Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu vuokra-asunnon vakuusmaksulle, jos vuokranantaja kuolee?

Vierailija
12.07.2020 |

Tiedän että vuokranantajani on todella vanha. Mitä tapahtuu jos hän kuolee, ja olen myöhemmin muuttamassa pois vuokra-asunnosta? Tietääkseni ne rahat pitää vapauttaa vuokranantajan toimesta ainoastaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasopimus on voimassa, vaikka asunto siirtyy perinnön kautta uudelle omistajalle, mutta ainakin minä olen halunnut vuokrarahat omalle tililleni, en edellisen omistajan. Kun vuokralainen ei tähän suostunut, ilmoitin irtisanovani vuokrasopimuksen. Vakuutta en voinut palauttaa, koska se oli kuolinpesän, ei minun ja pyysin vuokralaista neuvottelemaan vakuuden palauttamisesta kuolinpesän kanssa.

Miksi alapeukut? jos vuokralainen ei suostu maksamaan vuokraansa minulle, niin ilman muuta irtisanon sopimuksen. Ja jos vuokralainen katsoo, että se aikaisemman omistajan kanssa tehty sopimus jatkuu sellaisenaan, niin hakekoot vakuutensa aikaisemmalta omistajalta.

Vuokralaisena haluaisin todisteen siitä, kuka asunnon nyt omistaa tai kenellä on siihen ainakin hallintaoikeus, jotta maksaisin oikealle taholle. Ensimmäiseksi taitaisin varmistaa asian isännöitsijältä. Ihan vaan varmuuden vuoksi, etten tulisi huijatuksi, oikea omistajahan saattaisi vasta kuukausien kuluttua puuttua asiaan, irtisanomalla!

Vierailija
22/22 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasopimus on voimassa, vaikka asunto siirtyy perinnön kautta uudelle omistajalle, mutta ainakin minä olen halunnut vuokrarahat omalle tililleni, en edellisen omistajan. Kun vuokralainen ei tähän suostunut, ilmoitin irtisanovani vuokrasopimuksen. Vakuutta en voinut palauttaa, koska se oli kuolinpesän, ei minun ja pyysin vuokralaista neuvottelemaan vakuuden palauttamisesta kuolinpesän kanssa.

Miksi alapeukut? jos vuokralainen ei suostu maksamaan vuokraansa minulle, niin ilman muuta irtisanon sopimuksen. Ja jos vuokralainen katsoo, että se aikaisemman omistajan kanssa tehty sopimus jatkuu sellaisenaan, niin hakekoot vakuutensa aikaisemmalta omistajalta.

Vuokralaisena haluaisin todisteen siitä, kuka asunnon nyt omistaa tai kenellä on siihen ainakin hallintaoikeus, jotta maksaisin oikealle taholle. Ensimmäiseksi taitaisin varmistaa asian isännöitsijältä. Ihan vaan varmuuden vuoksi, etten tulisi huijatuksi, oikea omistajahan saattaisi vasta kuukausien kuluttua puuttua asiaan, irtisanomalla!

Eiköhän tuo ole itsestäänselvää että samalla kun ilmoitta taloyhtiölle uuden omistajan (merkintä rekisteriin), niin ottaa yhteyttä vuokralaiseen ilmoittaakseen joko sopimuksen irtisanomisesta tai jatkamisesta. Jos uusi sopimus ei sovi vuokralaiselle, se on vuokranantajalle selkeä merkki siitä, että hänen kannattaa käyttää oikeuttaan irtisanomiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan