Toimeentulotukiasiakkaan tiliotteet
Hei kaikki Kelan tädit!
Kertokaahan meille kaikille, mitä perustoimeentulotukea saavat ihmiset ostavat pankkikortillaan.
Olisi kiva tietää, kun heitä aina haukutaan!
Kommentit (16)
Saat ostaa koko rahalla vaikka dildoja tai viinaa, ihan sama.
Ne kyttää tiliotteista tulija, ei menoja.
Rahalla saa ostaa ihan mitä haluaa.
Joskus oon kirjoittanut lainan takaisinmaksun viestiin "kiitti pilvestä" tai "pari piristävää". Ei niitä menoja kukaan kyylää
En ole kelan täti mutta itse saan toimeentulotukea 19,60€/kk. Saan myös työmarkkinatuen ja as.tuen. Ei sillä ole mitään väliä mitä on ostanut koska asia ei kuulu heille muuten kuin siltä osilta että vuokra on maksettu, eikä tilille ole tullut "ylimääräistä" rahaa yli 50e/kk.
Pankista saatavalla tiliotteella ei näy, mitä sillä rahalla on ostettu. Näkyy vain mihin tilille maksusuoritus on mennyt.
Olisihan se aika pitkä tiliote, jos siihen tulostuisi kaikki ruokakaupan kuitit kokonaisuudessaan.
Riippuu ihmisestä. Ruokaa, kaljaa, tupakkaa, vaatteita, koruja, bensaa.
Päihdeongelmaisten rahoista tosi suuri osa menee alkoon ja tupakkaan. Ja sit joidenkin kohdalla ihmettelee kun syövät ulkona ja reissaavat ympäri Suomen. Näillä sitten kuun alussa näkyy velkojen takaisinmaksuja eri kavereille.
Mutta on niitäkin ihmeitä jotka jopa säästävät toimeentulotuesta. Heillä rahan käyttö näyttäisi olevan tosi säntillistä. Ovat usein vanhempia naisia, joiden ainoa ongelma tosiaan on köyhyys ja elämänhallinta tiptop.
Mutta sinänsähän rahat saa käyttää miten tahtoo, ei oo mun asia.
Vierailija kirjoitti:
Pankista saatavalla tiliotteella ei näy, mitä sillä rahalla on ostettu. Näkyy vain mihin tilille maksusuoritus on mennyt.
Olisihan se aika pitkä tiliote, jos siihen tulostuisi kaikki ruokakaupan kuitit kokonaisuudessaan.
Jotain voi päätellä ostopaikasta... kaljabaari, alko, ruokakauppa, bensis, ruokaravintola vai mikä.
eli viiskymppiäkö saa tienata kuukausittain (esim omien tavaroiden myynti) ilman että vaikuttaa toimeentulotukeen?
Vierailija kirjoitti:
Joskus oon kirjoittanut lainan takaisinmaksun viestiin "kiitti pilvestä" tai "pari piristävää". Ei niitä menoja kukaan kyylää
Voi kuinka nokkelaa! Siinäpä vasta varsinainen elämässä menestyjä!
Vierailija kirjoitti:
eli viiskymppiäkö saa tienata kuukausittain (esim omien tavaroiden myynti) ilman että vaikuttaa toimeentulotukeen?
Kyllä, ystäväni vaari laittaa minulle 50e/kk tilille eikä siitä ole tullut mitään sanomista Kelan toimesta. Sama se mistä raha tulee kunhan summa ei ylity, toki noissakin pieniä poikkeuksia riippuen käsittelijästä.
sen takia monet tt-asiakkaat haluaakin ne kirppisrahat käteisenä
Kaljaa.