Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaamossa tehty hiusväri epäonnistui. Mitä tekisit? ov

Vierailija
16.05.2013 |

Mulla on luonnostaan tyypillinen suomalainen hiusväri, maantienharmaa. Viime syksynä (oisko ollut lokakuuta) värjättiin hyvin tummaksi. Ajan kuluessa väri on haalistunut mutta edelleen latvoissa on erottunut tummempi väri kuin luonnollisen värinen hiusjuuri. Hiusten pituus noin leukalinjan alapuolelle.

Pari päivää sitten menin samalle kampaajalle jolla olen käynyt ennenkin. Kerroin miettineeni toffeen väriä aavistuksen vaaleammilla raidoilla ja kysyin onnistuuko tummien hiuslatvojen takia. Sanoin vielä että hius ei ole parhaassa mahdollisessa kunnossa joten en haluaisi vahvoja tököttejäkään käyttää. Kampaaja katseli hiuksiani ja totesi että onnistuu, ei tarvitse värinpoistoa tehdä.

Aineet päähän ja annettiin vaikuttaa. Jotkin kohdat oli ilmeisesti jääneet eri väriseksi sillä pesun jälkeen kampaaja laittoi osaan hiuksista jotain ainetta joka myös sitten pestiin pois. En hoksinut kysyä tarkemmin sillä aikaisemmin sama kampaaja on onnistunut hiustenvärjäyksessä hyvin. 

Leikkauksen jälkeen kampaaja kertoi ettei väri onnistunut parhaalla mahdollisella tavalla ja katso pari päivää, korjataan sitten jos siltä tuntuu. Kotona tarkastelin lopputulosta peilistä. Päälaella hiukset kutakuinkin sen väristä kuin piti ollakin. Molemmilla ohimoilla tumma läiskä joka erottuu selkeästi päälaen hiusten väristä. Hiusten latvat pään sivuilla (kohta johon pesun jälkeen laitettiin jotain ainetta vaikuttamaan) selkeästi vaalemmat kuin päälaella oleva väri. Suomeksi sanottuna siis hiusväri on epätasainen, läikikäs. Sisällä keinovalossa eron huomaa selvästi, ulkona auringonvalo oikein heijastuu vaaleista kohdista jolloin tummat kohdat erottuu vielä selkeämmin.

Aion tänään soittaa kampaamoon ja antaa palautetta. Nyt kuitenkin mietin uskallanko antaa korjauttaa väriä, riskinä se että tulee taas uuden värinen läiskä johonkin kohtaan. Vai kasvatanko hiuksia niin kauan että kaikissa hiuksissa on vain hiuksen omaa väriä ja vasta sitten uskallan värjäyttää. Tämähän tarkoittaa ainakin vuotta ellei jopa pitempääkin aikaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin menet uudelleenkäsittelyyn.

Vierailija
2/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene uudelleenkäsittelyyn ja katsokin, että saat sen ilmaiseksi tai ainakin puoleen hintaan.

Värjäytin juuri toissapäivänä oman, pitkän tukkani, jossa oli n. 15cm juurikasvu ja latvat lilanruskeat(!). Nyt on tummanruskea väri, toki vaaleampi tuossa juurikasvussa kuin latvoissa, mutta kampaaja oli huolellinen ja yritti tehdä mahd. tasaisen lopputuloksen (väri latvoissa vähemmän aikaa kuin juurikasvussa jne.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleenkäsittely olisi tietysti ilmainen sillä KYSYIN kampaajalta onnistuuko haluamani väri. Jos olisi vaikuttanut vähääkään epävarmalta tai olisi sanonut suoraan ettei voi luvata tasaista lopputulosta, en olisi laitattunut väriä. Mutta kampaaja totesi että kyllä onnistuu.

Nyt mä vaan mietin että jos noita tummia kohtia vaalennetaan, entä jos tuleekin taas uuden värinen läiskä siihen kohtaan ja olisi vielä enemmän epäonnistuneen näköinen.

ap

Vierailija
4/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se tee ihan värinpoiston, eikä vain vaalenna niitä kahta läikkää...  etkös kuitenkin kirjoittanut, että hän on kampaaja eikä mikään kotiharrastelija?

Vierailija
5/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikea kampaaja on. Eikö värinpoisto ole todella raju käsittely hiuksille? Jos sillä saa pilattua hiukset hirveän huonoonkuntoon....

ap

Vierailija
6/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi tarkastit lopputuloksen peilistä vasta kotona?? Jos mietityttää kampaajan työtulos, mikä ihme esti avaamasta suun samantien siellä paikan päällä.
Olisit sanonut että tuossa on läikkää, saatko sen korjattua?

Itse myös ollut mukana katastrofaalisesti vääriin menneessä värjäyksessä, ja silloin kampaaja teki tunnin ylimääräistä töitä, värinpalautus ja uutta kehiin jolla taittoi väärin menneen värin pois. Lisäksi sain hiustenhoitotuotteita ilmaiseksi. Lopputulos ei ollut ihan sitä mitä olin halunnut, mutta korjauksen jälkeen väri ihan ok. Ja virheitä sattuu, varsinkin jos kampaajalla on värit jotka itse sekoittaa kulhoon. Edelleen käyn samalla kampaajalla :)

Vierailija
7/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:24"]

Mutta miksi tarkastit lopputuloksen peilistä vasta kotona?? Jos mietityttää kampaajan työtulos, mikä ihme esti avaamasta suun samantien siellä paikan päällä.
Olisit sanonut että tuossa on läikkää, saatko sen korjattua?

Itse myös ollut mukana katastrofaalisesti vääriin menneessä värjäyksessä, ja silloin kampaaja teki tunnin ylimääräistä töitä, värinpalautus ja uutta kehiin jolla taittoi väärin menneen värin pois. Lisäksi sain hiustenhoitotuotteita ilmaiseksi. Lopputulos ei ollut ihan sitä mitä olin halunnut, mutta korjauksen jälkeen väri ihan ok. Ja virheitä sattuu, varsinkin jos kampaajalla on värit jotka itse sekoittaa kulhoon. Edelleen käyn samalla kampaajalla :)

[/quote]

Meinaatko että samantien kampaamossa tehty korjaus olisi varmasti onnistunut paremmin kuin vasta huomenna tehtävä? Tai olisin ollut tyytyväisempi väriin jos olisin tarkastellut sitä pitempään kampaamon peilistä? Oli muita menoja sovittuna enkä voinut jäädä istuksimaan kampaamoon loppupäiväksi.

Totesin itsekin kampaajalle että minäpä tarkistan tilannetta parin päivän ajan ja olen yhteydessä jos korjattavaa on. Kampaaja ei jäänyt siihen luuloon että olisin tyytyväinen.

Tämän ketjun pointti onkin kysyä mielipiteitä ja kokemuksia siitä voiko lopputulos korjauksen jälkeen olla vielä pahempi.

Täytyy sanoa etten ymmärrä miksi nro 7 tarttui täysin epäolennaiseen asiaan. Tyypillinen av-pönttö.

Vierailija
8/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pönttö ole se joka av-paltalla jälkeenpäin itkee ja olettaa että me tekstin välityksellä osataan sanoa mitä sun hius kestää ja mitä ei :)