Mies sanoi edellisestä liitosta olevaa lasta äpäräksi.
Ei pidä hänestä,tosin vain minun kuullen noin sanoi. Mitä olisit mieltä jos sinun miehesi sanoisi noin?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:01"]
Voi tsiisus mikä haloo. Oikeassahan se mies oli, oli sitten kenestä tahansa aviottomasta lapsesta. Äpärä on avioton lapsi, piste. Ei se muuksi muutu, vaikka kuinka kukkasin koristelisi.
Joo, jätä se mies tosiaan. Onhan se hirveetä että asioista puhutaan niiden omilla nimillä, hirvee sika!!!!!!
Huomaa että palsta täynnä äpäröiden äitejä kun osuu noin arkaan paikkaan.
[/quote]
Juu, minulla on kaksi äpärää (kolmas lapsi sentään syntyi avioliitossa) ja itsekin ole äpärä.
Äpärä on vähän samanlainen sana kuin neekeri. Ennen vanhaan ihan neutraali ilmaisu, nykyään ei.
[/quote]
Ei äpärä oo ollut ennenvanhaan mikään neutraali ilmaus, kun eihän lasten saamista avioliiton ulkopuolella ole pidetty neutraalina asiana, vaan paheksuttavana.
Siis lukekaas uudestaan tuo alotus.Siinä oli kyse MIEHEN lapsesta.
Rankasti sanottu. Harkitsisin tarkkaan, haluanko lapseni kasvavan samassa perheessä tuollaisen isäpuolen ja roolimallin kanssa.
Tottahan se on, jos ette olleet naimisissa.
Junttia ja rumaa käytöstä toki silti. Toivottavasti oli edes riidasta kyse, silloinhan helposti läikähtää sanallisesti yli - ja sitten pyydetään anteeksi.
Lähtisi vaihtoon välittömästi.
Eiköhän siinä lipsahtanut miehen todellinen mielipide esiin. En ikimaailmassa altistaisi lapsiani tollaselle ihmiselle. Äitini oli vuosia miehen kanssa joka inhosi meitä lapsia vaikkakin peitellysti.
Mies sanoi rumasti. Sanooko useinkin?
No olen etä-äiti tälle esikoislapselle silloin tällöon käy meillä ja mies suhtautuu asiallisesti meillä yhteinen lapsi jota hän rakastaa kovasti.
Ja vielä sä sitä miestä katselet. Olet kirjoittanut tämän aloituksen tänne jo kauan kauan aikaa taaksepäin ja nyt uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:01"]
Voi tsiisus mikä haloo. Oikeassahan se mies oli, oli sitten kenestä tahansa aviottomasta lapsesta. Äpärä on avioton lapsi, piste. Ei se muuksi muutu, vaikka kuinka kukkasin koristelisi.
Joo, jätä se mies tosiaan. Onhan se hirveetä että asioista puhutaan niiden omilla nimillä, hirvee sika!!!!!!
Huomaa että palsta täynnä äpäröiden äitejä kun osuu noin arkaan paikkaan.
[/quote]
Juu, minulla on kaksi äpärää (kolmas lapsi sentään syntyi avioliitossa) ja itsekin ole äpärä.
Äpärä on vähän samanlainen sana kuin neekeri. Ennen vanhaan ihan neutraali ilmaisu, nykyään ei.