Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kertoa, mitä hyötyä on siitä, että nunnat pyhittävät elämänsä rukoiluun?

Vierailija
12.07.2020 |

Olen itse kristitty, ja minulle on aina opetettu näin: rukoile ja toimi. En näe, että rukoilu yksin riittää.

Miksi joku edes haluaa nunnaksi?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hyötyä. Hukkaan heitetty elämä.

Vierailija
2/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitä munkkejakin jotka toimii ihan samalla tavalla. Mielelläni menisin luostariin munkiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne matkii munkkeja, jotka seuraa Jeesuksen opetuksia. Niin kuin tyhmille tiedoksi.

Vierailija
4/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ajattelen munkeista.

Ap

Vierailija
5/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He saavat siitä mielenrauhan.

Vierailija
6/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sinun pitäisi mennä kertomaan heille, että sinä olet oikea kristitty, joka tietää kaiken paremmin kuin he. Kyllä siitä sitten lopettavat elämänsä pyhittämisen rukoilulle. 

Vierailija
7/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne pitää hauskaakin, olen nähnyt sellaisia videoita netissä.

Vierailija
8/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunnathan nimenomaan toimivat.

Vierailija
9/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyäkö? No tuskin haittaakaan, jos haluavat ja kokevat olevansa lähempänä Luojaansa rukouksen avulla.

Vierailija
10/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tiedä nunnista mitään.

Vierailija
11/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nunnat tekevät työtä. Esimerkiksi ylläpitävät koulua.

Vierailija
12/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää touhua.

Vierailija
13/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne matkii munkkeja, jotka seur

aa Jeesuksen opetuksia. Niin kuin tyhmille tiedoksi.

Missä Jeesus noin opettaa? Nyt Raamatunpaikkoja kehiin.

Vierailija
14/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He haluavat vetäytyä elämästä ja kaikesta maallisesta. He saavat elämälleen tarkoituksen luostarissa. Ei siinä elämä mene hukkaan jos saa tehdä kutsumuksensa mukaan.

Mitä hyötyä on hindulaismunkkien puhumattomuusvalasta?

Vierailija
15/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos fyysinen työ on liian raskasta voi siirtyä ammatilseen meditoimaan.

Vierailija
16/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole Ap ymmärtänyt väärin. Niin nunna kuin munki kyllä rukoilevat. - Rukoielvat usein useamman kerran vuorokaudessa. Silti rukous on vain pieni osa  nunnien ja munkkien arkisista toimista.  

Vierailija
17/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kautta maailman ja kautta aikojen on aina ollut ihmisiä, jotka haluavat vetäytyä maallisesta elämänmenosta ja keskittyä henkiseen/hengelliseen elämään, valaistumiseen - munkit, nunnat, askeetikot, pylväspyhimykset, mietiskelijät jne. Hyöty ei liene siinä kovin oleellinen tavoite.

Vierailija
18/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen käsitys, että nunnia on moneksi, ainakin katolisessa kirkossa kun on ziljoona eri sääntökuntaa. Osa elää hyvinkin aktiivista elämää ja auttaa ihmisiä, osa vetäytyy luostariin ja omistautuu rukoukselle. Omassa luterilaisessa ymmärryksessäni on kyllä sellainen aukko, että en oikein osaa pitää sitä oikeana, että terve ja työkykyinen ihminen keskittyy pelkästään rukoukseen eikä auta lähimmäisiään konkreettisesti. Se ei mun mielestä oikein vastaa sitä miten Raamattu kehottaa kristittyjä elämään. Mutta voi olla, että tämä on vain asia jota en tajua.

Vierailija
19/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ajan, kun sinä katsot telkkaria tai räpläät kännykkää, niin nunnat rukoilevat. Mikäs siinä, jokainen voi tehdä niin kuin itse haluaa.

Vierailija
20/33 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilu tekee nunnan onnelliseksi/lupautuminen nunnaksi on tämän henkilön oma valinta. Muuta syytä ei tarvita tämän päivän yhteiskunnassa.

Sitten eri asia on, että ap:lla on väärät kuvat nunnana olemisesta. On hyvin harva sääntökunta, jossa nunnat/munkit eivät tekisi muuta kuin rukoilisi. Jostain pitää saada tuloja tai edes ravintoa, lämpöä, vettä, asuntoa pitää kunnossa, pyykkiä pestä, hoivata sairaita ja vanhempia sääntökunnan asukkaita jne.

Kolmas seikka on se, että kristitty varmaankin uskoo, että esim. rauhan rukoilusta on "hyötyä" maailmalle. On siis hyvä, että he, jotka eivät halua perhettä osallistuvat kuitenkin suureen yhteiseen hyvään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan