Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Uusi" varastelutapa kirppiksellä

Vierailija
17.05.2013 |

No joo, tuskin on "uusi" mutta minulle uusi kylläkin. Ja tämä ei ole mikään vinkki varkaille vaan ärsytyksen vuodatus...

Kirpparipaikaltani puuttui paljon kallista tavaraa. Ihmettelin, miten ne on voitu varastaa, kun niissä oli hälyttimet, mutta sitten hoksasin: tavaroiden määrä kuiteissa täsmäsi, mutta hinnat ei. Joku on siis ilmeisesti vaihtanut tavaroihini eri hintalaput.

Ei hemmetti. Harrastetaanko tällaista paljonkin?!

Ärsyttää ihan valtavasti. Olisin muutenkin hävinnyt noissa tavaroissa rahaa, kun ne olivat kalliita virheostoksia. Nyt tuntuu siltä, että maksan kirpputorivuokraa siitä hyvästä, että saan jakaa tavaraa ilmaiseksi...

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:08"]

No joo, tuskin on "uusi" mutta minulle uusi kylläkin. Ja tämä ei ole mikään vinkki varkaille vaan ärsytyksen vuodatus...

Kirpparipaikaltani puuttui paljon kallista tavaraa. Ihmettelin, miten ne on voitu varastaa, kun niissä oli hälyttimet, mutta sitten hoksasin: tavaroiden määrä kuiteissa täsmäsi, mutta hinnat ei. Joku on siis ilmeisesti vaihtanut tavaroihini eri hintalaput.

Ei hemmetti. Harrastetaanko tällaista paljonkin?!

Ärsyttää ihan valtavasti. Olisin muutenkin hävinnyt noissa tavaroissa rahaa, kun ne olivat kalliita virheostoksia. Nyt tuntuu siltä, että maksan kirpputorivuokraa siitä hyvästä, että saan jakaa tavaraa ilmaiseksi...

[/quote]

AP, vinkiksi seuraavaan kertaan: Laita tavara kunnon suljettavaan Minigrip-pussiin ( niitä on tosi isojakin), liima hintalapulla pussin suu taitoksiin niin, että pussia ei saa auki. Ja laita vaikka vielä häläri sinne sisäpuolelle.

Noin teen itse. Tosin en ole myynyt yli 20 e maksavia tavaroita kirppiksellä muutenkaan.

Niin ja ainakin omalla kirppiksellämme on myös lukittavat vitriinit, joihin saa tavaroita, ja niitä pääsee katsomaan ja koskemaan vain myyjän kanssa. Eli sellaisia voi ehdottaa torille/valita paremman kirpputorin.

Tästä muuten huomaa miten erilaisia tuollaiset itsepalvelukirppikset on. Omallani hintalaput tulostuu tarroiksi, joissa on viivakoodi, pöydän numero ja kuinka pitkään myyntipaikka on kyseisellä myyjällä.

Vierailija
22/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina merkannut kirppareilla hinnat seuraavasti:

vihreät samettihousut, koko 98, 3 euroa.

Sini-punaraidallinen body, 86 cm, 1 euro.

jne. Jos on vaan hinnat niin laput voi helposti vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:22"]

Minä olen aina merkannut kirppareilla hinnat seuraavasti:

vihreät samettihousut, koko 98, 3 euroa.

Sini-punaraidallinen body, 86 cm, 1 euro.

jne. Jos on vaan hinnat niin laput voi helposti vaihtaa.

[/quote]

ja tähän sitten "varas" korjaa kynällä 0,3 euroa ja 0,1 euroa.

Kirppariyrittäjien pitäisi jo herätä tähän päivää. On saatavissa kassajärjestelmä, jolla saadaan joka tuotteeseen viivakoodi.

http://www.mk-kassamasiina.fi/index.php?action=view&id=14&module=newsmodule&src=%40random499b0b98340a8

Vierailija
24/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:09"]

Valitettavasti myös kirpputorin henkilökunta voi "varastaa" tavaroita.

Itse olen asiaan törmännyt, löysin erään tavaran kirpparilta, hintaa oli 5,00€. Menin kassalle, ja myyjä sanoo "Oho, onpas tässä hieno esine" (vapaa lainaus) ja sitten hinnan 50€. Ihmettelen että eikös tuossa lapussa ole 5,00€, johon myyjä tiukasti sanoo että 50 euroa siinä lukee. Ja tuo hintalappu oli (se myönnettäköön) hieman epäselvällä käsialalla kirjoitettu, mutta selkeästi numeroista näkyi että 5€ oli hinta. Kirpparilla ei sillä hetkellä ollut muita asiakkaita (paitsi minun kaverini) joiden mielipidettä olisi voinut kysyä. Myyjä kiven kovaan sanoi että 50€ siinä on eikä 5€, ja sitten sanoi että ottaa tavaran tiskin taakse, pöydän ottaja kuulemma käy joka päivä sitä siivoamassa, kysyy sitten häneltä hinnan ja olisi voinut seuraavana päivänä mennä katsomaan jos on vielä pöydässä kun hinta on tarkastettu.

Tiesin että tuon tavaran arvo on kolmen kympin hujakoilla, ei missään nimessä 50€. Näin että myyjä valehteli KIRKKAIN SILMIN, tunnisti tavaran, tiesi arvon ja osti sen taatusti itselleen sillä 5 eurolla.

No sittemmin en ole ko. kirpparilla asioinut, ja olen KAIKILLE tutuille kertonut ettei kannata siellä asioida.

[/quote]

Joo, tätä näkee paljon. Kantakirpputoreillani on henkilökunnalla omat myyntipaikat, ja kummastipa sinne ilmestyy muiden myyjien tavaroita moninkertaisin hinnoin. Itsekin olen myynyt kaikenlaista eurolla ja parilla, ja vähän ajan päästä tavara onkin myynnissä 10-kertaisella hinnalla, heh. Eipä tuo tietysti kiellettyä ole, mutta huvittavaa kyllä.

Vastenmielisintä on kuitenkin se, kun hyväntekeväisyyskirpputoreilla myyjät valkkaavat lahjoituksista parhaimmat päältä itselleen. Kävin jonkin aikaa sitten yhdellä hyväntekeväisyyskirppiksellä, ja siellä oli pöydällä kasa hinnoittelemattomia vaatteita. Näin seassa yhden jännän retrokuosin ja nostin sen uteliaisuuttani esille, mutta myyjä kirjaimellisesti juoksi paikalle ja heittäytyi (!!!) vaatekasan päälle kiljaisten, "Näihin ei saa koskea, ne lajitellaan ensin ja tulevat vasta ensi viikolla myyntiin!!!"

Huvittuneena huomasin lahjoitettujen vaatteiden joukossa myös yhden Samujin hienon takin viime vuoden mallistosta. Voitte varmasti kuvitella, että tämä takki ei koskaan ilmestynyt myyntiin - ei ensi viikolla eikä sen jälkeenkään.

[/quote]

Pakko kommentoida tähän nyt ohi itse aiheen. Olen itse hyväntekeväisyysliikkeellä töissä, jossa myydään lahjoitettua tavaraa eteenpäin. Tunnistan kyllä tuon piirteen joissain kollegoissani, mutta itse en tätä harrasta. MUTTA minulla nousee joka kerta karvat pystyyn, kun ihmiset penkovat lahjoituslaatikkoa, jonne ihmiset ovat antaneet lahjoituksiaan. On oikeasti todella vaikeaa joskus lennosta kertoa hintaa, varsinkin kun asiakas pitää tuotetta kilometrin päässä, eiokä millään haluaisi minun katsovan tuotetta ollenkaan. Kas kummaa, kun joka ikinen kerta se esine onkin ollut sitten jokin arvokkaampi keräilytuote. Ja nämä keräilijät/jälleenmyyjät ovat lähteneet naama norsun sillä, kun olen paukauttanut jonkun täysin absurdin summan sille tuotteelle juuri sillä hetkellä. Meillä ei ole lupaa myydä hinnoittelemattomia tuotteita ja meillä on lupa ostaa tavaraa itsellemme. Toki hinnoittelija on joku muu, kuin hän joka tuotteen ostaa. Tämäkään ei aina auta, kun jotkut harrastavat keskenään hyvä veli/siskojärjestöjään.

Ja mistäs tiedät, etteikö ne sinun katsastamasi vaatteet oltu laitettu myyntiin ja ne olisi myyty välittömästi? Itse olen huomannut, että laadukkaat tuotteet lähtevät lähes välittömästi samana päivänä tai viimeistään seuraavana. Toinen vaihtoehto on, että tuotteet on todella tarkastettu ja niissä on huomattu niin pahoja virheitä, ettei niitä ole laitettu myyntiin. Merkkituotettakaan on ihan turha myydä, jos saumat on ratkennut, vaatteessa on reikiä tai niissä on niin pahoja tahroja, että peseminen ei enää auta. Ja jos me myyjät oikeasti ottaisimme aina kuormasta ne parhaat pois, niin ei meillä kauaa olisi työpaikkaa, kun kassaan ei kilahtaisi tarpeeksi rahaa, jolloin yrityksen pyörittäminen ei olisi kannattavaa ;) Jotkut tietty hamstraavat, myönnän, mutta suurin osa meistä hyväntekeväisyystorien työntekijöistä ollaan ihan tavallisia ihmisiä, jotka ymmärtävät, että mitään ei täältä mukaan saada :)

Meillä käy säännöllisesti myös eräs asiakas, joka ihan varmasti varastaa meiltä. Hänen tavaramerkkinsä on se, että hän repii hintalaput pois ja kysyy tuotteen hintaa. Kaikki työntekijät ja harjoittelijat tietävät kyseisen persoonan. Ohjeemme ja neuvomme tätä henkilöä vastaan on juurikin tuo ylihinnoittelu tuotteen kohdalla. Eipä hän enää hirveästi meillä käy ja on oppinut vähitellen siihen, että hintalappujen repiminen on täysin turhaa :) Tarkkaan tätä henkilöä kuitenkin täytyy vahtia, ja se vie sitten aikaa tältä hinnottelulta.

Kiitos ja anteeksi. Minunkin mielestä varastaminen on väärin ja rumaa >:(

Vierailija
25/37 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus ja paikka oli Akselin kirpputori. Terveisiä vaalealle myyjälle, joka varastit minulta Longchampin laukun kesällä 2012. Tein siis löydön, joka alkoi kismittää myyjää, hän keksi selityksen ja laukku katosi tiskin alle nopeammin kuin salama. "Ei voi myydä" ja kaunis hymy päälle. Tätä myyjien tekemää varastelua tapahtuu enemmän kuin arvaisi.

Itse olen asiaan törmännyt, löysin erään tavaran kirpparilta, hintaa oli 5,00€. Menin kassalle, ja myyjä sanoo "Oho, onpas tässä hieno esine" (vapaa lainaus) ja sitten hinnan 50€. Ihmettelen että eikös tuossa lapussa ole 5,00€, johon myyjä tiukasti sanoo että 50 euroa siinä lukee. Ja tuo hintalappu oli (se myönnettäköön) hieman epäselvällä käsialalla kirjoitettu, mutta selkeästi numeroista näkyi että 5€ oli hinta. Kirpparilla ei sillä hetkellä ollut muita asiakkaita (paitsi minun kaverini) joiden mielipidettä olisi voinut kysyä. Myyjä kiven kovaan sanoi että 50€ siinä on eikä 5€, ja sitten sanoi että ottaa tavaran tiskin taakse, pöydän ottaja kuulemma käy joka päivä sitä siivoamassa, kysyy sitten häneltä hinnan ja olisi voinut seuraavana päivänä mennä katsomaan jos on vielä pöydässä kun hinta on tarkastettu.

