Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi edellisestä liitosta olevaa lasta äpäräksi.

Vierailija
17.05.2013 |

Ei pidä hänestä,tosin vain minun kuullen noin sanoi. Mitä olisit mieltä jos sinun miehesi sanoisi noin?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:19"]

Jospa miehesi oli traditionalisti? Äpärä = avioliiton ulkopuolella syntynyt, ts. ei siis kuulu oikeasti sukuun vanhan tradition mukaan, ts. maaton.

Äpärän synnyttäneet naiset eivät koskaan ole olleet kovin suuressa huudossa, historiallisesti siis. Miehillekin se on ollut aikamoinen häpeä.

[/quote]

No niinpä niin. "Äpärä" on perinteikäs ilmaus avioliiton ulkopuolella syntyneelle lapselle siinä missä "lutka" on perinteikäs ilmaus yh-äidille. Kumpaakaan tuskin käytetään kovin neutraalina ilmaisuna, vai mitäs arvelet? "Kyllä ne naapurit äpärät ovat sitten kilttejä pikkulapsia", kuuluuko tällaista lausetta koskaan?

Sitä paitsi pelottavan monet miehet tuntuvat pitävän naisen edellisistä liitoista syntyneitä lapsia "äpärinä", ovat sitten syntyneet avioliitossa tai ei. Sairas suhtautuminen lapseen, toden totta. Olen omalle äidilleni vieläkin katkera siitä, ettei jättänyt sitä idioottia, joka minuun tuolla tavalla suhtautui. [/quote]

Miehille, erityisesti nuorille, puolisen edelliset lapset ovatkin kova koetinkivi. Biologinen luonto jotenkin sotii sitä vastaan, että alettaisiin edistämään "muiden" geenien leviämistä kuin omien. Vieraan miehen siittämät lapset tuntuvat helposti tappiolta, lommolta omassa miehuudessa. Mies kun haluaa perusluonteensa vuoksi kilpailla ja voittaa; tämän vuoksihan neitsytvaimo on arvostettu asia ihan joka puolella maailmaa.

Vaatii henkistä kasvua ja yleensä ikävuosia, että mies kykenee sulattamaan kumppanin edellisestä liitosta periytyvät lapset. Itse sanoisin, että n. nelikymppiset nykymiehet alkavat olla asian kanssa jo suurin piirtein ookoo, sitä ennen aika lailla tapauskohtaista.

Täytyy myöntää oma luonteeni kyllä sen verran heikoksi, että sinkkuna vielä naisia tapaillessani olisi yh-äiteys kyllä ollut este suhteen aloittamiselle, ihan naisen kaikista muista ominaisuuksista riippumatta. Nämä muuten ovat kanssa aiheita, joista miehet kertovat totuuden mielellään vain toisilleen, eivät naisille.

T. M28

[/quote]

Toivoisin todella, että näin ajattelevat miehet sitten jättäisivät ne naiset suosiolla rauhaan, joilla on lapsia.

Mutta eivätpä vain tunnu jättävän, ja purkavat sitten nämä freudilaiset patoutumansa pieniin lapsiin, jotka eivät ole niihin syypäitä.

Vierailija
22/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:19"]

Jospa miehesi oli traditionalisti? Äpärä = avioliiton ulkopuolella syntynyt, ts. ei siis kuulu oikeasti sukuun vanhan tradition mukaan, ts. maaton.

Äpärän synnyttäneet naiset eivät koskaan ole olleet kovin suuressa huudossa, historiallisesti siis. Miehillekin se on ollut aikamoinen häpeä.

[/quote]

No niinpä niin. "Äpärä" on perinteikäs ilmaus avioliiton ulkopuolella syntyneelle lapselle siinä missä "lutka" on perinteikäs ilmaus yh-äidille. Kumpaakaan tuskin käytetään kovin neutraalina ilmaisuna, vai mitäs arvelet? "Kyllä ne naapurit äpärät ovat sitten kilttejä pikkulapsia", kuuluuko tällaista lausetta koskaan?

Sitä paitsi pelottavan monet miehet tuntuvat pitävän naisen edellisistä liitoista syntyneitä lapsia "äpärinä", ovat sitten syntyneet avioliitossa tai ei. Sairas suhtautuminen lapseen, toden totta. Olen omalle äidilleni vieläkin katkera siitä, ettei jättänyt sitä idioottia, joka minuun tuolla tavalla suhtautui. [/quote]

Miehille, erityisesti nuorille, puolisen edelliset lapset ovatkin kova koetinkivi. Biologinen luonto jotenkin sotii sitä vastaan, että alettaisiin edistämään "muiden" geenien leviämistä kuin omien. Vieraan miehen siittämät lapset tuntuvat helposti tappiolta, lommolta omassa miehuudessa. Mies kun haluaa perusluonteensa vuoksi kilpailla ja voittaa; tämän vuoksihan neitsytvaimo on arvostettu asia ihan joka puolella maailmaa.

Vaatii henkistä kasvua ja yleensä ikävuosia, että mies kykenee sulattamaan kumppanin edellisestä liitosta periytyvät lapset. Itse sanoisin, että n. nelikymppiset nykymiehet alkavat olla asian kanssa jo suurin piirtein ookoo, sitä ennen aika lailla tapauskohtaista.

Täytyy myöntää oma luonteeni kyllä sen verran heikoksi, että sinkkuna vielä naisia tapaillessani olisi yh-äiteys kyllä ollut este suhteen aloittamiselle, ihan naisen kaikista muista ominaisuuksista riippumatta. Nämä muuten ovat kanssa aiheita, joista miehet kertovat totuuden mielellään vain toisilleen, eivät naisille.

T. M28

[/quote]

Toivoisin todella, että näin ajattelevat miehet sitten jättäisivät ne naiset suosiolla rauhaan, joilla on lapsia.

Mutta eivätpä vain tunnu jättävän, ja purkavat sitten nämä freudilaiset patoutumansa pieniin lapsiin, jotka eivät ole niihin syypäitä. [/quote]

Olet ihan oikeassa, näin ajattelevien miesten todellakin pitäisi pitää suunsa kiinni muiden lapsista ja hakea seurustelukumppanikseen lapsettomia naisia. Näinhän tein itsekin.

M28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan elämäsi rakkaus.

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:28"]

Ei pidä hänestä,tosin vain minun kuullen noin sanoi. Mitä olisit mieltä jos sinun miehesi sanoisi noin?

[/quote]

Vierailija
24/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus mikä haloo. Oikeassahan se mies oli, oli sitten kenestä tahansa aviottomasta lapsesta. Äpärä on avioton lapsi, piste. Ei se muuksi muutu, vaikka kuinka kukkasin koristelisi.

Joo, jätä se mies tosiaan. Onhan se hirveetä että asioista puhutaan niiden omilla nimillä, hirvee sika!!!!!!

Huomaa että palsta täynnä äpäröiden äitejä kun osuu noin arkaan paikkaan.

Vierailija
25/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni sanoo itseään äpäräksi, koska on äpärä. Siis joskus sanoo, ihan vaan huumorimielessä... ja itsestäänhän saa sanoa kukin mitä vaan.

Mutta karmea sana tuo on ja karmea on miehesi, jos lastasi noin kutsuu. 

Vierailija
26/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:01"]

Voi tsiisus mikä haloo. Oikeassahan se mies oli, oli sitten kenestä tahansa aviottomasta lapsesta. Äpärä on avioton lapsi, piste. Ei se muuksi muutu, vaikka kuinka kukkasin koristelisi.

Joo, jätä se mies tosiaan. Onhan se hirveetä että asioista puhutaan niiden omilla nimillä, hirvee sika!!!!!!

[/quote]

Huomaa kyllä, että olet itse harvinaisen ikävä ihminen.

Minua ei kiinnosta tippaakaan, kenellä on aviottomia lapsia ja kenellä ei. Minulla ei ole ollenkaan lapsia. Minua kyllä haukuttiin lapsena äpäräksi, ja se sattui.

Äpärä on HAUKKUMASANA. Ymmärrätkö. Haukkumasana, joka kohdistetaan viattomaan lapseen. Miten ihmeessä tämä voi olla ok teidän totuuden torvien mielestä? Suora, rehellinen puhe on aina mahdollisimman loukkaavaa, niinkö?

Jos haluaa jossain tietyssä asiayhteydessä sanoa "avioton lapsi", voi ihan hyvin sanoa "avioton lapsi".

Vierailija
27/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päätöntä, että jonkun mielestä on nykyaikana tarpeen erotella, ovatko lapsen vanhemmat olleet keskenään naimisissa vai ei. Tulkaa hei jo pois sieltä keskiajalta.

Vierailija
28/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiaika tuli tässä itsellekin mieleen. Sanokaa aikuisista mitä sanotte, mutta älkää lapsista noin loukkaavasti. Tuollainen nimittely on julmaa ja ala-arvoista. Sairasta.

Vierailija
29/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi selventää asiayhteyden, jossa mies äpärä-sanaa käytti. Ja olen sitä mieltä, että riidan yhteydessä voi joskus sanoa mitä tahansa ilman, että sitä oikeasti tarkoittaa. Ja mitä sitten jos tuo on miehen todellinen tunne lasta kohtaan? Harva meistä toisten lapsia mitenkään rakastaa. Sitä ei toki saa lapselle näyttää tai sanoa. Tässä tullaan taas siihen, että omasta lapsesta saa sanoa mitä vaan, mutta puolison lapsesta ei leimautumatta siaksi.

