Työmarkkinatuella olevan kannattaa hommata maksimissaan 300€/kk maksava asunto
Siis 300€/kk maksaa vuokraa. Vähän syrjemmäs toki joutuu muuttamaan mutta pärjää paremmin.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, joku epäonnistunut asuntosijottaja etsii rahoittajaa putkiremontille?
Ei vaan itse asun tuollaisessa 300€/kk maksavassa asunnossa ja olen ihan tyytyväinen. Kauppa ja palvelut lähellä vaikka on pikkukylä.
Ehkä sinä maksat sen 300€, ja äiti/vuokranantajasi maksaa hyvää hyvyyttään omasta pussistaan huoneiston lämmityksen, sähkön, vakuutukset, korjauskulut, jätehuollon, veden jne.
Esim. lähes poikkeuksetta esim. vesi maksaa maalla enemmän, samoin sähkö, jätehuolto, koska välimatkat pitkät ja käytyäjiä vähän.
Ne sisältyvät vuokraan.
Niinhän se kannattaisi, jos ajattelisi, että aikoo olla pidempään, vähintään joitain vuosia työmarkkinatuen piirissä. Itse ainakin tovon pääseväni työmarkkinatuelta palkkatöihin. Miksei tietysti kannattaisi asua edullisesti muutenkin mutta ne seudut ja alueet, joissa on eniten työmahdollisuuksia tarjolla on hyvin vähän tarjolla minkäänlaisa vuokraasuntoa max 300€/ kuukaudessa...
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomessa näyttää olevan tällä hetkellä 199 kpl alle 300 euron vuokrakämppää, niistäkin osa vain senioreille.
Sopu sijaa antaa. Kyllä kaikki työttömät saadaan tungettua niihin.
Kuin sillit purkissa.
Minä asun 2 km:n päässä keskustasta muuttotappiokunnassa. Pyysin halvinta mahdollista asuntoa, mikä on saatavilla. Vuokra on 564€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan itse asun tuollaisessa 300€/kk maksavassa asunnossa ja olen ihan tyytyväinen. Kauppa ja palvelut lähellä vaikka on pikkukylä.
Ehkä sinä maksat sen 300€, ja äiti/vuokranantajasi maksaa hyvää hyvyyttään omasta pussistaan huoneiston lämmityksen, sähkön, vakuutukset, korjauskulut, jätehuollon, veden jne.
Esim. lähes poikkeuksetta esim. vesi maksaa maalla enemmän, samoin sähkö, jätehuolto, koska välimatkat pitkät ja käytyäjiä vähän.
Ne sisältyvät vuokraan.
Mahtaa olla mörskä noilla hinnoilla.
Jos on provo niin en ymmärrä mihin tällä tähdätään.
Katsoin Vuokraovesta että joo tosiaan saa Varkaudesta tuohon hintaan vuokra-asunnon ja vielä yhden kuukauden vakuudella. Vähän on vain pitkä matka omaan duuniin, joten taitaa jäädä hakematta.
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomessa näyttää olevan tällä hetkellä 199 kpl alle 300 euron vuokrakämppää, niistäkin osa vain senioreille.
Et voi millään tietää montako niitä on. Ensinnäkin yksityisten vuokrailmoituksia on niin monissa paikoissa (jos mitään ilmoitusta edes on) ja kunnalliset yhtiöt ym. taas eivät yleensä ylipäätään ilmoittele asunnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas itsekäs. "Minä asun näin niin kyllä muidenkin pitäisi".
Ei muidenkaan tarvitse, mutta se tulee tehdä omilla rahoilla.
Koko asumistukijärjestelmä pitää purkaa, rahat valuvat suursijoittajille ulkomaille ja ammattiyhdistysliikkeelle verottomana.
Taas kysyttävä miten Helsinki toimisi ilman matalapalkkatyöläisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D "Vähän" syrjemmässä? Mistä saa tohon hintaan kämpän? Karigasniemeltä?
Varkaus, Pieksämäki, Forssa, Länkipohja yms.
Yleissivistyksenä.
Vuokra muodostuu huoneiston käyttökuluista ja pääoman tuotosta, joka on pieni osa vuokraa eli 2-4%.
Siellä Pieksämäellä, Forssassa jne. maksavat vuokrahuoneiston lämmityskulut, sähkö, jätehuolto, korjaukset, vakuutukset jne. yhtä paljon, joskus jopa enemmän kuin vaikka Tampereella tai Turussa.
Jos puhutaan kaksiosta, niin jossakin Ilomantsissa vuokrakaksion hoitovastike voi olla jo se 300€ minkä huoneiston omistaja joutuu maksamaan, koska välimatkat pitkät esim. jätehuolto, lämmitys, tiemaksut, aurauskulut jne
Vaikka asuisi keskellä korpea, satoja kilometrejä päästä ei mistään, ei se suinkaan tarkoita pienempiä kuluja ja halvempia vuokria, koska käyttökulut vaikuttavat vuokran suuruuteen.
Ja tuollaiset 300€ ei paljon huoneita vuokrata, koska jo lämmityskulut siitä on merkittävä osa tai joku jääkaapin hankinta ja sen käyttö.
Tuossa ap. id assa ei ole järjen hiventäkään, vaan ainoastaan oman egon pönkittelyä.
Alle 300 eurolla saa aivan todistetusti vuokrayksiöitä yksityiseltä vaikkapa Varkaudesta ja monilta muilta paikkakunnilta. Vuokraan sisältyvät jätehuolto, lämmitys, tiemaksut ja aurauskulut. Sähkön ja veden joutuu maksamaan erikseen.
En haluaisi itse yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sisältyvät vuokraan.
Kyllä tämä minulle kelpaa. Kauppa 200 m päässä kuten apteekkikin, järvi lähellä ja kaunista luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro missä? Tullaan kaikki sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas itsekäs. "Minä asun näin niin kyllä muidenkin pitäisi".
Ei muidenkaan tarvitse, mutta se tulee tehdä omilla rahoilla.
Koko asumistukijärjestelmä pitää purkaa, rahat valuvat suursijoittajille ulkomaille ja ammattiyhdistysliikkeelle verottomana.
Eli kaikki sadattuhannet työttömät kadulle vaan? :D vai mistä meinaat saada jokaiselle työpaikan?
Vuokrataso laskisi järkevälle tasolle. Oletko nähnyt paljonko ammattiyhdistysliikkeen hallinnoimat toimijat tekee voittoa?
Siinä sulle asumistukea:
--
Kojamon liikevaihto kasvoi 4,6 prosenttia 95,7 miljoonaan euroon vuodentakaisesta 91,5 miljoonasta eurosta.
Kojamon tulos ennen veroja koheni tammi–maaliskuussa 51,7 miljoonaan euroon viime vuoden vastaavan ajan 38,9 miljoonasta eurosta.
--
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sisältyvät vuokraan.
Aivan normaaleja hyväkuntoisia asuntoja enimmäkseen. Kannattaa vaikka katsoa niitä ilmoitusten kuvia jos ei usko.
Johtuu yksinkertaisesti siitä, että asunnon juoksevat kulut ovat pienet ja jos talo on rakennettu joskus vuosikymmeniä sitten, niin rakennuskulut on maksettu pois jo kauan sitten.
Se, että monilla paikkakunnilla asunnot ovat selvästi kalliimpia johtuu siitä, että asunnoista on pulaa, minkä vuoksi hintataso on noussut.
Niillä halvempien asuntojen seuduilla on niin huutava työvoimapula, että ovat vartavasten laskeneet vuokria, että työttömät saataisiin houkuteltua paikkakunnille. Esimerkillistä toimintaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D "Vähän" syrjemmässä? Mistä saa tohon hintaan kämpän? Karigasniemeltä?
Varkaus, Pieksämäki, Forssa, Länkipohja yms.
Yleissivistyksenä.
Vuokra muodostuu huoneiston käyttökuluista ja pääoman tuotosta, joka on pieni osa vuokraa eli 2-4%.
Siellä Pieksämäellä, Forssassa jne. maksavat vuokrahuoneiston lämmityskulut, sähkö, jätehuolto, korjaukset, vakuutukset jne. yhtä paljon, joskus jopa enemmän kuin vaikka Tampereella tai Turussa.
Jos puhutaan kaksiosta, niin jossakin Ilomantsissa vuokrakaksion hoitovastike voi olla jo se 300€ minkä huoneiston omistaja joutuu maksamaan, koska välimatkat pitkät esim. jätehuolto, lämmitys, tiemaksut, aurauskulut jne
Vaikka asuisi keskellä korpea, satoja kilometrejä päästä ei mistään, ei se suinkaan tarkoita pienempiä kuluja ja halvempia vuokria, koska käyttökulut vaikuttavat vuokran suuruuteen.
Ja tuollaiset 300€ ei paljon huoneita vuokrata, koska jo lämmityskulut siitä on merkittävä osa tai joku jääkaapin hankinta ja sen käyttö.
Tuossa ap. id assa ei ole järjen hiventäkään, vaan ainoastaan oman egon pönkittelyä.
Alle 300 eurolla saa aivan todistetusti vuokrayksiöitä yksityiseltä vaikkapa Varkaudesta ja monilta muilta paikkakunnilta. Vuokraan sisältyvät jätehuolto, lämmitys, tiemaksut ja aurauskulut. Sähkön ja veden joutuu maksamaan erikseen.
En haluaisi itse yksityiselle.
Julkisella on vielä halvempaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Noin 300€/kk on lainanlyhennys. Ihan hyvin pärjäilee.
Omaan asuntoon voi päästä paljon pienemmällä lainan kuukausilyhennyksellä esim. Lieksassa myydään rivitalo kaksioita ja kolmioita hintaan 15.000-18.000€ tai Ilomantsissa 3000€, mutta entä tulevat remppakulut tai jos haluaa myydä asunnon.
Ja voipi olla, että 5v päästä asunto on arvoton ja se puretaan.
Ja lainan lyhennys ei ole ainoa menoerä, vaan siihen lisätäån hpitokulut esim. lämmitys, vesi, sähkö jne.
Enpä ajatellut muuttaa jonnekin Forssaan. Sitten taas muutto takaisin Helsinkiin kun menen töihin. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Niillä halvempien asuntojen seuduilla on niin huutava työvoimapula, että ovat vartavasten laskeneet vuokria, että työttömät saataisiin houkuteltua paikkakunnille. Esimerkillistä toimintaa!
Minkä alan töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro missä? Tullaan kaikki sinne.
Varkaudessa. Kilometrin säteeltä löytyvät citymarket, prisma, hooetämmä ja monet muut kaupat ja palvelut.