Tiesin että tuon tavaran arvo on kolmen kympin hujakoilla, ei missään nimessä 50€. Näin että myyjä valehteli KIRKKAIN SILMIN, tunnisti tavaran, tiesi arvon ja osti sen taatusti itselleen sillä 5 eurolla.

No sittemmin en ole ko. kirpparilla asioinut, ja olen KAIKILLE tutuille kertonut ettei kannata siellä asioida.

[/quote]

Vierailija
26/37 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, että miksi jotkut näpistelijät jättävät tyhjät pakkaukset tai muovipussit kuitenkin pöytään? Ja paljonhan lähtee tavaraa toisten kirpparia pitävien mukaan kun vievät tavaroita kotiin. Joskus itsellä tullut väärän pöydän tavara mukaan ja kotona käydessäni tavarat läpi olen sen huomannut. Aina olen vienyt sen takaisin kirppikselle ja antanut kassalle. Ei mun moraali taivu pitämään toisen omaa itsellä vaikka olisikin "vain" 0,5e arvoinen,

Vierailija
27/37 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta täälläkin. Tuli aika paska fiilis kirppariviikon jälkeen, toista kertaa en ota. Vien vaikka kaatopaikalle mieluummin, kuin annan pöllittäväksi idiooteille. En ymmärrä niitä ihmisiä, mutta uskon karmaan ja tavallaan jopa toivon sen näihin loisiin iskevän.

Vierailija
28/37 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 00:17"]

Samanlainen kokemus ja paikka oli Akselin kirpputori. Terveisiä vaalealle myyjälle, joka varastit minulta Longchampin laukun kesällä 2012. Tein siis löydön, joka alkoi kismittää myyjää, hän keksi selityksen ja laukku katosi tiskin alle nopeammin kuin salama. "Ei voi myydä" ja kaunis hymy päälle. Tätä myyjien tekemää varastelua tapahtuu enemmän kuin arvaisi.

[/quote]

[/quote]

Longcampin tuotteet kirppareilla on lähes poikkeuksetta kopioita, joten ei kannata jäädä harmittelemaan, tuskin oli aito. Varsinkin Etelä-Euroopasta saa todella laadukkaita kopioita, joota eritäin vaikea todeta feikeiksi.

Vierailija
29/37 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi silleen, että katos kirppispöydästä tavaraa ja ne löytiki viereistä pöydästä isomalla hinnalla.. Ihan kiva hei sille joka niistä sai rahat.. 

Vierailija
30/37 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei kyllä ihmisillä tunnu olevan mitään rajoja. Kerro meillekkin mikä mesta tuo oli, niin osataan välttää!

Vierailija
31/37 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläsestä on ollut juttua jo vuosia sitten. Kirpputori joutui sillon korvaamaan myyjälle menetyksen.

Vierailija
32/37 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:45"]

Tälläsestä on ollut juttua jo vuosia sitten. Kirpputori joutui sillon korvaamaan myyjälle menetyksen.

[/quote]

Ohhoh, joutuiko? :o Täällä ei ollut kyllä sellaisesta puhetta. Hädin tuskin pahoittelivat... sanoivat vain, etteivät voi muistaa kaikkien ihmisten tavaroita.

t: ap

Vierailija
33/37 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tapahtui kirpparilla Olkahisissa.

Nri.11.

Vierailija
34/37 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itsekään en vie enää itsepalvelukirppiksille mitään myytäväksi. Suurin osa kuitenkin pöllitään, ostetaan naapuripöytään 10x kalliimmalla myytäväksi tai sotketaan/rikotaan. Kerran nähnyt kun pariskunta rikkoi vahingossa jonkin lasiesineen ja piilotti sirpaleet myytävien vaatteiden alle ja monesti nähnyt esim. purkalla sotkettuja vaatteita.

Ja pari kertaa SAMASSA paikassa joku oli lähdössä pois ja varashälyttimet alkoivat soimaan, myyjä siihen 'mene vain'... eli päästivät varkaan menemään.

Vierailija
35/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen Vuosaaressa mosaiikkitorilla siivoupäiväkirppiksellä myymässä pitkästä aikaa.  Puolessa välissä tuli  rikollisperhe paikalle ja olin yksin helisemässä. Minulla oli ruuhkaa siinä ja tämä yksi nainen, afrikkalaiskasvoinen huivineen, poika n. 9 v oudosti mustat sileät lyhyet hiukset, jotenkin oudon näköinen siinä ja tyttö  n 8-10 vanha pullea vaaleahko. Ymärrsivät suomea yrittivät vaan enlantia ja oli kova teatteri, äiti kerää käteensä kaikkea pientä , varvastossutkin ja kysyy mitä maksaa ja minä sanon hinnan hän pienentää koko ajan summaani ja poika vieressä on määrätty näköjään sotkemaan tilanne ja huutaa jotain hintaa ja haluaa että   katson. Annoin hänen huutaa siinä  ja katselin äitiä kun tunnistin vaaran. Yhdessä välissä äiti työnsi tavarat kassiinsa ja ilman maksua pyysin ottamaan tavarat pois.  Otti ne tai osankäsiinsä ja alkoi antaa kolikoita pieniä. Minä aloin laskemaan niitä ja sanoin että tässä on 2,20e, Väitti muuta vaihtoi jonkun rahan , sellaista taikatemppukäsittelyä saada onnistumaan tuo varkaus. Alkoi kyselemään uutta huivia mut minä sanoin että  nyt riitti kaupankäynti teiltä. Noin vartin kuluttua kun oli taas ruuhkaa, yhäkkiä näin sen pojan kumaraasennosta nousemassa  ja käden liikkuvan,  katsoin häntä silmiin ja ymmärsin että nyt lähti jotain ja myöhemmin totesin että se huivi ainakin hävisi mitä kyseli. Nyt ymmärrän että itsepalvelukirppikselle ei kenenkään pidä enää viedä tavaroitaan myyntiin koska paikallakin myymässä oleva joutuu  rosvouksen uhriksi. Kovin räikeää käytöstä varasperheeltä ja leikkivät muslimeita vaatetuksineen ja pilaavat oikeiden muslimien maineen.  Ja englantia puhutaan vaikka ei osata. Minulle tuli mieleen romanian tummat, kerrankin katsoin metrossa miten noin 4-5  nuorempaa naista oli laittaneet muslimivaatteet, ja  käytös oli todella epävarmaa ja ristiriitaista. Ja hämmentyivät kun katselin  heitä, eivät olleet oikealla asialla.

Vierailija
36/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastelusta kärsii kaikki. Olin itse eräällä kirpalla myymässä ja kävin päivittäin järjestämässä ja myös alentamassa pöytäni hintoja, koska tarkoitus oli päästää tehokkaasti eroon tuotteista, ei tienata.

Paikan pitäjä parkkeerasi järjestelyni ajaksi aina järjestämään viereistä hyllyä, siis jokaisena päivänä. Monta kertaa hylly oli ihan siisti. Kävi mielessä, että vien tavarat pois kesken ostamani myyntiviikon, jos varkaita kerran on niin paljon, että myyjän on syytä epäillä jopa myyjiä, omia asiakkaitaan, varkauksista. Toisaalta jos ihminen varastaa kirppikseltä, niin hän on varmasti todella köyhä ja varastamansa tavaran tarpeessa. :(

Pitäiskö sinne kirppikselle parkkeerata ihan sen yrittäjänkin vuoksi iltaisin tai aamuisin kun hekin varastelevat pöydistä surutta. Helppo sitten asiakkaita syyttää varkaiksi kun jokin tuote (hälyineen) kadonnut. Kirppiksiltä varastavat on köyhiä vain henkisesti.

Vierailija
37/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltäni pöllittiin kirppispöydästä vanha maitotonkka, mahtoi olla sitten arvokkaampi kuin mitä kuvittelikaan. Loppui kirppisintoilut sitten siihen.