Vierailija
30/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:00"]

Ap voisi selventää asiayhteyden, jossa mies äpärä-sanaa käytti. Ja olen sitä mieltä, että riidan yhteydessä voi joskus sanoa mitä tahansa ilman, että sitä oikeasti tarkoittaa. Ja mitä sitten jos tuo on miehen todellinen tunne lasta kohtaan? Harva meistä toisten lapsia mitenkään rakastaa. Sitä ei toki saa lapselle näyttää tai sanoa. Tässä tullaan taas siihen, että omasta lapsesta saa sanoa mitä vaan, mutta puolison lapsesta ei leimautumatta siaksi.

[/quote]

Tuo "harva toisen lapsia rakastaa" ei kyllä pidä paikkaansa. Onneksi on monia, jotka rakastavat niitä kuin omiaan.

Vierailija
31/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuo "harva toisen lapsia rakastaa" ei kyllä pidä paikkaansa. Onneksi on monia, jotka rakastavat niitä kuin omiaan.

Vierailija
32/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuiko omastaan vai sun lapsesta? Jos omastaan niin se on mun mielestä vielä kamalampaa. Toisaalta äpärä on avioliiton ulkopuolella syntynyt.

Vierailija
33/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Heh, ainahan täällä kaikki äitipuolet kertovat rakastavansa miehen lapsia kuin omiaan. Epäilen vahvasti, äitipuoli ja äiti olen itsekin ja kyllä ne tunteet omaa lasta kohtaan on ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
34/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rumaa käytöstä..jokaine aikuinen kyllä tietää ettei äpärä ole mikään hellittelysana.

Kaikkein ikävintä sille lapselle jos joutuu vielä tuommoista kuulemaan, en kyllä voisi kuvitella olemista saman katon alla miuehen kanssa joka noin puhuu..kertoo kyllä miehestä.

Alkuperäinen, sinun täytyy olla lapsesi puolella, ei tuommoiseen voi suostua, säälin lasta, ei mikään ole hänen vika, muista se, syypää on joku muu ja vielä aikuinen joka on esimerkkinä.

Vierailija
35/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:36"]

[/quote]

Heh, ainahan täällä kaikki äitipuolet kertovat rakastavansa miehen lapsia kuin omiaan. Epäilen vahvasti, äitipuoli ja äiti olen itsekin ja kyllä ne tunteet omaa lasta kohtaan on ihan omaa luokkaansa.

[/quote]

Entäs adoptiolapsia kohtaan sitten...?

Kyllä se on aika lailla tahdosta kiinni, osaako lapseen kiintyä vai ei. Tietysti joskus henkilökemioistakin - eivät kaikki pikkulapset mitään ihania enkeleitä ole, mutta siinäkin tapauksessa on aikuisten vastuulla tulla asiassa vastaan.

Vierailija
36/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:36"]

[/quote]

[/quote]

Sinähän se maailman kaikkia naisia edustat ja voit sanoa muiden puolesta.

Aloittajan mies on niin tökerö että TODELLA harkitsisin suhteen jatkamista, oli tuo vihoissaan sanottua tai ei.

Vierailija
37/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit v*ttu täällä on sairasta porukkaa, kun oikeuttaa äpäräksi lapsen haukkumisen. Itsellä ei ole "äpäriä", mutta kaikki sympatiat äidin ja lapsen puolella.

Ymmärrettekö ihmiset, että olet sairaita.

Vierailija
38/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 22:05"]

Voit v*ttu täällä on sairasta porukkaa, kun oikeuttaa äpäräksi lapsen haukkumisen. Itsellä ei ole "äpäriä", mutta kaikki sympatiat äidin ja lapsen puolella.

Ymmärrettekö ihmiset, että olet sairaita.

[/quote]

Tämä on av-palsta :) Odotitko jotain muuta. Osahan täällä on ihan varmasti tunnevammaisia ja epävakaita persoonia, mutta osa heittää vaan vettä kiukaalle.

Vierailija
39/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä lapsestaan? Todella rankasti sanottu. 

Minä sanon lapsiani äpäriksi, ei olla naimisissa miehen kanssa. Sanon sen rakastavasti silti. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
40/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 17:01"]

[/quote]

Juu, minulla on kaksi äpärää (kolmas lapsi sentään syntyi avioliitossa) ja itsekin ole äpärä. 

Äpärä on vähän samanlainen sana kuin neekeri. Ennen vanhaan ihan neutraali ilmaisu, nykyään ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän