Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehkää mulle lukusuunnitelma: 3 viikkoa aikaa ja 140 sivua.

Vierailija
16.05.2013 |

Kiitos

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet ne 140 s. Joka päivä

Vierailija
2/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisenä iltana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin. Toi 140 sivua menee kevyesti päivässä. Vai onko tämä joku kompakysymys?

Vierailija
4/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet ensin kerran läpi. Sitten luet uudestaan läpi ja teet muistiinpanoja tärkeimmästä, kirjoittelet samalla muita mieleentulevia tärkeitä yhteyksiä tekstin osa-alueiden välillä. Sitten luet vaan niitä omia muistiinpanoja, tarvittaessa tarkistat kirjasta että miten se nyt menikään.

Vierailija
5/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin ihan siitä, mitä varten sitä luet. Onko se pääsykoekirja vai tavallinen tenttikirja? Onko se jotain ammattikirjallisuutta tms, onko edes suomenkielinen? Kyllä se mullakin päivässä menisi. Aikanaan suoritin yliopistossa saman lauantain tiedekuntatentissä 5 + 2 ov, kahdesta eri aineesta. Kirjallisuutta oli 2000 sivun verran, josta suuri osa englanninkielistä. Olin monen lapsen äiti, jolla ei paljoa lukuaikaa ollut. Jotenkin siitä vain selvisi, kun oli niin suuri motivaatio selvitä. Tsemppiä ;)

Vierailija
6/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaise se läpyskä, se siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue 10 sivua päivässä, niin olet lukenut sen jutun kahdessa viikossa, Ja kolmannen viikon kertaat 30 sivua päivässä ja 2 viimeisintä päivää kertaat kokonaisuutta.

Tai sitten vaan luet 7 sivua päivässä, jos ei tartte kerrata.

Vierailija
8/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 17:23"]

Riippuu tietenkin ihan siitä, mitä varten sitä luet. Onko se pääsykoekirja vai tavallinen tenttikirja? Onko se jotain ammattikirjallisuutta tms, onko edes suomenkielinen? Kyllä se mullakin päivässä menisi. Aikanaan suoritin yliopistossa saman lauantain tiedekuntatentissä 5 + 2 ov, kahdesta eri aineesta. Kirjallisuutta oli 2000 sivun verran, josta suuri osa englanninkielistä. Olin monen lapsen äiti, jolla ei paljoa lukuaikaa ollut. Jotenkin siitä vain selvisi, kun oli niin suuri motivaatio selvitä. Tsemppiä ;)

[/quote] pääsykokeet

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lukisin 10 sivua päivässä ja opettelisin ne hyvin, tekisin muistiinpanot. Kuten joku jo edellä totesi, aikaa kuluu kaksi viikkoa. Lopun ajan kertaisin.

 

T. Yliopistoon ekalla yrittämällä päässyt

Vierailija
10/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lukisin 10 sivua päivässä ja opettelisin ne hyvin, tekisin muistiinpanot. Kuten joku jo edellä totesi, aikaa kuluu kaksi viikkoa. Lopun ajan kertaisin.

 

T. Yliopistoon ekalla yrittämällä päässyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti...140 sivua. miten tohon voi edes tarvita lukusuunnitelman? itsellä oli 4 kokonaista kirjaa pääsykokeisiin ja luin ne monta kertaa jokaisen ennen pääsykokeita...

Vierailija
12/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on pääsykoe, niin silloin kaikki nippelitieto pitää osata. Tavallisessa tentissä riittää, että osaa päälinjat, pystyy soveltamaan ja kertomaan tekstistä olennaisen.

Koska kaikki nippelitkin pitää hallita, niin sanoisin samaa kuin aiemmat: lue se joka päivä, ajatuksella ja kunnolla, ja tee muistiinpanoja. Sinuna ottaisin myös selvää, minkä tyyppisiä kysymyksiä ko. pääsykokeessa on aiemmin ollut, ja pyrkisin lukiessa arvaamaan, mitä tästä kirjasta kysytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 17:23"]

Riippuu tietenkin ihan siitä, mitä varten sitä luet. Onko se pääsykoekirja vai tavallinen tenttikirja? Onko se jotain ammattikirjallisuutta tms, onko edes suomenkielinen? Kyllä se mullakin päivässä menisi. Aikanaan suoritin yliopistossa saman lauantain tiedekuntatentissä 5 + 2 ov, kahdesta eri aineesta. Kirjallisuutta oli 2000 sivun verran, josta suuri osa englanninkielistä. Olin monen lapsen äiti, jolla ei paljoa lukuaikaa ollut. Jotenkin siitä vain selvisi, kun oli niin suuri motivaatio selvitä. Tsemppiä ;)

[/quote] pääsykokeet

t.ap

[/quote]

Taktiikkani noissa on aina ollut, että ensin katson sisällysluettelon saadakseni käsityksen, mistä kirja koostuu. Sitten luen sen kirjan nopeasti läpi. Toisen kerran luen niin kuin joku jo ehdottikin, että teen samalla lyhyitä muistiinpanoja. Luen ne muistiinpanot, jonka jälkeen luen kirjan vielä kolmannen kerran.-  Näin siis tein aikanaan, jos oli aikaa.Esimerkkikirjoituksessani en todellakaan ehtinyt sillä kertaa noin tehdä, mutta tentit menivät läpi. Enää en opiskele. En tajua, miksi joku peukutti minua alaspäin . En kirjoittanut sitä kehuakseni itseäni, vaan kertoakseni miten aikanaan oli pakko suorittaa (taloudellinen pakko siis, valmistua...). 

Tsemppiä pääsykokeisiin, Ap ;) Minusta tuntuu, että läpäiset ne ja pääset haluamaasi opiskelupaikkaan ;)

 

Vierailija
14/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 sivua / päivä x 13 päivää ja 1 pv kertausta- ei huima urakka ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse siihen pysty, voit luovuttaa saman tien. Sivuja on vähän - aikaa paljon, mikä on ongelma?

Vierailija
16/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lue vaan tee muistiinpanoja. Ehdit hyvin.

Vierailija
17/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa selvää millaisia aiemmat kokeet ovat olleet. Joillakin aloilla kokeessa voi olla kysymys vaikka: Sivulla 123 oli taulukko koskien.  pälä pälä, miten tulkitset pälä pälä. Eikä kokeessa kyseistä taulukkoa nää vaan pitää muistaa. Eli todella yksityiskohtaisesti pitää kaikki osata vaikka taulukoita olisi kirjassa yhteensa 30.

Vierailija
18/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet tekstin kerran nopeahkosti läpi, sitten luet ajatuksella ja naputtelet samalla itsellesi lyhennelmän koneelle. Sitten kertaat muistiinpanojasi.

Vierailija
19/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeks ootko tosissas? 140 sivua päivässä olis ollu eri asia. tai 14000 sivua kolmessa viikossa.

Vierailija
20/20 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ulkoa 11 sivua päivässä. Ei kai siinä muuta voi?