Vaikeaan masennukseen ei todellisuudessa ole toimivaa hoitoa
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Suurin osa vaikeasti masentuneista ja keskivaikeasti masentuneista ei parane koskaan. Sille ei vain kukaan voi mitään, ei edes masentunut itse.
Kyllähän siihen maailmalla on jo (kalliita) kehittyneitä hoitoja, mutta meidän käypähoidostamme ja depressiohoitajalässytyksestä niihin on valovuosia matkaa. Jos täällä sairastuu vaikeaan masennukseen, on aika lähellä kuolemantuomiota. Ainakin loppuelämän laatu on puhdas nolla.
Avaisitko tarkemmin näitä kehittyneitä hoitoja? Mitä ne sisältävät?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Suurin osa vaikeasti masentuneista ja keskivaikeasti masentuneista ei parane koskaan. Sille ei vain kukaan voi mitään, ei edes masentunut itse.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/paulisumanen/149648-makkara-lisaa-mase…
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapia sekä lääkehoito yhdessä tehoaa todistetusti. Ihmiset ovat vain hämmästyttävän vastahakoisia työstämään traumojaan terapiassa. Minä paranin vakavasta, toistuvasta masennuksesta 7 vuoden psykoterapian ansiosta. Taustalla olevien erittäin vaikeiden traumojen ja kokemusten kanssa joudun elämään aina, mutta ne eivät enää hallitse elämääni.
Olen minäkin käynyt joskus juttelemassa kuukausitolkulla, mutta ei sekään mitään auttanut. Ammattiauttajan kanssa pitää kuitenkin olla sen verran itseluottamusta että uskaltaa avautua. Lisäksi pitää osata sanoittaa omat tunteensa ja ajatuksensa niin että toinenkin ne ymmärtää.
Mun ongelma on aina ollut että osaan vain kirjoittaa, en puhua. Sosiaaliset ongelmani ovatkin se juurisyy masennukselleni. Se, että olen aina ollut sosiaalisesti heikko, enkä pärjää ihmisten kanssa. Tulen helposti väärin ymmärretyksi.
Ei siinä puhuminen auta, pitäisi olla jotain konkreettiseempaa. Jotain toiminnallista. Ei kaikki ihmiset hyödy höpöttelystä, eivätkä välttämättä edes halua puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siihen maailmalla on jo (kalliita) kehittyneitä hoitoja, mutta meidän käypähoidostamme ja depressiohoitajalässytyksestä niihin on valovuosia matkaa. Jos täällä sairastuu vaikeaan masennukseen, on aika lähellä kuolemantuomiota. Ainakin loppuelämän laatu on puhdas nolla.
Avaisitko tarkemmin näitä kehittyneitä hoitoja? Mitä ne sisältävät?
https://www.kaleva.fi/vaitos-yksipuolinen-ruokavalio-voi-lisata-masennu…
fosfaatit aiheuttavat masennusta.
Mulla oli vaikea masennus. Mikään ei tuntunu miltään ja halusin vaan kuolla pois. Ei auttanu minkään sortin terapiat, lääkkeet tai päihteet.
Sit yks päivä makasin jällee sängynpohjal ja olin menos juutubiin kuuntelemaa Wintersunin Timea kun huomasin et ne on julkassu uuden levyn ja tekee suomenrundin. Ostin sen levyn ja kuuntelun jälkeen ostin keikalle lipun. Elämäni ekalle keikalle. Menin sit sinne iha lääkeissä zombeilee takariviin.
Ne soitti siellä uudelta levylta Eternall Darknesin. Se biisi loppuu ku veitsellä leikkais. Siel konsertis se biisi myös loppu ku veitsellä leikaten, mut samalla lähti valot pois. Hetkeen ei kuulunu mitään, ei näkyny mitään, ei tuntunu mitään. Muistan ku mietin kuoliks mä nyt sit vai. Sit valot syttyki ja tykitys jatku.
Toi muutti mun ajatusmaailmaa.
Ennen kyseistä keikkaa halusin vaan kuolla, nykyään en haluais kuolla ikinä.
Jari ja jätkät pelasti mun elämän.
Vierailija kirjoitti:
https://svenska.yle.fi/artikel/2014/01/27/fara-fosfater-i-maten
Suomessa halutaan säästää kaikessa joten lääkkeet tulee halvemmaksi kuin terapia tai kuntoutus+lääkitys mutta täällä laitetaan rahat mieluiten maailmanparannukseen kuin omien kansalaisten parantamiseen. Kai päättävät ihmiset saavat jotain sadistista nautintoa katsoessaan heikossa asemassa olevien sairaiden kärsimystä.
No sillehän ei kukaan mitään voi. Täytyy sitten vaan kärsiä ja elää sen masennuksen kanssa.
Eihän syöpäänkään ole toimivaa hoitoa, ei MS-tautiin, ei Parkisonin tautiin ei reumaan ei diabetekseen eikä moneen muuhun.
Niitä voidaan helpottaa ja pitää ihminen hengissä, mutta eivät ne sairautta paranna.
Jos mikään masennuslääke ei auta, eikä terapia eikä mitkään muutkaan suositellut ja kokeillut hoidot, niin sitten potilaan tulee vain oppia elämään sairautensa eli tässä tapauksessa masennuksensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No sillehän ei kukaan mitään voi. Täytyy sitten vaan kärsiä ja elää sen masennuksen kanssa.
Eihän syöpäänkään ole toimivaa hoitoa, ei MS-tautiin, ei Parkisonin tautiin ei reumaan ei diabetekseen eikä moneen muuhun.
Niitä voidaan helpottaa ja pitää ihminen hengissä, mutta eivät ne sairautta paranna.
Jos mikään masennuslääke ei auta, eikä terapia eikä mitkään muutkaan suositellut ja kokeillut hoidot, niin sitten potilaan tulee vain oppia elämään sairautensa eli tässä tapauksessa masennuksensa kanssa.
Tai kuolla pois.
Lääkkeillä taitaa olla haitallisia sivuvaikutuksia ihan liikaa.
Usein sanotaan, että apua on saatavilla, mutta en tiedä ainoatakaan vakavasti sairastunutta, joka olisi parantunut. :(
Vierailija kirjoitti:
Suomessa halutaan säästää kaikessa joten lääkkeet tulee halvemmaksi kuin terapia tai kuntoutus+lääkitys mutta täällä laitetaan rahat mieluiten maailmanparannukseen kuin omien kansalaisten parantamiseen. Kai päättävät ihmiset saavat jotain sadistista nautintoa katsoessaan heikossa asemassa olevien sairaiden kärsimystä.
https://www.coronaria.fi/coronarian-hoivapalvelut-osaksi-pohjoismaista-…
businessta:-(
Mulla ei auttanut SSRI-lääkkeet, useampia kokeiltiin. Sitten yksi lääkäri määräsi SNRI-lääkettä ja se paransi masennuksen todella nopeasti, kesti vain kaksi vuotta, ennen kuin tapasin tuon lääkärin. Oli vaikea synnytyksen jälkeinen masennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psilosybiini oikein käytettynä. Melkein koko elämäni olin todella, todella masentunut, pitkiä jaksoja sairaalassa itsetuhoisuuden takia jne. Monen vuoden terapia, kaikki mahdolliset lääkekokeilut jne. ja mikään ei auttanut. Yksi kerta psilosyniiniä ja pahin masennuksen taakka poistui täysin. Jos masennus johtuu traumatisoitumisesta, niin puhdas MDMA terapeuttisessa settingissä on todella hyvä. Mutta kun huumeet on pahoja, koska huumeiden vastainen sota 🙄
Psykedelia-aineet pitäis olla helpommin saatavilla.
Pienellä viitseliäiayydellä psilosybiinisieniä kasvattaa itse, kuukle avuksi. En kehtaa tässä linkkailla kun koen tän palstan moderoinnin aika mielivaltaiseksi.
Jos kenelläkään on kysyttävää psykedeelien lääkekäytöstä, vastaan mielelläni :)
17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
raha ja kiva työ ja hyvät ystävät ja maiseman vaihto
Kyse ei ollut ”kevytmasennuksesta”, vaan vaikeasta masennuksesta, diagnosoidusta.
eihän tuohon ole mitään raja-arvoja joiden jälkeen on masennus ja mitä ennen ei. moni on työttömänä masentunut diagnoidusti , mutta jos elämään tulee mukavia asioita niin pian "masennus" on poissa jonka joku on diagnisoinut
Kyllä on. Katso se ohjelma arenalta, ylearkistosta fosfat i maten. MUTTA se muutos ruokavaliossa ym. täytyy tehdä itse.
http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/suomeen-71-miljoonalla-uusi-hoi…
Mä olen itse parantunut aikanaan vaikeasta masennuksesta, johon sairastuin teini-iässä varmaankin perheessä tapahtuneiden asioiden takia. Sen jälkeen kuitenkin pääsin toivomiini kouluihin, olen saanut käsiteltyä omaa taustaani terapiassa ym. eli toisin sanoen kaikki on "mennyt putkeen", ja se on varmasti auttanut parantumisessa.
Kyllä olisi, mutta sellainen luokitellaan "päihteiden käytöksi"...
Sähköshokkihoito auttaa. Ja LSD.