Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maalla autot pitää pysäköidä keskelle tietä?

Vierailija
12.07.2020 |

Yritin tänään päästä omaan metsääni. Metsätiellä on puomi eli vain minä voin sinne ajaa. Vaan mitä tekee Kerkko Kaupunkilainen - jättää autonsa siihen puomin eteen juuri niin täsmällisesti keskelle, että ei edes harkita ohittamista jommaltakummalta puolelta. Kun aikani tööttäilen herättääkseni Kerkon huomiota, saapuu hän paikalle varsin tuohtuneena ja sanoo, että totta kai siihen saa pysäköidä, ei ole missään kieltomerkkiä ja siinähän on puomi, ei sinne kukaan aja.
Kiitin häntä informaatiosta, lukitsin oman autoni ja tein lähtöä metsään, kun Kerkko kyseli, että en kai minä aio jättää autoani hänen autonsa taakse, miten hän nyt siitä mihinkään pääsee. Vastasin, että eihän siinä ole kieltomerkkiä eikä tieliikenneasetus päde maastossa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaan autollani aina ne, ketkä luvatta ajelevat metsätielleni. Kaikki ovat oppineet kerrasta, kun autonsa on ollut jumissa päivän pari.

Vierailija
2/3 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut marjastajien parkkiin  tekemällä taskuparkkikohtia tien sivuun, eikä puomia.

Niitä kulkijoita kuitenkin on, miksi et ota  asiaa huomioon, ei henkilöauton alle tarvita paksua sepelikerrosta.

-Jos tulossa puunajoa, varmuudeksi varoitus asiasta, mutta roudan aikaan hiljaista muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varautunut marjastajien parkkiin  tekemällä taskuparkkikohtia tien sivuun, eikä puomia.

Niitä kulkijoita kuitenkin on, miksi et ota  asiaa huomioon, ei henkilöauton alle tarvita paksua sepelikerrosta.

-Jos tulossa puunajoa, varmuudeksi varoitus asiasta, mutta roudan aikaan hiljaista muutenkin.

Miksi minun pitäisi ylläpitää tietä muita varten? Valitettavasti laissa on säädetty tienpitäjälle korvausvastuu eikä minulla ole mitään halua maksaa tonneja siitä, että joku ajaa tielläni kuoppaan - tai väittää ajaneensa ja korjauttaa autonsa minun laskuuni. Puomi estää ajelijat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi