Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä jotka elävät ilman TV:tä, sanomalehtiä tms.?

Vierailija
17.05.2013 |

Tunnetko ihmisiä, jotka eivät katso televisiota tai tilaa sanomalehtiä? Onko kaikilla nykyään tietokone, kännykkä, internet jne.?

Entä luopuisitko itse mielummin netistä vai TV:stä? Entä sanomalehdistä?

Itse katselin 2005 asti paljon telkkaria, mutta se jäi pois opiskelu- ja työtilanteen takia. Tänä vuonna ajattelin palata TV:n pariin, kun siitä on pakko maksaakin, mutta eipä ole onnistunut... Äsken taas laitoin päälle ja sieltä tuli joku kamala "Vedetään hatusta", ei pysty katsomaan.

Lehtiäkään en tilaa. Kännykkä ja netti on. Kuuntelen paljon musiikkia (en radiosta) ja hyllystä löytyy bluray- ja DVD-elokuvia. 

Omasta suvusta ja tuttavapiiristä olen huomannut sen, että nuorempia kiinnostaa netti, muttei välttämättä TV. Vanhukset katsovat TV:tä, mutta harvempi käyttää nettiä. Ilmeisesti korkeasti koulutettujen nuorten keskuudessa on muotia sellainen downshiftaus, johon kuuluu myös turhasta mediasta luopuminen.

Luin joku aika sitten näyttelijästä, joka elää kokonaan ilman kännyä, telkkaa, nettiä jne. Aika hauskaa, kun ajattelee että tyyppi näyttelee jossain sarjassa :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule sanomalehtiä eikä ole telkkaria. Tietokone ja netti kyllä on ja niistä en luopuisi. Mutta TV ei kerta kaikkiaan kiinnosta yhtään, eikä lehdetkään, kun ne samat uutiset näkee nopeammin netistä.

Vierailija
2/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:19"]

Minulle ei tule sanomalehtiä eikä ole telkkaria. Tietokone ja netti kyllä on ja niistä en luopuisi. Mutta TV ei kerta kaikkiaan kiinnosta yhtään, eikä lehdetkään, kun ne samat uutiset näkee nopeammin netistä.

[/quote]

Taustatiedoksi että olen akateemisesti koulutettu, 37-vuotias ja IT-alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kavereistani on televisioton ja sanomalehdetön. Osin rahasyistä. Osin ideologisista syistä. Netissähän kaikki tieto nykyään on. TV ja paperilehti ovat vanhanaikaisia medioita. Esim vauvapalsta on paljon modernimpi ja nopeampi media.

Vierailija
4/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:29"]

TV ja paperilehti ovat vanhanaikaisia medioita. Esim vauvapalsta on paljon modernimpi ja nopeampi media.

[/quote]

Pakko myöntää, että olen joskus lukenut HS:n tai vastaavan sivulta jonkun uutisen ja halunnut lisätietoa ja yllättäen vauvapalsta on se, missä kaikki tiedetään ekana. Se Enkeli Elisa -juttukin selvitettiin täällä paljon ennen Hesaria.

Tietty nettipalstoilla on puolet jutuista jotain trollausta, mutta fakta on se, että jos joku uutinen on tärkeä, niin siitä kuulee ilman perinteistä mediaakin. 

Vierailija
5/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukilla ei ollut kuin radio. Ei edes puhelinta.

Vierailija
6/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se, ap, noin mene, kuten kirjoitit. Ystäväpiirissäni on useita, joilla on kyllä TV-vastaanotin mutta sitä käytetään pelkästään DVD:n katseluun. Olen itsekin kerran ollut pari vuotta ilman televisiota mutta on se silti ihan kiva olla olemassa. Aamu-TV on ihan ok töihin lähteissä.

Nettiyhteyttä en halua puhelimeeni mistään hinnasta!! Sen verran olen kyllä downshiftaaja.

Sanomalehteä en ole tilannut vuosikymmeneen. Iltapäivälehden viikonloppunumeron ostan joskus. Siinä riittää vessalukemista pariksi viikoksi... ;)

Vierailija
7/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan kaikkia aktiivisesti; niin sanomalehteä (Hesari), tv:tä (Ylen uutisia ja ajankohtaisohjelmia lähinnä) ja netissä roikun myös. Mistään en luopuisi mistään hinnasta. Netti  myös puhelimessa. Seuraan siitäkin niin lehtiä kuin sosiaalista mediaakin. 

Vierailija
8/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tunnen enemmän porukkaa, jotka elävät täysin ilman kojeita, lehtiä ja nettiä. puhelin on lankapuhelin.

Vierailija
9/11 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole telkkaria ollut moneen vuoteen. Kun koitan sitä katsoa jossain muualla, ei sieltä ikinä tule mitään. Pelkkiä reality-idioottisarjoja ja kokkausohjelmia. Uutisetkin toistaa samoja asioita ja todella pintapuolisesti, loppu onkin pelkkää mainontaa.

Katson netistä katsomosta, ruudusta ja yleltä sarjoja, dokkareita jne. Haen leffoja ja sarjoja omalle koneelle.

Ei tarvii joka vuosi ostaa uutta dikipoksia, hd-redi-lcd-näyttö -telkkaria, jossa kuva pätkii, värit päin peetä ja dvd-soitinta ja kestää samalla sitä johtomäärää kotona. Joo, mulla on myös digikortti tähän koneeseen, et saisin laitettua kolmosen ja nelosen ja muut kanavat näkymään, mut en oo vaan tarvinnu.

Lehdet selailen netistä, jos on joku kiinnostava aihe, haen lisää tietoa siitä netin kautta, joka on nykyään paljon luotettavampi ja kattavampi lähde kuin joku poliittista linjaa vetävä, hyvä-veli journalistikerhon jäsen, joka copy/pastee uutiset eikä edes oikeinkirjotusta osaa.

Luen ilmaisesta Voima-lehdestä mielenkiintosia juttuja, joita ei edes ole valtavirtamedian tissi-kohu-uutiskynnystä ylittäneet.

Vierailija
10/11 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä- netti riittää.

Vierailija
11/11 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla telkkari, ja se on päällä varmaan ekaa kertaa vuoden aikana, kun on lätkäpelit joita mies katsoo. Kattelin ennen enemmän töllöä, mutta kun muutin kotoa omilleni, ei ekoina 3kk ollut muuta kuin putki tv ilman digiboxia, niin tuli katsottua vain leffoja dvd:ltä. Sitten hankin tietokoneen ja aloin katsoa leffat jne sieltä, niin tv:Tä ei käytä sitä vähääkään. Ei ole ollut piuhakaan kiinni ennen kuin nyt kun töllö aukes lätkäkauden ajaksi. Mutta tuossahan tuo mahtuu olemaan. Niin ja on tuo pleikkari + singstar, joten sen töllön tarvihtee sitten kun joskus pidetään bileiltoja ja haluaa laulaa, sillä kai sitä vielä pidetään :)

En siis ole aatteen ttakia ilman, mutta kun kolmessa kuukaudessa jäin ulos seuraamistani sarjoista, eikä tullut aloitettua uudestaan. Ja netistä näkee leffat (joo ja en lataa laittomia, vaan käytän netflixiä/jne vastaavia sivuja).

Sanomalehteäkään ei tule, kun ei tulisi luettua, netistä katselen uutiset sitten jos tarve. Koneesta en luopuisi, mutta telkkari kyllä joutaisi (jos ei sitä singstariakaan olis)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme