Mummo joka ei halua olla mummo? :(
Näin meillä. Kyseessä siis on mieheni äiti, joka ei selvästikään halua olla mummo eikä sen puoleen oikein äiti saati anoppikaan.
Pahalta tuntuu. Pari kertaa vuodessa nähdään, silloinkin ne ollaan aina me jotka käydään kylässä. Tunnelma on aina kuin ventovieraassa paikassa, lapsetkin vierastavat ihmistä, joka on kylmä kuin jääpuikko ja käpertynyt itseensä kuin simpukka. Miehen mukaan äitinsä ei ole koskaan osoittanut lämpöisiä tunteita, ei koskaan puhunut tunteista tai vaikkapa vain ohimennen halannut: ei osaa ja tuskin edes haluaa tällaisia huomionosoituksia jakaa tai saada. Tämä on mielestäni varsin mielenkiintoista, kun anoppini vielä elossaoleva äiti (isomummo) taas on aivan ihana ja lämmin, halaileva ja rakastava ihminen.
Turha on tätä äitiä/mummoa kutsua kylään tai juhliin, ei tunnu mummoa kiinnostavan. Jättää AINA tulematta, selityksenä joku utopistinen tekosyy jos edes vaivautuu ilmoittamaan. Niillä harvoilla kerroilla kun mummo on vaivautunut pikavierailulleen (tapahtunut ehkä 3 kertaa kuluneen kymmenen vuoden aikana) ollaan aina yritetty kohdella häntä mahdollisimman lämpimästi ja rakastavasti, että hänellä olisi tunne, että kuuluu meidän perheyhteisöömme. Turhaahan se on ollut. Minkäänlaista vastavuoroisuutta ei tunnu tämä ihminen tuntevan.
Ollaankohan me ainoita? Lähipiiri tuntuu olevan täynnä rakastavia mummeleita ja mammoja, jotka osallistuvat jälkipolvien elämään monilla tavoilla.
Kommentit (282)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 18:18"]
Joskus on sysättävä se oma mukavuus syrjään että voisi tarjota mukavaa toisillekin. Ja oikeasti, silloin tällöin sukulointi (varsinkin oman perheensä sisällä!) ei kyllä ole hirvittävä urakka.
[/quote]
Mutta kun minä en edes haluaisi, että joku joutuisi tekemään sellaista mitä ei halua tehdä. Jos painostaisin tai muulla keinoin saisin jonkun ihmisen tekemään jotain vastentahtoisesti, se tuntuisi siltä kuin olisin raiskannut tuon ihmisen. En halua tehdä niin.
Jotkut ihmiset tekevät jotain sellaista josta eivät pidä mutta mielestäni se pitää aina lähteä ihmisen omasta tahdosta, ei koskaan toisen pakottamana. Ja juuri sitä pakottamista, syyllistämistä, painostamista ja muuta nillitystä sinä harrastat. Olen sanonut jo aiemmin: jos se olisi laillista, niin varmaan raahaisit sen anopin köysissä paikalla.
Olet hirveä ihminen.
[/quote]
Etkö ymmärrä ajattelusi epäloogisuutta? Et haluaisi että joku joutuisi tekemään mitään mitä ei oikeasti haluaisi tehdä? Et halua painostaa etkä muillakaan keinoilla saada ihmistä tekemään vastentahtoisesti mitään?
Nythän sinä juuri painostat minut osallistumaan väkisin ylläpitämääsi keskusteluun, joka puheenvuorojesi perusteella vaikuttaa enemmänkin jo väittelyltä. En minä todellakaan haluaisi väitellä kanssasi tällaisista itsestäänselvistä asioista, miksi siis pakotat minut kirjoituksillasi siihen? Hyvin vastentahtoisesti vastaan nytkin kirjoitukseesi, sillä dialogiahan sinä pyrit viestinnälläsi synnyttämään, menet kaiken lisäksi henkilökohtaisuuksiin esittämällä kirjoittajista törkeitä solvauksia. Sinähän omankin todistuksesi mukaan raiskaat minua, tälläkin hetkellä. Häpeä!
Pyrit ajatuksillasi jonkinlaiseen ääriliberalistiseen moraalityhjiöön, mutta kuitenkin sorrut aivan alkeellisiin virhepäätelmiin...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 19:53"]
Anoppi ei menetä mitään olemalla teistä kaukana. Sen sijaan hän saa paljon enemmän ollessaan kaukana lapsenlapsista: hän saa harrastaa rauhassa, nukkua kunnon yöunia, matkustella, tavata ystäviään, elää kokonaista ja hyvää aikuisen naisen unelmaelämää ilman pakkohalauksia.
[/quote]
tuo on kun mun anoppini. Varmasti kokee voivansa elää parempaa elämää ilman minua miniäänsä ja meidän lapsia vierailulla. Mutta tunne on kyllä moleeminpuolinen. Itsekin ja myös lapset rentoutuvat paljon paremmin kun ei ole edes tiedossa pakkovierailua appivanhempien luokse. Meidän lapset nukkuu tosi levottomasti mummolassa, saavat kotioloissa leikkiä rauhassa ilman mummoa, matkustellaan oikein mielellämmme ilman ajatukstakaan anopista, tavataan omia kavereitamme, eletään kokonaista perhe-elämää ilman mummoja ja pappoja. Lapset nauttii, minä nautin. Ahdistus alkaa kn käy kutsu mummolaan. Tietää, että lapset ei nuku siellä ja kaikki aikataulut ja ruokailut on viturallaan appivanhempien sääntöjen jälkeen.
Niin ja esimerkiksi ei isäni ole minusta koskaan välittänyt, eikä lapsenlapsista. Mutta ei mieheni ole ikinä surrut ja ahdistellut ja itkenyt asiaa, että isäni on ollut tunteeton minua kohtaan ja ei välitä lapsenlapsistaan.
Miksi niin hanakasti syytetään naisia siitä, että he eivät välttämättä välitä lapsista tippaakaan. Harvan aviomies suree ja syyttää vaimonsa isää siitä, että se ei olekaan lempeä isä ja ihana ukki. Miehet hyväksyy ihmiset paremmin sellaisina kuin he ovat.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 20:02"]
Tässä taas ketju, joka on AV-palstan parhaimmistoa. Voi järkytys! Henkisesti amistasoiset moukkamammat purkavat paineita ja haaveilevat ihanasta vanhuusajasta seksin ja hauskanpidon merkeissä. Mieluiten tietysti täysin erakoituneina ja sosiaalisesti eristäytyneinä, mieluiten mahdollisimman etääntyneinä jälkipolvistaan. Eikä lapset tai lapsenlapset kiinnosta tietenkään ollenkaan. Eikä minkäänlaisiin sukujuhliin tai -tilaisuuksiin tarvitse ikinä mennä eikä olla missään tekemisissä sukulaisten kanssa yleisestikään. Ah miten upea ja täysipainoinen elämä tämä olisikaan, rakastaa ja tulla rakastetuksi, vain ja ainoastaan itsensä kanssa.
Tätä ketjua lukiessa olen tosi onnellinen omasta perheestäni, vanhemmista ja isovanhemmista, jotka kaikki ovat osoittaneet avoimesti rakkauttaan ja huolenpitoaan sekä lapsiaan että näiden perheitä kohtaan. Kauheata jos olisi joutunut syntymään "äidille", joka jo lähtökohtaisesti on sosiaalisilta taidoiltaan ja haluiltaan näiden joidenkin kommentoijien tasolla. Rakkaudessa ja huolenpidossa on se kiva juttu, että se tulee aina takaisin, tavalla tai toisella.
[/quote]
Olen akateeminen jatko-opiskelija enkä mitenkään voi ymmärtää, miksi naisen tulee aina ja kaikkialla olla ensisijaisesti äiti!
Ymmärtäisin tämän isoäitimyytin ihannoinnin, jos palstamammat olisivat itse kaikki kotiäitejä ja ymmärtäisivät, että naisen paikka on aina kotona, ei koskaan töissä. Ei siis todellakaan koskaan, ei edes perheettömänä, sovi hankkia koulutusta ja tehdä töitä, koska lapset ja perhe ovat naiselle ainoa tärkeä asia.
Huono on se äiti, joka ei hyväksy ainoaksi roolikseen äitiyttä! Josta seuraa se, että huono on se isoäiti, joka ei hyväksy ainoaksi roolikseen isoäitiyttä.
Kun nainen täyttää 50 vuotta, tulee hänen unohtaa seksi, parisuhde, ystävät, harrastukset, kokonainen elämä.Hänen tulee keskittyä olemaan isoäiti eli 24/7 hälytystilassa, jos vaikka tarvitaan. Nuo kolmikymppiset tyttönaiset kun ovat päättäneet, miten isoäitien tulee elää, että he kelpaisivat lapsilleen ja kaiketi jopa Jumalalle.
Kiitos ei! Mieluummin käännän selkäni lapsenlapsille kuin luovun seksielämästä puolisoni kanssa. Uskokaa tai älkää, sitä on meillä, jotka emme ole mummoutuneet lastemme toiveesta muumioiksi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 18:58"]
Miksi ihmisen pitäisi olla pakkososiaalinen ja rakastava sukulaisiaan kohtaan? Ei ihminen tunteilleen mitään voi. Hän voi olla luonteeltaan erakko ja kärsiä seuranpidosta, miksette voi hyväksyä sitä haukkumatta? Tietysti kuuluu hyviin tapoihin kutsua juhliin ja joulunviettoon, mutta kuuluu myös hyviin tapoihin olla loukkantumatta kieltäytymisestä. Hänellä on varmasti omat syynsä miksei halua tulla, ja ne ei kuulu teille.
[/quote]
Juuri näin. Itse kauhulla mietin jo sitä aikaa, kun pojat saa lapsia. Olen hyvin erakkoluonne. En ole sosiaalinen ja en kaipaa mitenkään perinteisiä jouluja. Me kaikki emme ole samasta puusta veistettyjä. Olen aina nauttinut yksinolosta ja lukemisesta. Olemme miehen kanssa parhaat kaverit ja viihdymme kahdestaan oikein hyvin. Rakastan lapsiani, mutta en ole ikinä tykännyt yleisesti lapsista.
En ole koskaan jaksanut sukujuhlia, enkä muitakaan isoja tapahtumia.Olen käynyt ne, mitkä pitää käydä velvollisuuden takia.
[/quote]
Olet siis omien sanojesi mukaan käynyt niissä juhlissa, joissa koet "velvollisuudeksesi käydä"?
Eikö omaan lapseen liittyvät juhlat ole velvollisuuslistalla aika korkealla? Ainakin itse vanhempana voisin näin kuvitella. Vai miten määrittelet velvollisuuden ja velvollisuudentunteen? Tai ehkä koet kummin kaiman nimipäivät tärkeämmiksi kuin vaikkapa oman lapsenlapsesi kastetilaisuuden?
Erakkoluonne tai ei, mutta kyllä sitä nyt jonkinlaisia alkeellisia käytöstapoja ja henkistä pääomaa pitäisi jokaisella sen verran olla, ettei taannu täydelliseksi moukaksi! Surullista, että niin monet mitätöivät sukupolvien ketjun omalla käytöksellään!
[/quote]
Oman lapsenlapsen kastetilaisuus on miniän esittämä näytelmä, jossa pääosassa ei ole Pyhä kaste vaan miniän nopeasti haihtuneiden olemattomien raskauskilojen esittely. Miksi sinne pitäisi mennä?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 20:02"]
Tässä taas ketju, joka on AV-palstan parhaimmistoa. Voi järkytys! Henkisesti amistasoiset moukkamammat purkavat paineita ja haaveilevat ihanasta vanhuusajasta seksin ja hauskanpidon merkeissä. Mieluiten tietysti täysin erakoituneina ja sosiaalisesti eristäytyneinä, mieluiten mahdollisimman etääntyneinä jälkipolvistaan. Eikä lapset tai lapsenlapset kiinnosta tietenkään ollenkaan. Eikä minkäänlaisiin sukujuhliin tai -tilaisuuksiin tarvitse ikinä mennä eikä olla missään tekemisissä sukulaisten kanssa yleisestikään. Ah miten upea ja täysipainoinen elämä tämä olisikaan, rakastaa ja tulla rakastetuksi, vain ja ainoastaan itsensä kanssa.
Tätä ketjua lukiessa olen tosi onnellinen omasta perheestäni, vanhemmista ja isovanhemmista, jotka kaikki ovat osoittaneet avoimesti rakkauttaan ja huolenpitoaan sekä lapsiaan että näiden perheitä kohtaan. Kauheata jos olisi joutunut syntymään "äidille", joka jo lähtökohtaisesti on sosiaalisilta taidoiltaan ja haluiltaan näiden joidenkin kommentoijien tasolla. Rakkaudessa ja huolenpidossa on se kiva juttu, että se tulee aina takaisin, tavalla tai toisella.
[/quote]
Olipa harvinaisen typerä viesti.
Vai halusitko osoittaa, että akateemisena mummona et tule harrastamaan seksiä enää kun saat lapsenlapsia.
Minusta kyse on nyt siitä, että ihmisiä yritetään pakottaa johonkin muottiin. Helpompaa on elää, kun ei niin kamalasti vihaa naisia. Ihmiset on erilaisia ja vaikka kuinka kiukuttelisitte, kaikista ei tule samanlaisia.Aikuisuutta on se, että ymmärtää erilaisuutta. Jopa sitäkin, että kaikille ei lapset, lapsenlapset ja juhlat merkitse mitään.
Ja miksi pitäisi? Antakaa ihmisten elää omannäköistä elämää, älkääkä niin hanakasti naisia lokeroiko muottiin.
Minusta aloittaja on niin kalmankylmä akka, etten todellakaan kokisi mitään ihmeriemua hänen räkäisten kakaroidensa passaamisesta saati heidän äitinsä kierosta venkoilusta. Voi kunpa nuorehko nainen omaisi edes alkeellisia empatian kykyjä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 19:53"]
Valitsit väärän miehen! Olisit etukäteen miettinyt, millaisen isoäidin haluat lapsillesi ja etsinyt miehen sen mukaan. Nyt voit syyttää vain itseäsi, koska sinä olet se, joka teki lapsia miehesi kanssa ja sinä olet myös se, joka tiesi, millainen miehen äiti on.
Muutenkaan muilla naisilla ei ole velvollisuutta olla sellaisia kuin sinä haluat. On täysin normaalia jopa vihata miniänsä lapsia, jos nämä sattuvat olemaan rasittavaa sorttia.
Anoppi ei menetä mitään olemalla teistä kaukana. Sen sijaan hän saa paljon enemmän ollessaan kaukana lapsenlapsista: hän saa harrastaa rauhassa, nukkua kunnon yöunia, matkustella, tavata ystäviään, elää kokonaista ja hyvää aikuisen naisen unelmaelämää ilman pakkohalauksia.
[/quote]
"pakkohalauksia"? On PAKKO joutua omaa lastaan ikinä halaamaan?
No joo, mitä ilmeisimmin joidenkin naisten ei ikinä pitäisi perustaa perhettä. Hyvä valinta sekin, naisen kannalta, jättää lapset tekemättä. I respect that!
Mutta miettikää niitä, jotka silti tekevät lapsia. Miettikää, mikä paska nakki se on niille lapsille, syntyä ihan ilman mitään päätäntä- ja valintamahdollisuutta tuollaisen naisen lapseksi, naisen jonka mielestä lapset ovat riippa ja rasite ja niistä pitää pysyä mahdollisimman etäällä, ettei vaan PAKKOHALATA tai joudu muutoin osoittamaan mitään mielenkiintoa lastaan kohtaan, herravarjele... Niitä lapsia ja lapsenlapsia minun käy sääliksi.
-8-
[/quote]
Miksi toisia pitää halata? Minä inhoan kaikenlaista halaamista, minusta se on teatraalista ja tekopyhää. Tunnustan, että en ole ikinä halannut lapsiani, vaikka välimme ovat ihan OK. Halaaminen ei ole minun juttuni, tulen vaivautuneeksi enkä ymmärrä, miksi halaaminen on tärkeää. Ihmiseen saa kontaktin muutenkin.
Oletko aloittaja miehesi äidin kaveri?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 19:40"]
Joskus on sysättävä se oma mukavuus syrjään että voisi tarjota mukavaa toisillekin. Ja oikeasti, silloin tällöin sukulointi (varsinkin oman perheensä sisällä!) ei kyllä ole hirvittävä urakka.
[/quote]
Mutta kun minä en edes haluaisi, että joku joutuisi tekemään sellaista mitä ei halua tehdä. Jos painostaisin tai muulla keinoin saisin jonkun ihmisen tekemään jotain vastentahtoisesti, se tuntuisi siltä kuin olisin raiskannut tuon ihmisen. En halua tehdä niin.
Jotkut ihmiset tekevät jotain sellaista josta eivät pidä mutta mielestäni se pitää aina lähteä ihmisen omasta tahdosta, ei koskaan toisen pakottamana. Ja juuri sitä pakottamista, syyllistämistä, painostamista ja muuta nillitystä sinä harrastat. Olen sanonut jo aiemmin: jos se olisi laillista, niin varmaan raahaisit sen anopin köysissä paikalla.
Olet hirveä ihminen.
[/quote]
Etkö ymmärrä ajattelusi epäloogisuutta? Et haluaisi että joku joutuisi tekemään mitään mitä ei oikeasti haluaisi tehdä? Et halua painostaa etkä muillakaan keinoilla saada ihmistä tekemään vastentahtoisesti mitään?
Nythän sinä juuri painostat minut osallistumaan väkisin ylläpitämääsi keskusteluun, joka puheenvuorojesi perusteella vaikuttaa enemmänkin jo väittelyltä. En minä todellakaan haluaisi väitellä kanssasi tällaisista itsestäänselvistä asioista, miksi siis pakotat minut kirjoituksillasi siihen? Hyvin vastentahtoisesti vastaan nytkin kirjoitukseesi, sillä dialogiahan sinä pyrit viestinnälläsi synnyttämään, menet kaiken lisäksi henkilökohtaisuuksiin esittämällä kirjoittajista törkeitä solvauksia. Sinähän omankin todistuksesi mukaan raiskaat minua, tälläkin hetkellä. Häpeä!
Pyrit ajatuksillasi jonkinlaiseen ääriliberalistiseen moraalityhjiöön, mutta kuitenkin sorrut aivan alkeellisiin virhepäätelmiin...
[/quote]
Siehä sälli oot. tai ainaskii keittiöstygoloci
[/quote]
Olet hirveä ihminen.
[/quote]
[/quote]
Ettet nyt vain projisoisi omia epävarmuuksiasi ja olettamuksiasi lainaamaasi viestiä tulkitessasi. Siinä ei missään kohdin painosteta sinua, mutta oma sisäinen tunteesi saa sinut jatkamaan keskustelua. Koetko useinkin, että tuntemattomat yrittävät painostaa sinua toimimaan vastoin tahtoasi. Kuuletko myös ääniä, moittivia ääniä. Vai tuntuuko sinusta, että olet yli-inhimillisen älykäs, muiden ihmisten yläpuolella. Onkohan sinulla stressiä, muista nukkua riittävästi ja pidä vuorokausirytmi säännöllisenä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 17:45"]
Kukaan ei ole valittanut lastenhoitoavusta, ainoastaan läsnäolon puutteesta. Miksi tästäkin keskustelusta pitää taas väen väkisin vääntää miniä-anoppitaistelua? Eikö mummoja saa enää kutsua osallistumaan lastenlasten juhliinkaan ilman että joku kierosti tulkitsee sen kutsuksi miniän pellenäytelmään? Haloo!
[/quote]
Kyllä se silloin on pellenäytelmä jos toinen osapuoli puoliväkisin pakotetaan osallistumaan siihen. Jos juhlat olisivat mukavat, niin silloinhan mummo haluaisi osallistua niihin mutta monet tässä ketjussa eivät välitä pätkääkään siitä onko niissä juhlissa mummolla kivaa. He eivät kysele, että mitä voin tehdä jotta mummo haluaisi osallistua juhliin. Miksi juhlia jos ei ole kivaa? Ainoa syy on, että se on näytelmä jota esitetään jollekin.
Jos tälläistä tapahtuisi parisuhteessa, niin eräät ehkä ymmärtäisivät sen olevan parisuhdeväkivaltaa. Jos vaikka mies vaatisi vaimoaan pukeutumaan tietylla tavalla aina kun menevät ulos, niin kuka täällä puolustelisi sitä miestä? Varmaan muslimimiehetkin vänkäävät vaimoilleen, että kyllä sun täytyy laittaa se burkha kun se on perinne ja kyllä sä nyt sen verran voit tehdä tai se kuuluu hyviin käytöstapoihin.
[/quote]
Itse näin mummona koen, että lasteni ja lastenlasteni vuoksi olen valmis vähän epämukavuuttakin tarvittaessa kokemaan jos se mahdollistaa tälle toiselle osapuolelle tyydytyksen ja hyvän mielen. Eikö se ole altruistisesti ajateltuna ideaali toimintamalli? Elämän kun ei tarvitse aina olla egoistisesti ajateltuna vain ja ainoastaan minulle itselleni mahdollisimman helppoa ja mukavaa. Eihän elämä voi koko ajan sellaista olla muutenkaan! Jos minä olisin näin itsekkäästi ajatellut, en varmasti olisi lapsiakaan aikoinani hankkinut, jo pelkkä esikoiseni synnytys oli todella epämukava kokemus.
Jos mummo ei osallistu oman lapsenlapsensa juhliin vain koska "mummolla ei ole siellä tarpeeksi kivaa", ei tällaisen mummon olisi kannattanut lisääntyä ollenkaan. Häpeällinen ajatus jo lähtökohtaisesti!
[/quote]
On eräs itsekkyyden muoto toimia uhrautuvasti, hyväntekijänä. Jos saa toiminnastaan tyydytyksen ja hyvän mielen, eikö?
[/quote]
Anteeksi. En tiennyt ettet halua keskustella. Laita kirjoituksiisi jatkossa joku nimimerkki, niin tiedän olla vastaamatta ja pakottamatta sinua keskusteluun.
Jos se, että pyrin tuottamaan toisille ihmisille hyvää mieltä ja tyydytystä tulkitaan itsekkyydeksi, olen erittäin mielelläni syyllinen. Muistan hyvin miten tärkeää lapselle erilaiset juhlapäivät ovat, en ikinä haluaisi oman itsekkyyteni vuoksi tuottaa surua tai murhetta lapselle jäämällä ilmoittamatta pois sellaisesta tilaisuudesta. Itsekkyyttä ja ahneuttahan sekin tietysti on, etten mistään hinnasta jäisi sellaisista juhlista pois ja jättäisi tilaisuutta olla oman lapsenlapseni juhlahetkessä mukana käyttämättä. Miten kukaan voi kokea tuollaisen yhteisen hetken rasitteena tai pakkopullana? Sehän on rakkautta ja yhdessäoloa.
Rakkaus lisääntyy kun sitä aktiivisesti tuhlataan.
^Voisitko olla vielä vähän enemmän marttyyri?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 20:28"]
Jos se, että pyrin tuottamaan toisille ihmisille hyvää mieltä ja tyydytystä tulkitaan itsekkyydeksi, olen erittäin mielelläni syyllinen. Muistan hyvin miten tärkeää lapselle erilaiset juhlapäivät ovat, en ikinä haluaisi oman itsekkyyteni vuoksi tuottaa surua tai murhetta lapselle jäämällä ilmoittamatta pois sellaisesta tilaisuudesta. Itsekkyyttä ja ahneuttahan sekin tietysti on, etten mistään hinnasta jäisi sellaisista juhlista pois ja jättäisi tilaisuutta olla oman lapsenlapseni juhlahetkessä mukana käyttämättä. Miten kukaan voi kokea tuollaisen yhteisen hetken rasitteena tai pakkopullana? Sehän on rakkautta ja yhdessäoloa.
Rakkaus lisääntyy kun sitä aktiivisesti tuhlataan.
[/quote]
Kuvittelemme olevamme epäitsekkäitä, kun toimimme toisten hyväksi, vaikka motiivina olisi toiminnastamme koituva hyvä mieli myös itsellemme. Lähes kaikki ihmisten toiminta on itsekästä, suoraan, tai "mutkan" kautta. Eikä siinä ole mitään pahaa.
ap on kuin petetty vaimo, joka haluaa, että mies jää hänen luo, vaikka ei rakastakaan. luulee, että voi pakottamalla saada miehen rakastamaan.
sama anopin kanssa. kunhan vain saa anopin pakotettua juhliinsa, on kaikki hyvin.
antaisit anopin elää omaa elämää. ehkä anoppi inhoaa sinua ap ja sinun räkänokkakakaroitasi
Täähän saa jo eeppiset mittasuhteet. Tässähän on jo hypätty raiskauksiinkin. :D
Wait what?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 20:44"]
ap on kuin petetty vaimo, joka haluaa, että mies jää hänen luo, vaikka ei rakastakaan. luulee, että voi pakottamalla saada miehen rakastamaan.
sama anopin kanssa. kunhan vain saa anopin pakotettua juhliinsa, on kaikki hyvin.
antaisit anopin elää omaa elämää. ehkä anoppi inhoaa sinua ap ja sinun räkänokkakakaroitasi
[/quote]
Erittäin hyvä vertaus.
Kun tulette vanhemmaksi, niin opitte katsomaan elämää laajemmin. Nyt kun lapsenne on pieniä, elämä on aika suppeaa. Mutta kun alkaa lähestyä se aika, että teistä tulee isovanhempia, voi ajatus muuttua monella lailla.
Elämä on helpompaa, jos antaa ihmisten olla sellaisia kuin ovat, eikä luo mielikuvia, mitä heidän pitäisi olla.
Jopa sellaiset ihmiset, jotka ovat sanoneet, että minä ainakin sitten kyllä hoidan lapsenlapsia jne..ovat tunnustaneet,, että väsyvät, eivätkä jaksaisikaan ja eivät tunne suurta rakkautta huonosti kasvatettua herranterttuja kohtaan, joita ei saa edes kieltää, kun miniä tulee silmille.
Antakaa ihmisten elää omaa elämää. Ette voi muuttaa muita, vaikka kuinka surisitte ja kiukuttelisitte.