Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkaus kutistunee ensi vuonna

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on MUN ja vain MUN mielipide: mielestäni äitiyspakkaus on ehkä hieman turha. Nykyään ihmisillä on ihan hirveästi tavaraa ja moni haluaa jakaa vauvatavaransa ihan ilmaiseksi tai edullisesti kirpparilla. Mielestäni pakkauksen voisi tarjota jonkun tietyn tulorajan alle tienaaville, muille voisi sitten antaa (tai olla vaikka antamattakin) sen rahan.

Se rahahan ei ole mikään suuri summa, mutta kivasti tulee semmoinen tunne, että jotain on saanut. Me ei miehen kanssa mitenkään rahassa kieriskellä, mutta ei otettu pakkausta, kun saatiin niin paljon ilmaiseksi, ja jotain kalliimpia juttuja ostettiin sitten sillä rahalla.

Vierailija
2/10 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 08:35"]

Tämä on MUN ja vain MUN mielipide: mielestäni äitiyspakkaus on ehkä hieman turha. Nykyään ihmisillä on ihan hirveästi tavaraa ja moni haluaa jakaa vauvatavaransa ihan ilmaiseksi tai edullisesti kirpparilla. Mielestäni pakkauksen voisi tarjota jonkun tietyn tulorajan alle tienaaville, muille voisi sitten antaa (tai olla vaikka antamattakin) sen rahan.

Se rahahan ei ole mikään suuri summa, mutta kivasti tulee semmoinen tunne, että jotain on saanut. Me ei miehen kanssa mitenkään rahassa kieriskellä, mutta ei otettu pakkausta, kun saatiin niin paljon ilmaiseksi, ja jotain kalliimpia juttuja ostettiin sitten sillä rahalla.

[/quote]

Parempi olisi kun poistettaisiin raha ja pakkaus. Kumpikin on järjettömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusjohtoinen politiikka kurjistaa kansalaisten elämää joka saralla. :(

Vierailija
4/10 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 08:35"]

[/quote]

Parempi olisi kun poistettaisiin raha ja pakkaus. Kumpikin on järjettömiä.

[/quote]

Ei se pakkaus mun mielestä ole järjetön, jos on pienehköt tulot, mutta mun mielestä kaikille jaettuna se on vähän turha, kun meillä elintaso on kuitenkin niin hyvä.

2

Vierailija
5/10 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei kukaan enää ota pakkausta. Se raha on niin suuri että saa monta kertaa enemmän ostettua vaatetta, paitsi ei tietty normihintaisia merkkivaatteita.

Vierailija
6/10 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain perinteitä voisi säilyttääkin, kaikkea ei tarvi säästää kuoliaaksi.

Mutta kyllä tuo paketti tai raha kuuluu ihan kaikille suomalaisille äideille syntyville lapsille, eipä aleta eriarvostamaan lapsia jo ennen syntymää vanhempien sosioekonomisella asemalla.

Vierailija
7/10 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi edes ajatella että pakkaus olisi kannattavampik uin raha. Bodeja saa normaalihinnallakin 2 eurolla kuten housujakin, ja vielä laadukkaita ja paljon hienompia kuin pakkauksessa. Esim. lidlistä just ostin ihania autokuvioituja bodeja ja hienoja housuja 2 e kpl.    Lisäksi ostin  Vendin hienoja bodeja 3 e kpl jne. 140 eurolla saa ehkä 5-6 kertaa enemmän vauvanvaatetta kaupasta kuin pakkauksesta. Vauvan harja+kampa setti maksoi 2,5 e, Finlaysonilta sai 8 eurolla äitiyspakkauksen makuupussin jne. 

Vierailija
8/10 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pakkauksen jakoa voisi muuttaa siten, että sen saisi ensimmäisen raskauden aikana (tai kaksi jos kaksoset jne) mutta sen jälkeen vaikka 150 euroa rahaa muista lapsista. Samalla pakkauksen tavaroita voisi tarkistaa vielä laadukkaampaan suuntaan ja hiukan laajentaa vaatevalikoimaa.

Tosin en tiedä moniko nytkään ottaa pakkauksen seuraaville lapsille.

Vierailija
9/10 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteet perheissä voivat olla erilaisia. Eivät kaikki tee lapsia niin sanotusti putkeen, vaan välissä voi olla vuosia, jolloin on tullut jo hävitettyä vauvan vaatteita ja tavaroita vuosien varrella. Itselläni aikuiset lapset ja nyt ehkä olen raskaana "vanhoilla päivilläni" ja totta vieköön mielelläni otan äitiyspakkauksen, jos raskaus osoittautuu todeksi.

Vierailija
10/10 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta saisi olla pari erilaista pakkauksesta, yksi esikoisille ja toinen seuraaville. Ei niitä kaikkia tarvikkeita tarvitse kaksin kappalein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi