Onko teitä muita pariskuntia, joilla ei ole ystävänä pariskuntia?
Meillä ei ole ketään sellaista ystävää kummallakaan, joilla on myös kumppani tai puoliso, joiden kanssa voitaisiin seurustella ja tehdä yhteisiä pienimuotoisia reissuja vapaa-aikoina. On tietysti ihan mukavaa kahdestaankin reissailla ja olla vaan puuhailen milloin mitäkin mökillä ja kotosalla, mutta olisi mukava joskus jos olisi sellainen mukava ja keskustelutaitoinen, tavallinen pariskunta, joiden kanssa voisi viettää vaikkapa mökki-illanviettoja saunoen ja grillaillen ja ihan vaan jutellen kaikenlaisista elämän asioista maan ja taivaan väliltä, pohtia ylipäätänsä elämiseen kuuluvista ilmiöistä ja parantaa ns.maailman menoa.
Kommentit (5)
Jos puolisonii menehtyy ennen minua, niin en tiedä, jaksanko jatkaa elämääni aivan yksin?
Ei jo aikuistuneet ja itsenäistä elämäänsä viettävät lapset omine perheineen kuitenkaan ole samalla tavalla seuranani ja läsnä kuin oma rakas elämänkumppani, ja etenkin kun lapset ja lapsenlapset asuvat monien satojen kilometrien päässä eli vaikka tavataan, niin vain heidän lomien aikaan ja joskus viikonloppuisin. Muiden ystävien ja lähisukulaisten kanssa vain satunnaisesti, saatika etäisempien sukulaisten kanssa vieläkin harvemmin, viime vuosien aikana pääasiassa hautajaisissa, jos niissäkään, koska kaikki eivät saavu niihinkään erilaisista syistään.
Minä ainakin tilaan syaniidia jostakin ulkomailta samantein jos aviopuolisoni menehtyy, En halua jatkaa elämääni ilman häntä, samaan hautaan vaan, ja hyvästi kaikki pienemmät ja isommat paska ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Jos puolisonii menehtyy ennen minua, niin en tiedä, jaksanko jatkaa elämääni aivan yksin?
Ei jo aikuistuneet ja itsenäistä elämäänsä viettävät lapset omine perheineen kuitenkaan ole samalla tavalla seuranani ja läsnä kuin oma rakas elämänkumppani, ja etenkin kun lapset ja lapsenlapset asuvat monien satojen kilometrien päässä eli vaikka tavataan, niin vain heidän lomien aikaan ja joskus viikonloppuisin. Muiden ystävien ja lähisukulaisten kanssa vain satunnaisesti, saatika etäisempien sukulaisten kanssa vieläkin harvemmin, viime vuosien aikana pääasiassa hautajaisissa, jos niissäkään, koska kaikki eivät saavu niihinkään erilaisista syistään.[/Miksi et muuttaisi lähemmäs lapsenlapsiasi? Siis ainakin jos puoliso menehtyisi?
Miksi pitää olla pariskunta? Entä kaveriporukka?
Mulla ei ole edes nykyään ketään ystävää, jonka kanssa olisi kiva käydä harrastamassa jotain liikuntalajia, vaikkapa vain kävelylenkkejä.
Yksin ei tule lähdettyä ja eikä aina jaksaisi puolison kanssa, vaikkakin hänenkin kanssaan onkin ihan mukavaa liikkua, mutta vaihtelun vuoksi olisi jonkun muunkin kanssa harrastaa liikuntahetkiä eli käydä lenkillä jne.