lääkkeet, netti ja puhelin. 

Asiat ovat tietysti siitä kiinni, miten asuu ja mihin ylipäätään kuluttaa rahaa. Itse olen pärjännyt hyvin ja onnistunut säästämäänkin tästä pienestä eläkkeestäni 2500 e. 

Sinun kannattaisi miettiä ja panna oikein ylös, että mihin kaikkeen rahasi kuluvat. Jos asut kalliissa asunnossa, se tietysti syö ison osan tuloista. Asuinpaikalla on iso merkitys. Itse asun pienellä paikkakunnalla, jotta onnistuin saamaan edullisen asunnon. Ei näillä tuloilla asuta pääkaupunkiseuduilla, eikä edes muissa isoissa kaupungeissa. 

Silti ihmettelen, miten sinulle jää laskujen jälkeen vain 4 euroa. 

Vierailija
6/6 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruoka-apua tarjolla, nää kannattaa hyödyntää jos talous on tiukalla.