Jos lopetan kummisuhteen (World Vision), miten käy kummilapseni?
Tuo 25 euroa kuussa tuntuu juuri nyt liian isolta summalta. En kuitenkaan tahtoisi kääntää selkääni kummipojalle, jonka matkaa olemme jo pitkään seuranneet :(
Kommentit (18)
Itse en ole ikinä antanut hyväntekeväisyyteen rahaa, enkä tule koskaan antamaan.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 16:45"]
Itse en ole ikinä antanut hyväntekeväisyyteen rahaa, enkä tule koskaan antamaan.
[/quote]
Etkö maksa veroja?
Kolmonen, minä en sinuna leuhkisi kovasydämisyydellä, itsekkyydellä ja tietämättömyydellä.
Älä huoli, se saa saman minkä silloinkin kun sinä sen nimissä rahaa annoit.
Mä sain kummimaksut tauolle muutamaksi kuukaudeksi, kun oli rahallisesti tiukkaa ja pysyin silti kummina koko ajan. Nyt olen taas maksanut, mutta miettinyt kuitenkin samaa, että jos lopettaisin kummiuden kokonaan. Kummilapsi on aivan valloittava tapaus, mutta voisin välillä suuntautua johonkin toiseen hyväntekeväisyystoimintaan.
Eikös toi oikeasti toimi niin, että monet saa sen saman kummilapsen tarinat ja kuvat. Nehän on vain nimellisiä kummeja. Eli lapsi ei tipu pois ohjelmasta.
Mä sain tiputettua vuodeksi 15 euroksi. Ei tarvinnut lopettaa kokonaan.
Minäkin jouduin lopettamaan kummisuhteen, sanoivat että huolehtivat kyllä lapsesta koska ovat sitoutuneet hommaan.
Nro 3:sta en tiedä, mutta hyväntekeväisyyttä voi harjoitttaa muutenkin kuin vain rahaa lahoittamalla. Voi ottaa tutun totaali yh:n lapsia säännöllisesti hoitoon, voi kerran viikossa viedä naapurin iäkkään mummon kauppaan, voi käydä kerran kuussa lukemassa vanhuksille lehtiä vanhainkodilla, voi alkaa vetämään palkattomana vapaaehtoisena lasten kerhoa kerran viikossa jne.
On PALJON tapoja joilla voi tehdä ns. hyväntekeväisyyttä, ilman että euroakaan menee rahaa.
Ja toki voi tehdä noita molempia, eli antaa sekä rahaa että aikaansa. Moni ei halua lahjoittaa rahaa siksi, että sen perille menosta ei ole takeita vert. sellaisen ihmisen auttaminen jolle sen avun antaa itse esim. auttamalla jossakin asiassa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 14:50"]
Eikös toi oikeasti toimi niin, että monet saa sen saman kummilapsen tarinat ja kuvat. Nehän on vain nimellisiä kummeja. Eli lapsi ei tipu pois ohjelmasta.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa ainakaan World Visionilla. Jokaisella lapsella on täsmälleen yksi kummi, mutta jos kummi lopettaa, niin siinä tapauksessa kyllä World Vision hankkii lapselle uuden kummin.
(Tuttuni on ollut yli 20 vuotta töissä World Visionilla, joten tiedän kyllä varmasti, kuinka systeemi toimii.)
Juurikin näin. Ei World Visionilla ole mitään tarvetta lähetellä saman lapsen tietoja useammalle kummille. Kyllä kummittomia lapsia on vielä ihan tarpeeksi muutenki!
World Vision maksaa kummimaksut jos laitat kummiuden tauolle tai lopetat. Itselläni oli 2 vuotta tauolla kun olin kotihoidontuella. Nyt jatkoin taas. Kummipostia tuli tauonkin aikana.
Vaihteeksi voisi tueta oman maan eli Suomen lapsia, aikuisia ja vanhuksia.
WWOF. nkö avulla ne ei sitten joudu seksileluksi. Paskanmarjat sanon minä, mitä enemmän sinne on sitä rahaa tungettu sitä enemmän niitä lapsia on raiskattu ja kuritettu, myyty.
Olen ollut töissä tuossa organisaatiossa (sisäinen laskenta). Rahoisya menee vain 20% perheille. Eli kannattaakin lopettaa maksamista. Ennen kun rahat menee lapsille orgaanisaatio vetää kovin välistä. Ja kyllä jotkut tekevät ison tilin sillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä tuossa organisaatiossa (sisäinen laskenta). Rahoisya menee vain 20% perheille. Eli kannattaakin lopettaa maksamista. Ennen kun rahat menee lapsille orgaanisaatio vetää kovin välistä. Ja kyllä jotkut tekevät ison tilin sillä.
Ei kai niitä rahoja suoraan lapsille perheille kannatakaan välittää, vaan opettaa tulemaan toimeen monin tavoin. Tuohon opetustyöhön palkataan henkilökuntaa ja ostetaan materiaalia. Suoraan yhteisöjen ja kylien päälliköillekään ei rahaa kannata antaa. Siinä käy pian niin, että mitään eivät opi ja raha tuhlataan minne tuhlataan.
Joku järjestön isopalkkainen pomo kiroaa ja kehottaa feissareita tekemään työtään ja painostamaan mummoja ahkerammin.
Älä huoli, ei tipu tuesta ulos.
"Kummius on tehokas ja iloinen tapa auttaa kehitysmaiden lapsia. Kummiuden voi aloittaa ja lopettaa milloin haluaa. Jos kummi keskeyttää kummisuhteen, Suomen World Vision sitoutuu huolehtimaan kummilapsesta.
Kummilapset ovat World Visionin avun piirissä kehitysyhteistyöohjelman keston ajan eli noin 10–15 vuotta. Hankkeet päättyvät, kun yhteisöllä on riittävät edellytykset rakentaa kestävä tulevaisuus lapsilleen."
http://www.worldvision.fi/kummi-info/kummin-kasikirja/10-kysymysta-kummiudesta