Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä arvoinen lahja olisi sopiva veljentyttärelle yo-lahjaksi?

Vierailija
16.05.2013 |

Etiketin mukaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei etiketissä määritellä lahjojen hintoja. Mikä nyt teidän budjettiinne sopii. Tärkeämpää, että on mieluisa.

Vierailija
2/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

satasen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laittaisin korkeintaan 50, kummipojalle laitoin satasen.

Vierailija
4/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e, vähempää sen kehtaisi noin läheiseille antaa

Vierailija
5/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin annan molempien veljieni lapsille ton yo-satkun :(

Vierailija
6/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eri suvuissa on hyvin eri käytännöt eivätkä ne välttämättä liity varallisuuteen mitenkään. Mä sanoisin mitä tahansa 40-500 euron väliltä. Mä laittaisin ehkä 80-100 euroa, mutta se olisi linjassa mun suvun kanssa.

Vierailija
7/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan veljentytölleni satasen, hyvän ystävän lapselle 80 e (tänne emme mene)

Saimme kutsun kolmiin muihin pippaloihin, joihin emme mene. Laitan 20 lahjasekin näille.

Etiketistä en tiedä, mutta sukulaislapselle en alle saturaista laittaisi. Siis tyyliin veljen tytär tai siskon poika.

Vierailija
8/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka saavat sen 20 egee, ovat tuttavaperheitä EI ystäväperheitä. Emme pääse juhliin. Halusin antaa muuta kuin ruusun.

Vierailija
9/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain suvuissa satasen lahja voi olla myös loukkaavaa antajan tärkeilyä. Varsinkin suvuissa, joissa on tolkuton määrä jälkikasvua, satasen lahja jokaiselle alkaa vaatia jo omaisuutta. Esim puolisoni perheessä annetaan halpoja lahjoja ja tärkeintä on itse juhlat. Meidän suvussa taas juhlat ovat muodolliset ja tylsät ja lahjat kalliita.

Itse tykkään enemmän kivoista epämuodollisista juhlista, joissa lahjat ovat sivuosassa. Mutta tapauskohtaisia juttuja nämä on. 

Vierailija
10/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin 50 euroa ja ostaisin lisäksi jonkun pienen muistoesineen (korun, lasiesineen jne). Pelkkä kuori on jotenkin tyly ja arkinen. Mukavampi antaa kuori pienen nätisti paketoidun paketin kanssa.

Vierailija
11/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin noin läheiselle satasen. (siskontytölle annoin viime keväänä satasen.)

Vierailija
12/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 15:11"]

Mä laittaisin 50 euroa ja ostaisin lisäksi jonkun pienen muistoesineen (korun, lasiesineen jne). Pelkkä kuori on jotenkin tyly ja arkinen. Mukavampi antaa kuori pienen nätisti paketoidun paketin kanssa.

[/quote]

Ja jokainen vieras tuo jonkin kamalan korun?

Ajatelkaa nyt: mitä ne nuoret _ihan oikeesti_ tänä päivänä tarttee? (jonkun lasimöhkäleen kirjahyllyyn, jota niillä ei edes ole......)

Vierailija
13/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan arvo riippuu omasta varallisuudesta ja siitä, minkä itse kokee oikean arvoiseksi lahjaksi juuri tälle ihmiselle.

En oikein ymmärrä näitä satasen lahjoja, mihin hittoon ne ylioppilaat oikeasti sellaisia summia tarvii? Joo, monella onkin käyttöä rahalle, pitää muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja tarvitaan astioita, lakanoita, huonekaluja ja pyyhkeitä, ajokorttia, oppikirjoja ja muuta, mutta sitten on näitä, joille se lahja tulee periaatteessa ihan ylimääräiseksi lisäksi, jolla käydään joku ibizanreissu vetämässä.

Ei kaikilla ole varaa viedä satasen lahjaa edes läheiselle sukulaiselle, etenkin jos muitakin juhlia samaan aikaan ja pitää vielä uudistaa juhla-asuja. Kyllä minusta kivempaa on, että tullaan juhlimaan kuin että "liian pienen" lahjan pelossa jätetään menemättä juhliin.

Mikä tahansa lahja väliltä 20e-500e on minusta hyvä. Ja tosiaankin, joissakin suvuissa isoa lahjaa voidaan pitää ylimielisenä eleenä.

Vierailija
14/14 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna rahaa kuoressa enkä sekissä, vaan ostan sillä summalla toivottua keräilyesinettä. Nyt olen käyttänyt 60e, harkitsen erästä osaa joka maksaa vielä 30e lisää. Mietin että riittääkö se (kun hinnat yleisesti saatavilla) vai jääkö liian "halvaksi"?