Paljonko lahjaksi rahaa hääparille? 5 henkinen perhe lähdössä juhlimaan.
Morsian on mieheni serkku, ei siis ihan lähisukulainen.
Kommentit (45)
Häälahjan arvo ei mielestäni korreloi vieraiden perhekoon kanssa. Anna vaikka satku.
Häälahjan arvo ei mielestäni korreloi vieraiden perhekoon kanssa. Anna vaikka satku.
Luulisin, että 50-200e olisi sopiva, ihan riippuen teidän taloudellisesta tilanteesta. Kyllä mielestäni lahjan arvon pitäisi korreloida perheen koon kanssa. Ainakin me kihlattuni kanssa annamme aina yhdessä enemmän kuin mitä yksin antaisin.
Ihan omien varojen mukaan mä laittaisin. Jos mun häihin olisitte tulossa, niin sillä lahjalla ei olis mitkään merkitystä. Pääasia, että tulisitte eli ihan mikä tahansa kävisi, eikä kukaan rutkuttaisi selän takana :)
Jos taas hääpari on näitä nykyajan ahneita, niin silloin se pitäisi varmaan olla vähintään se satku tai mielummin enemmän.
150? 200? Ilmeisesti olette ihan tosissanne?
Itse ajattelin antaa siskolle 50. Ja meitäkin on 5.
Polttareihin 100,-. Miehelle sulhasen polttareihin toinen. Ja lahjaa 200,-. Yhteensä 400,- Eikö tässä ole enää mitään rajaa?
Joitain 50€-120€ väliltä annan riippuen onko kyseessä perheenjäsen vai kaukaisempi sukulainen tai tuttava.
Minusta sillä ei ole mitään merkitystä kuinka monta perheenjäsentä lahjan antajan takana on. Hääpari järjestää juhlan itselleen ja vierailleen juhlistaakseen sitoutumistaan. Ei heille olla mitään velkaa kutsusta saapua juhlimaan tätä onnea. Itse ainakin järjestin hääni enkä yhtään välittänyt jos joku ei antanut lahjaa ollenkaan tai vain muutaman kympin.
Itse ollaan laitettu kaavalla n. 50 €/nenä, eli nyt nelihenkisenä lapsiperheenä laitetaan se 200 € lähisukulaiselle/ystäville, ei-niin-lähisukulaisille ollaan saatettu laittaa vaan 150 €.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:21"]
Polttareihin 100,-. Miehelle sulhasen polttareihin toinen. Ja lahjaa 200,-. Yhteensä 400,- Eikö tässä ole enää mitään rajaa?
[/quote]
lasket siis omat syömistesi huvittelusi polttareissa lahjaan mukaan, ei helvetti..
Itse lasken 25€/aikuinen. Eli teidän perheeltä 50€. Lähisukulaisille sitten hiukan enemmän. Jos lapsilla on joku erityinen suhde hääpariin (kummilapsi tai paljon muuten olleet tekemisissä) niin ostaisin lapsilta pienen lahjan (esim. rakkausaiheinen pieni runokirja, "rakkaustee" tai muu hetken ilahduttava) ja/tai lasten/lapsen askartelema kortti.
Mä ajattelisin, että 50 € per aikuinen ja jos vaan on varaa, niin lapsista jotakin päälle. Eli 100-200 €.
Mä en ikinä kehtaisi viedä viisi henkistä perhettä syömään toisten häihin ja lykätä lahjaan 50e saako sillä edes heseltä safkoja. Olisin ennemmin menemättä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:21"]
[/quote]
lasket siis omat syömistesi huvittelusi polttareissa lahjaan mukaan, ei helvetti..
[/quote] Ruoat ei kuulu hintaan...
Ja jos lähden huvittelemaan päättäisin mielelläni itse minne ja kenen kanssa.
Vaatteita pitää tietysti ostaa jne. Ehkä olen nuiva ja pihi, mutta lährs tuhannen euron sijoitus toisten häihin ei lämmitä kyllä yhtään minun mieltäni.
50 ihan enough. Jos olis joku läheinen ystävä ni esimerkiks 60 tai 70ki vois irrota...
Ehdoton minimi on 250 e eli 50 e/hlö. Mielellään tulisi antaa enemmänkin rahaa etenkin jos juhlissa on ilmainen viinatarjoilu.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:55"]
Ehdoton minimi on 250 e eli 50 e/hlö. Mielellään tulisi antaa enemmänkin rahaa etenkin jos juhlissa on ilmainen viinatarjoilu.
Meinaatko että lapsetkin joutuu osallistumaan viinatarjoilun kustannuksiin?
Ylipäätään, miksi vieraiden pitää kustantaa häät?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:32"]
Morsian on mieheni serkku, ei siis ihan lähisukulainen.
[/quote]
150 euroa.
n. 50 euroa per hlö, mutta lapsista vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:55"]
[/quote]
no voi hemmetti. Meillä on aina ilmainen sisäänpääsy vieraille, eikä olla hoksattu kertaakaan pyytää pääsymaksua. Kun kutsutaan juhlimaan tai muuten vaan kylään, niin ollaan pöljät tarjottu kaikki sapuskat juomia myöten ihan ilmatteks. :(
Kyllä nyt muuttuu käytäntö... Pitänee laskuttaa tästä lähtien. Mikähän olis ihan peruskylästelypaketin hinta per lärvi. Siis jos tarjoaa hyvän, kolmen ruokalajin illallisen viineineen ja muine juomineen ad libitum.
Itse laittaisin 100€, ei olla mitään varakkaita ja jos ei ole mikään läheinen sukulainen. Jos kuitenkin juhlissa on kunnon tarjoilut, voi olettaa että viiden hengen kustannuksia on mennyt ihan mukavasti. Laittaisin siis 20€/pää tyylillä lahjarahaa :)