Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei tämä hiton paino laske?!

Vierailija
15.05.2013 |

Olen niin turhautunut, olen 175 cm pitkä ja 79 kg painava nuori nainen. Olen koko kevään yrittänyt laihduttaa, mutta se ei tunnu onnistuvan sitten millään, ei hyvällä eikä pahalla.

Ihan aluksi tammikuussa jätin karkit ja herkut pois paitsi yhtenä karkkipäivänä viikossa. Olen aina syönyt terveellisesti herkkuja lukuun ottamatta: teen itse kaikki ruoat enkä käytä mitään kermaa tai juustoja. Syön paljon kasviksia, jokaisella aterialla. Alkoholia olen juonut silloin ftällöin herkkupäivänäni. Liikun joka päivä vähintään tunnin lenkillä, joskus teen myös lihaskuntoa.

toukokuun alussa minulta oli lähtenyt vain n. 3 kg ja tuskastuin. Jätin herkkupäivät pois. Jätin alkoholin pois. Jätin levitteenkin ja maustamattoman jogurtin pois. rupesin tekemään pidempiä lenkkejä ja lisäksi juoksulenkkejä. Nyt päiväni näyttää syömisen ja liikunnan kannalta tältä:

Aamupala n. Klo 7: iso kuppi (kevyt)maitokahvia. Ruisleipä ilman levitettä, kurkkua Tai veteen keitettyä kaurapuuroa ja pakastemansikoita.

lounas n. Klo 11-12. Puuroa ja kahvia. Tai salaatti, jos olen muistanut aamulla tehdä eväät töihin. Omena tai banaani.

päivällinen n. Klo 16. esim. Jauhelihakeittoa tai täysjyväpastaa ja tomaattipohjaista jauhelihakastiketta, jossa siis vain lihaa, tomaattimurskaa, sipulia, porkkanaa ja mausteita, ei mitään jauhoja tai kermoja. Pakastevihanneksia.

Iltapala: täysjyväruisleipää ilman säilöntäaineita, raejuustoa, kurkkua, paprikaa tai tomaattia.

välipaloina tarvittaessa syön esim. vihanneksia ja hedelmiä. Juon paljon vettä. Lisäksi tosiaan liikun paljon, olen laskenut kännykällä matkaa ja nopeutta, ja kalorinkulutukseni liikunnan osalta pitäisi olla päivässä n. 300-500 kaloria. 

JA en ole laihtunut KILOAKAAN koko toukokuun aikana! Voiko tämä olla mahdollista??

En voi uskoa mihinkään säästöliekkeihin tai siihen, etten syö tarpeeksi, kun tosiaan laihdutukseni ei ollut näin rankkaa keväälläkään, mutta silti en laihtunut kuin sen 3 kg koko aikana! Enkä huijaa itseäni syömisen määrässä tai laadussa, en napostele yhrään mitään ylimääräistä. Missä siis mättää?? En jaksa rtätä kohta enää. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta, kyllä tolla ravinnolla ja liikunnalla pitäisi terveen ihmisen laihtua mennen tullen. Voithan tietty pitää laihduttamisesta taukoa ja syödä muutaman päivän "normaalisti" ja kokeilla josko sun aineenvaihduntaa kaipaa vähän herättelyä.

Vierailija
22/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 18:06"]

Minäkään en periaatteessa usko säästöliekkiin, tai ainakaan siinä määrin kun sitä tällä palstalla ehdotellaan. Et nyt saa rasvaa lainkaan ravinnostasi, eikä se ole ok oli tavoite mikä tahansa. Lisää siis rasvaa ruokavalioon, ei kituuttaminen auta mitään.

Proteiinin saanti näyttää myös vähän heikolta, tuleeko sitä tarpeeksi? Jos et saa proteiinia etkä rasvaa, liikut ehkäpä sillä kustannuksella että lihas kuihtuu pois? Onko hormoonit ja kilppari ok? 

[/quote]

Missä proteiinit?!!! Kannattais alkaa syödä "oikein", niin johan paino putoaa. Vaikka tunnustan, etten uskonut Jutan & co. ruokaohjeisiin - vaan tulokset puhuvat puolestaan; paino putoaa vaikkei liikkuisi.

Eli kokeilepa huviksesi tällaista:

- aamupala; rahkaa prk, 100 g marjoja, 10 g leseitä, 100 g sokeritonta mehukeittoa, 1 kananmunan keltuainen. Munaa lukuunottamatta nuo voi vetäistä smoothieksi, joka tosin on vähän jäykkää...

- lounaalla 100 g vähärasvaista lihaa, 200 g vihreitä kasviksia (kaaleja, kurkkua, kesäkurpitksaa, sipuleita...), lusikallinen raejuustoa, loraus oliiviöljyä

- välipalaksi vaikka protskupatukka ja kourallinen pähkinöitä

- päivällinen kuten lounas, mutta voit syödä real-ruisleipää siivun tai vähän riisiä / perunaa / pastaa

- iltapalaksi rahkaa kuten aamulla, paitsi vähemmän marjoja ja leseitä, ei munaa.

Vettä paljon päivän mittaan, urheilupäivinä voi vetäistä banaanin tai omenan lisäksi.
 Rahkan voi korvata rasvattomalla raejuustolla, mutta itse on voi raejuustoa käyttää (se inhottaa).

Tuo edellä oleva siis mukailtu versio Jutan dieetistä ja itse olen onnistunut tiputtamaan normaalipainon sisällä useita kiloja, vaikken ole kovin tarkasti määriä punninnut ja vähän lipsahduksiakin on tullut (jokunen pullapala silloin tällöin, ei kuitenkaan karkkia tai alkoholia).

Eli minun mielestäni ap:n ruokavalio on ihan liikaa hiilihydraattipainoitteinen. Toki hiilareita tarvitsee kun liikkuu, muttei noilla liikuntamäärillä mitään satojen grammojen tankkausta kuitenkaan. Hiilarit turvottavatkin, eli ap on voinut kerätä elimistöönsä reilusti nestettä vaikka onkin urheillut paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 18:14"]

Juon n. 2-3 litraa vettä päivässä.

[/quote]

Ja mitenkähän se veden juominen laihduttaa?

Syöt liian paljon tai liian monta kertaa päivässä. Aamiainen, riittävä lounas ja iltapala, siinä kaikki. Ei mitään välipaloja siinä välissä. Näin kun kokeilet viikon verran niin et kaipaa useampia annoksia enää.

Itse olen aikoinani laihduttanut tällä keinolla helposti 16 kiloa 4 kuukaudessa ja vieläkin syön normaalisti vain tuon 3 kertaa päivässä - toki poikkeuksia on ja herkkujakin menee, mutta normaalirytmi on tämä. Lisäksi harrastan liikuntaa.

Vierailija
24/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VEikkaan että kilpparissa vikaa. Vaikka arvot lääkärin mielestä hyvät, ne ei välttämättä silti ole hyvät. Pyydä arvot terveyskeskuksestasi ja kysy mielipidettä joltain asian tuntevalta ihmiseltä!

Vierailija
25/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähtisin ehdottomasti viestin 11 suuntaan, piti samansuuntainen viesti kirjoitella mutta joku ehti ensin:)

Tuo Jutta tyylinen ruokavalio ei välttämättä sovi kaikille, mutta ehdottomasti onkokeilemisen arvoinen juttu!

Vierailija
26/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Taas vouhkataan.

AP, syöt ihan ok. Jos kroppa toimii, niin kyllä tollakin pitäis laihtua. Mutta totta on että voit vaihtaa ruokavaliota vielä vaikkapa karpimpaan suuntaan ja kokeilla silleen.

On olemassa myös sairauksia, jotka vaikeuttavat laihtumista. Kilpirauhasen vajaatoiminta ja munarakkulatauti PCO tulevat ensin mieleen. Molemmat aiheuttavat sen että laihtuminen on äärimmäisen hankalaa ilman oikeanlaista lääkitystä.

Liikuntaa sulla onkin jo 1h/pv, mutta voisitko sitä muuttaa hikiliikkumiseksi? Sekin voisi auttaa.

Joku mainitsi vedenjuomisen. Se totta tosiaan auttaa laihduttamisessa. Itse pidän laihdutuspäivinä 1,5l vettä jääkaapissa ja naukkailen siitä pitkin päivää. Töissä minulla on iso tuoppi täynnä vettä ja kumoan aina vähintään sen yhden päivän aikana, mutta yleensä 2.

Diureetteja kasviksia/hedelmiä ovat: karpalo, puolukat, tuoreet mansikat, ananas, kurkku, melonit ja kesäkurpitsa. Jotain ehkä unohdinkin. Rouskuta siis kokonainen kurkku, niin saat nesteet liikkeelle silläkin konstilla.