Ei se sittenkään tainnut olla tulossa vain tietoturvakurssia pitämään
Pari päivää sitten kirjoitin ei niin kovin tosissani tämän:
"Firman bileissä viime viikolla tanssin ja iskin juttua sellaisen nallekarhumaisen ATK-tukihenkilön kanssa. Se lainasi mulle takkiaan kun laivamatkalla tuli kylmä, ja tanssiessa likisti ehkä lähemmäksi kuin on tarpeen. Aikaisemmin en ole ollut missään tekemisissä miehen kanssa. Tänään sain sähköpostia mieheltä, kysyi että olenko jo osallistunut tietoturvakurssille. Jos en, niin hän tulee pitämään sen mulle torstaina. Mitä tarkoittaa? Onko mies tulossa neutraalisti pitämään yksityistä tietoturvakurssia mulle? Vai tarkoittiko että katsotaanko tietoturva-asiat ensin ja pannaan myöhemmin? Mies on naimisissa ja niillä on kaksi lasta, itse kertoi sillon bileissä."
Tänään se kävi, ja ensimmäisenä halasi ja pussasi poskelle. Niissä tietoturva-asioissa ei juuri päästy puusta pitkälle, kun tyyppi jutteli vain ihan muita. Oli kuulemma googlannut mut ja käläkälä. Tuuppasi niin lähelle kuin vain voi istumaan, ja aina tilaisuuden tullen kosketti joko mun käsivartta tai selkää. Halasi vielä lähtiessään, minä seisoin vaan ihan äimänkäkenä, en osaa tällaisissa tilanteissa reagoida tarpeeksi nopeasti. Ensi viikolla kuulemma pitäisi jatkaa "kurssia".
Tän jälkeen vielä epäröin, että liioittelenko vaan, jospa se on vain yhtä erittäin ystävällinen, koskettelevainen ja close talker kaikkien muidenkin kanssa. Äsken tuli sitten tekstiviesti, kysyi että mitä meinaan tehdä viikonloppuna. En siis ole antanut numeroani hänelle.
Inhoan tällaisia epämääräisiä tilanteita! Mies on kyllä ihan mun makuun, mutta kun on siis naimisissa. Auttakaa, mitä sanon sille tehdäkseni selväksi saman tien ettei kannata yrittää lämmitellä mitään? Kun ei se kuitenkaan ole tehnyt vielä ihan selvää aloitetta, vaan just tota lämmittelyä minusta.
Kommentit (26)
No teilläpä on aika avoin ja salliva työilmapiiri, meillä tuo johtaisi (jos naisesta siltä vähänkään tuntuisi), niin aikamoiseen haloohon ja miehen potkuihin, oli nainen kuinka ymmärtäväinen tahansa.Miehestä nämä yleensä lähtevät (valitetttavasti).
Toisen reviirille kun ei vain saa mennä.
Suora viestintä on sitä, että sanotaan se, mitä tarkoitetaan eikä puhuta asian vierestä:
"Moi Pete! Mulla oli kivaa sun kanssa bileissä, mutta koska olet naimisissa, on turha lämmitellä tätä enempää. Mä en naimisissa olevien miesten kanssa vehtaa."
Se, että kysyy, grillaatko vaimon kanssa viikonloppuna, tai sanoo, että olisi kiva nähdä, mutta huolestuttaa vaimon mielipide, ei ole suoraa viestintää. Se on vihjailua ja kiertelyä.
Älä AP ala katsella ja odotella, ehdottaako se jotain. Jos se haluaa kaveria, se kommentoi sun suoraa avausta sen mukaisesti, ja pääsette puhumaan asiasta.
Etunimi alkaa T:llä. En taida enempää sanoa, en ehkä haluaisi kuitenkaan että kyseinen tyyppi saa tietää tai näkee mun nettikirjoittelut tästä. Mutta jos tämäkin sopii, niin kerro ihmeessä onko ok mies kaveriksi.
Mistä kakskolmosen mielestä nousisi haloo? Halailusta ja poskisuukosta? Kai minäkin voisin haloota nostaa jos haluaisin, mutta ensin olisi varmaan reilumpaa sanoa miehelle mikä on ei-toivottua käytöstä. Vaikka onhan toi tietty jo aika "vapaata" toimintaa. En pitäisi sitä kuitenkaan pahana jos osaisin luottaa siihen, että ei ole sen kummempia taka-ajatuksia.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 21:24"]
Suora viestintä on sitä, että sanotaan se, mitä tarkoitetaan eikä puhuta asian vierestä:
"Moi Pete! Mulla oli kivaa sun kanssa bileissä, mutta koska olet naimisissa, on turha lämmitellä tätä enempää. Mä en naimisissa olevien miesten kanssa vehtaa."
Se, että kysyy, grillaatko vaimon kanssa viikonloppuna, tai sanoo, että olisi kiva nähdä, mutta huolestuttaa vaimon mielipide, ei ole suoraa viestintää. Se on vihjailua ja kiertelyä.
Älä AP ala katsella ja odotella, ehdottaako se jotain. Jos se haluaa kaveria, se kommentoi sun suoraa avausta sen mukaisesti, ja pääsette puhumaan asiasta.
[/quote]
Olet ihan oikeassa. Mun on vaikea sanoa asioita noin suoraan, pelkään kai että nolostutan toisen ja munaan itseni, jos sittenkin olen tulkinnut tilanteen väärin. Mutta kokeilen suorempaa viestintää. En ehkä lainaa suoraan sun ehdotusta, mutta voin vaikka kirjoittaa että oli kivaa bileissä, mutta koska se on naimisissa niin haluan jättää homman tähän. Ja sit jotain lievitystä, takaportti auki molemmille, eli sori jos ymmärsin sen väärin, mutta että halusin selvittää asian.
Hyvä ajatus, AP!
Tuo on oikein hyvä, esitä asia sillä lailla, että se tuntuu sulta ja omalta tavalta. Mutta suoraan, älä puhu aidanseipäistä :)
Kerro millä kirjaimella etunimi alkaa. Alkaa vaikuttaa niin tutulta.