Pidätkö kebablihasta?
Kommentit (25)
Juu en pidä. Joskus 20 vuotta sitten pidin paljonkin, mutta tuo nykyinen teollinen mössö ei muistuta kebablihaa kuin kaukaisesti ulkonäöltään.
En oikeastaan. Jos tilaan, niin salaatin kanssa ja paljo jugurttikastiketta.
Jos tilaan, niin pitää olla tulista kastiketta, paljon, paljon, paljon tulista kastiketta ja valkosipuliperunoilla!
Olen vain kerran syönyt kebabia. Oli se ihan hyvää.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:02"]
Minkä kanssa yleensä tilaat?
[/quote]
Kebabliha on mahtavaa, kuten lambaan liha yleensäkin. Rullakebab on suosikkini, mitä itse ostat?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:02"]
Minkä kanssa yleensä tilaat?
[/quote]
Kebabliha on mahtavaa, kuten lambaan liha yleensäkin. Rullakebab on suosikkini, mitä itse ostat?
[/quote]
Ostat kebabit jostain parempitasoisesta ravintolasta kuin tavalliset pizzeriat ja marketit? Muuten se liha ei ole kyllä lammasta nähnytkään. Hevosta ehkä...
Teen itse. Ei taida olla lammasta täällä myytävät...
Eikös kebab ole ihan lampaan lihaa perinteisesti, ainakin se turkkilainen kebab mitä suomessakin valmistetaan?
Minulla on myös sellainen käsitys ettei täällä myytävä ole lammasta, mutta varmaa tietoa ei ole mulla asiasta. Ranskalaisten perunoiden ja salaatin kera itse olen syönyt. ap
kebab on hyvää, ja aivan varmasti on noissa turkkilaisten yms. pitämissä paikoissa lihassa pollea (yleensä ne vartaat tulee valmiina Saksasta). Minua ei heppa haittaa, kunhan on hyvää ja maukasta!
Ostamme kyllä kebabia kaupastakin, esim. Snellmanilta tullut hyvä kebablastu joka on tosi lihapitoinen.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:02"]
Minulla on myös sellainen käsitys ettei täällä myytävä ole lammasta, mutta varmaa tietoa ei ole mulla asiasta. Ranskalaisten perunoiden ja salaatin kera itse olen syönyt. ap
[/quote]
Hassua kun aattelee sen hintaa verrattuna siihen mitä se Alanyassa maksaa, jossa se ainakin varmuudella on lambua. Luulis et tohon hintaa sais samaa lihaa täälläkin, kun kerran eletään jopa hyvinvointi valtiossa.
13, Ei kyllä ainakaan meilläpäin harmaata ole.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:08"]
Ostamme kyllä kebabia kaupastakin, esim. Snellmanilta tullut hyvä kebablastu joka on tosi lihapitoinen.
[/quote]
Mitä soosia te sille ostatte?
14, Niin, lammas on vähän kuin sesonkituote täällä pääsiäisenä, mutta tosiaan miksei vartaita valmisteta sitten täällä vaan pitää tuoda ulkomailta?
Jostain parempitasoisesta ravintolasta voi saada heidän itsevalmistamaansa kebab-lihaa. Valitettavan moni paikka kuitenkin käyttää näitä alla olevia ja samankaltaisia valmisteita.
Korv-Göranin kebabin tuoteseloste:
Naudanliha (78%), vesi, soija, mausteet (sipuli, mustapippuri, lipstikka, valkosipuli, sarviapilanuute, sokeri (glukoosi, sakkaroosi), perunakuitu, suola (1,1%)stabilointiaine (E 450).
Pirkka kebab-lastu:
suomalainen naudanliha 62 %, vesi, perunajauho, suola, perunakuitu, mausteet (mm. chili, valkosipuli), stabilointiaine (E450), väri(E150c), glukoosi, aromit (mm. paprika), hapettumisenestoaine (E315), happamuudensäätöaine (E262, E330). Voimakassuolainen
Pouttu kebab-lastu
Ainekset:
naudanliha, vesi, korppujauho (vehnä), soijaproteiinivalmiste, suola (1,7 %), perunatärkkelys, kasvikuitu (herne), mausteet (valkosipuli, mustapippuri, korianteri, chili), aromit (paprika, cayenne, valkopippuri, oregano, liha-aromi), stabilointiaine (E450), glukoosi, happamuudensäätöaineet (E325, E326, E262), arominvahvenne (E621).
Mausteet:
valkosipuli, mustapippuri, korianteri, chili.
18 juu, tiedän ainakin yhden grillin, josta saa heidän itse valmistamaansa kebabia ja ihan hyvää on ollut.
Mistä saa hyvää kebabbia Helsingissä tai muuallakin? En ole syönyt sitä vuosiin. Aikoinaan se oli hyvää ja eri ravintoloiden kebabeissa oli maussa eroa. Nyt se lihajötikkä tulee kaikille jostain samasta tehtaasta ja on pahaa.
Riippuu niin paikasta!
Jossain kauheeta rasvaista tahnaa jossain taivaallisen hyvää.
Suosikkini on IskenderKebab eli jogurtin ja leivänpalojen kera