ain lopputilin eilen. Oli vaikee työpäivä. Muita kohtalotovereita??
3 kk ja kaikki ohi. Kesälomaa ei ole kesäaikana, vaan vasta kun pesti loppuu. Tekis mieli vetää naru... elämänhalu meni.
Kommentit (33)
Ap. Firma lopettaa. En tarkasti tiedä et konkurssiko, mut heikko menestys jokatapuksessa. Myynti ei kata kuluja.
Ap. Niin ja 14 vuotta olin. Nyt lama iski oikeasti kunnolla.
Voi harmi. 14 vuotta on pitkä aika olla samassa yrityksessä töissä, joten voin kuvitella että uusi tilanne pelottaa ja masentaakin. Mutta ei muuta kuin uutta työtä hakemaan, eikö vaan?
Et ole yksin. Työttömänäkin elää. Etsi merkityksiä eläämääsi, ks vaikka ET-lehti, siinä rouva rupes fitnesmalliksi, ikääkin oli.
Ap. Pelottaa taloudellinen tilanne. Nytkin ollut jo tiukkaa. Pitää luopua jopa ruokavalinnoista.
Ikävä juttu, mutta et todellakaan ole ainoa :/ Mutta toisaalta, nyt sinulla on sitten enemmän aikaa itsellesi ja ajatuksillesi. Ehkä haluatkin elämältäsi lopulta uusia asioita ja haasteita. Voit vaikka kouluttautua kokonaan toiselle alalle. Tai löytää uuden työpaikan omalla alallasi. Potkut ovat epäilemättä tietyn elämänvaiheen loppu, mutta kuitenkin uuden alku. Voimia sinulle jatkoon!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 20:08"]
Ap. Pelottaa taloudellinen tilanne. Nytkin ollut jo tiukkaa. Pitää luopua jopa ruokavalinnoista.
[/quote]
Muutat edullisempaan asuntoon? Luovut autosta?
Sinullahan voi nyt olla mahdollisuus vaikka mihin uuteen ja mielenkiintoiseen! Onnenpekka!
Ap. Oltiin just suunniteltu miehen kans kesälomajuttuja, ja kuinka käydään lintsillä ja sukulaisis, kun vielä saadaan muksut mukaan. 10 ja 11v ovat. Nyt sit ilmenikin, että kesälomaa ei olekkaan kun vasta syksyllä, kun firma loppuu.. ja tiedä sit mistä niitä rahoja kinuan...
Mitä jos kävisit työterveyslääkärillä? Kirjoittavat tuollaisissa tilanteissa helpostikin sairauslomaa, olethan ihan shokissa. Saisit sitten sitä lomaakin, ja aikaa toipua.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 20:17"]
Mitä jos kävisit työterveyslääkärillä? Kirjoittavat tuollaisissa tilanteissa helpostikin sairauslomaa, olethan ihan shokissa. Saisit sitten sitä lomaakin, ja aikaa toipua.
[/quote]
Ap. Olen kyl miettinyt noita täs. Taitavat kusta vaan niskaan jatkos täälä suomenmaas. Henkisesti olen kyl nyt ihan loppu, ja työnanta vaatii enemmän kuin parasta. Eli loppua ja potkuja ei saa näyttää.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 20:17"]
[/quote]
Ap. Olen kyl miettinyt noita täs. Taitavat kusta vaan niskaan jatkos täälä suomenmaas. Henkisesti olen kyl nyt ihan loppu, ja työnanta vaatii enemmän kuin parasta. Eli loppua ja potkuja ei saa näyttää.
[/quote]Hei mene oikeasti heti huomenna työterveyslääkärille, auttavat sinut tästä yli! Ei työnantaja voi sinulta enää mitään vaatia kun panee pois, nyt unohdat heidät ja heidän parhaansa ja alat etsiä sitä mikä on sinulle parasta!
On tietenkin kauhean ikävä tilanne, mutta se ei ole maailmanloppu! Pääset vielä moneen työpaikkaan työurasi aikana. Nyt koeta rauhoittua ja käy tosiaan vaikka terkkarille puhumassa tunteistasi. Pärjäät!!
Ap. Eli tavallaan kiristystä, et millasen työtodistuksen saan. On kyl selvästi tehty selväksi, et pitää kaikkensa tahdä, tai...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 20:30"]
Ap. Eli tavallaan kiristystä, et millasen työtodistuksen saan. On kyl selvästi tehty selväksi, et pitää kaikkensa tahdä, tai...
[/quote]Höpsistä, kun ei työtodistuksessa pidä lukea muuta kuin aloitus- ja lopetuspäivämäärä ja työn päättymisen syy. Just tällaisia nämä suomalaiset työnantajat ovat, itsekin taistellut tuulimyllyjä vastaan. Mutta tiiätkö mitä, minä voitin!
Ap. juu tiedän, et työnantaja ajattelee vain omia rahojaan. Ei kauheesti motivoi.
Minä sain potkut 17 vuoden jälkeen, eikä firma edes lopettanut. Mutta aina näissä niin käy että parempaa saa tilalle. Tsemppiä!
Ihan hyvin sä vielä kuitenkin rahaa saat jonkin aikaa, jos irtisanomisajan olet töissä ja vasta sen jälkeen saat lomakertymät rahana, joita tulee sentään n. 7 viikon edestä (karkeesti laskettuna), mites, kuuluuko sulle lomaraha? Oletettavasti saat ansiosidonnaista (kuuluthan työttömyyskassaan) ja eikös siinä lakikin muuttunut, että se ei enää vaikuta työttömyyspäivärahojen alkamiseen, vaan päiväraha alkaa juosta heti, kun olet ilmoittautunut työttömäksi ( 7 päivän omavastuuaika vain on).
Mä uskon, että tulet huomaamaan, ettei tuo sentään kauheesti maailmaa heilautakaan.
IlmottauduIlmoittaudu työkkäriin, heti
saat sopeutumisrahaa ja neuvoja. Voit opiskella.
Mtyönantajan pitää antaa sulle 14 vrk vapaata työnhakuun.
Minkä vuoksi sinut irtisanottiin? Kauanko ehdit olla siellä töissä?