Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitylit hoi!Teroittakaa lasten mieliin että puihinEiPidäKiipeilläMitenSattuu

Vierailija
16.05.2013 |

Tänään Espoossa nähtyä:
Lapsilta oli ilmeisesti karannut ilmapalloja (tai eihän niissä ilmaa ole kun leijuvat) ja takertunut korkealle puun oksiin. Yksi lapsista sitten kiipesi niitä hakemaan, puuhun jonka kaikki oksat olivat todella ohkaisia eli taipuvat helposti lapsenkin painosta, ja todella korkealle. Sieltä sitten vaarallisen näköisesti kurotteli ja koitti jollain oksalla osua pallojen naruihin.

Näin tämän siis kauempaa ja pelkäsin että kohta sieltä muksu muksahtaa alas ja sitten sattuu ja pahasti. Juuri kun ehdin paikalle ja meinasin avata suuni, alkoikin lapsi kiivetä alaspäin ja pääsi sentään ehjänä maahan.

Puihin on kiva kiipeillä, mutta ei sellaisiin joiden oksat kestävät hädintuskin kissankaan painoa, eikä noin korkealle ja vielä asvaltin päällä.

P.S jos ihmettelet otsikon tökeröä muotoilua, niin syytä siitä tätä tyhmää uudistunutta palstaa joka ei anna kirjoittaa yhtään järkevän mittaisia otsikoita

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä lähdin 13-vuotiaana yöksi tuntemattomien aikuisten miesten matkaan kun pyysivät. Miehiä oli yli kymmenen henkeä, enkä ollut koskaan tavannut heistä yhtäkään. Kaupungilla iltapäivällä käydessäni ehdottivat mitäs jos tulisin iltaa viettämään heidän majapaikkaansa, ja minähän sitten illalla menin ja olin yön siellä. Minua ei raiskattu tms. eivätkä miehet pakottaneet mihinkään, emme harrastaneet seksiä, he eivät antaneet minulle alkoholia tai huumeita.

Eli antakaa vain lastenne lähteä tuntemattomien miesten matkaan, ei siinä ennenkään käynyt mitenkään ja vapaus vaan riistetään jos miehistä varoitellaan ja kaikki kiva kielletään.

Vierailija
2/11 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan kun isoveljen kanssa kisattiin kumpi pääsi nopeimmin suht tiheän kuusi "aidan" päästä päähän.. Kiivettiin rivin ekan kuusen latvaan n. 4 metrin korkeuteen.. Hypättiin siitä viereiseen kuuseen (yleensä jonnekin kuusen puoliväliin) ja kiivettiin taas latvaan.. Kymmenen puuta oli rivissä. Minä olin yleensä nopein :)

Sitten toinen kisa oli, että piti keksiä paras reitti suht saavuttamattoman puun latvaan (alimmat oksat joko korkealla tai liian ohuet kiipeämiseen). Kiivettiin viereiseen puuhun ja heiluttamalla sitä heijattiin itsemme tähän isoon puuhun.

Kyllä maalla oli mukava asua..

Elämäni aikana olen tippunut ainoastaan kerran puusta ja silloin katkesi 5 metrisestä lehtikuusesta latva. En saanut mustelmaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puut ja metsät pitää kieltää ja niittää maahan heti alle 50 cm korkeana.

Vierailija
4/11 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 20:59"]

Minä muistan kun isoveljen kanssa kisattiin kumpi pääsi nopeimmin suht tiheän kuusi "aidan" päästä päähän.. Kiivettiin rivin ekan kuusen latvaan n. 4 metrin korkeuteen.. Hypättiin siitä viereiseen kuuseen (yleensä jonnekin kuusen puoliväliin) ja kiivettiin taas latvaan.. Kymmenen puuta oli rivissä. Minä olin yleensä nopein :)

Sitten toinen kisa oli, että piti keksiä paras reitti suht saavuttamattoman puun latvaan (alimmat oksat joko korkealla tai liian ohuet kiipeämiseen). Kiivettiin viereiseen puuhun ja heiluttamalla sitä heijattiin itsemme tähän isoon puuhun.

Kyllä maalla oli mukava asua..

Elämäni aikana olen tippunut ainoastaan kerran puusta ja silloin katkesi 5 metrisestä lehtikuusesta latva. En saanut mustelmaakaan.

[/quote]

Sama juttu. Hyvä, että tuli oltua lapsi 40 vuotta sitten.

Vierailija
5/11 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tämä oli taas arvattavissa. Jos luette aloitustekstini tarkemmin, niin en todellakaan ole puuhun kiipeämistä vastaan, mutta tilanne minkä tänään näin oli oikeasti vaarallinen. Asvaltille mätkähtäminen tekee aika kipeää siitä korkeudesta, nurmikolle tms. putoaminen olisi jo paljon turvallisempaa vaikka sekin sattuisi. Mutta ei kai se av-mammaa haittaa, että sormenpaksuinen oksa taittuu lapsen alta ja jälkikasvusta tulee ketsuppia asvaltille.

Vierailija
6/11 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä av-mamman mielestä, sillä lapsia nyt aina välillä kuolee eikä sille voi kukaan mitään. Missään nimessä ei saa estää lasten kiipeilyjä, eihän se lapsi muuten opi motorisia taitoja ja konttaa loppuikänsä. Jos nyt oppii edes konttaamaan.

Vierailija
7/11 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 21:08"]

Mitenkäs tämä oli taas arvattavissa. Jos luette aloitustekstini tarkemmin, niin en todellakaan ole puuhun kiipeämistä vastaan, mutta tilanne minkä tänään näin oli oikeasti vaarallinen. Asvaltille mätkähtäminen tekee aika kipeää siitä korkeudesta, nurmikolle tms. putoaminen olisi jo paljon turvallisempaa vaikka sekin sattuisi. Mutta ei kai se av-mammaa haittaa, että sormenpaksuinen oksa taittuu lapsen alta ja jälkikasvusta tulee ketsuppia asvaltille.

[/quote]

Pitää pudota kymmenien metrien korkeudesta, että ihmisestä tulee ketsuppia. Ei se näkemäsi muutama metri tee yhtään mitään ja alla on hidastavia oksiakin.

Vierailija
8/11 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä putosi puusta n. 8-vuotiaana ja jalkaan sattui kovin. Ei kävellyt viikkoon, mutta ei silloin 50-luvulla mihinkään lääkäriin lähdetty tuollaisen vuoksi. Aikuisuuden kynnyksellä huomattiin että jalkaterä on aikanaan murtunut ja luutunut väärään asentoon. Vieläkin oireilee mm. särkynä, nyt ikää jo 65 v.

Ei se entisaikojen vapaus aina niin hieno juttu ollut.

Vierailija
9/11 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Sä varmaan kannustat omia lapsiasi hyppelemään katoilta alas.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 21:31"]

Pitää pudota kymmenien metrien korkeudesta, että ihmisestä tulee ketsuppia. Ei se näkemäsi muutama metri tee yhtään mitään ja alla on hidastavia oksiakin.

[/quote]

Vierailija
10/11 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ihminen voi kuolla kaatuessaankin, jos huono tuuri käy, putoamismatkan ei tarvitse olla suuri. Ja muutamasta metristä kun tippuu, useammalle käy jo aika huonosti. Ainakin jos tippuu kovalle. En päästäisi lasta kovin korkealle puuhun, keksikööt muuta puuhaa. Motoriikka näyttää olevan kunnossa muutenkin.

Vierailija
11/11 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 21:34"]

Just. Sä varmaan kannustat omia lapsiasi hyppelemään katoilta alas.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 21:31"]

[/quote]

[/quote]

Talvella kyllä hyppäävätkin (1. krs talo), kun on vähän lunta alhaalla. Ja kesällä menee melkein ilman luntakin nurmikolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi