Mitä ajattelet ihmisestä, joka jarruttaa (niin, että jarruvalot palaa) aina alemman nopeusrajoitusmerkin kohdalla?
Ajelin tällaisen perässä ja aina rajoitusmerkin kohdalla syttyi jarruvalot... itse en koskaam painele jarrua merkkien kohdalla, vaan ennakoin ja annan nopeuden hidastua vapaasti.
Kommentit (59)
Vituttaa liikenteessä ne joiden jarruvalot hakkaa kuin strobo. Opetelkaa ajamaan niin kuin kuuluu niin sitä jarrua tarvitsee painaa melko harvoin.
Jos nyt yleensäkään jotain ajattelen, niin oletan hänen ajavan automaatilla, moottorijarrutus on hitaampi kuin manuaalilla.
Minä annan myös vauhdin hidastua vapaasti heti kun näen kyltin, mutta yleensä vauhtia on edelleen yli sallitun vielä siinäkin vaiheessa kun kyltin ohitan. Silloin kyllä painan sitä jarrua, tarvittaessa paljonkin. Ylinopeutta en halua ajaa.
Niin meinaatko että kaikki ajelevat aina vaan samoja teitä ja tietävät nopeusrajoitusmerkit ulkoa ja osaavat ennakoida niihin vai mitä yrität selittää? Kuitenkin se nopeusrajoitus täytyy olla siinä merkin kohdalla voimassa, ei kymmenkunta metriä sen jälkeen.
Automaatilla ei moottorijarrutusta tapahdu oikeastaan ollenkaan eli silleen ymmärrän. Mutta kyllä ajan maantiellä aika helposti tuollaisten ohi, koska itse en harrasta tuota jarruttelua.
Et sillä on varmaan vakkari päällä ja nopeusrajoituksen muuttuessa laittaa sen jarrulla pois?
Vierailija kirjoitti:
Et sillä on varmaan vakkari päällä ja nopeusrajoituksen muuttuessa laittaa sen jarrulla pois?
Kuten minä.
Kaikesta sitä voi ahdistua :D
Voisit melkein kirjoittaa johonkin Viljakkalan Puskaradioon.
Rajoituksen tunnistava vakkari päällä kun ajelee niin auto tekee noin.
Mulla ainakin auto jarruttaa itestään jos vakkarissa laittaa vauhtia alaspäin, tai jopa alamäissä jos vauhti kasvaa niin että jarruvalot palaa.
Vierailija kirjoitti:
Automaatilla ei moottorijarrutusta tapahdu oikeastaan ollenkaan eli silleen ymmärrän. Mutta kyllä ajan maantiellä aika helposti tuollaisten ohi, koska itse en harrasta tuota jarruttelua.
Minkähän vuosikymmenen automaateilla olet ajellut, kyllähän ne nykyään jarruttaa ihan samalla tavalla kuin manuaali, usein sitä voi vielä jopa säätää ajotapa-ohjelmalla tai mittariston näytön kautta.
Ajattelen, että jarrutteleva kuski on epävarma aloittelija tai hiljattain ylinopeussakot saanut äärimmäisen varovaiseksi muuttunut seniorkansalainen.
Että puolet kansasta on keskimääräistä tyhmempiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se vakkari pitäisi laittaa pois nopeuden vaihtuessa? Minä säädän vain uuden nopeuden vakkariin.
kyseinen henkilö ei halua maksaa veroluontoisia maksuja valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän vuosikymmenen automaateilla olet ajellut, kyllähän ne nykyään jarruttaa ihan samalla tavalla kuin manuaali, usein sitä voi vielä jopa säätää ajotapa-ohjelmalla tai mittariston näytön kautta.
En tiedä onko merkkikohtaista, mutta meidän automaatit ei ainakaan moottorijarruta niin paljoa, että vauhti oikeasti hidastuisi esim. satasen vaihtuessa kasikymppiin. Ja tällä hetkellä molemmat automaatit ovat vajaa vuoden ikäisiä.
Hyvä että siellä auton perässä joskus jotkut valot edes vilahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se vakkari pitäisi laittaa pois nopeuden vaihtuessa? Minä säädän vain uuden nopeuden vakkariin.
Joka risteysaluella säädät ees taas?
Vaikuttaa sellaiselta Audi/Bemarikuskilta, joka välittää nopeusrajoituksista. Yleensähän nuo paahtavat vauhdilla punaisiin jarruttelemaan.