Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako koira juosta irrallaan ja haukkuen ihmisiä päin?

Vierailija
15.05.2013 |

Niin, onko se oikein, saako koirat tehdä niin? Ihan siis yleisillä teillä, taloyhtiöiden pihassa... onko se normaalia koiran käytöstä mihin ei pidä puuttua?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 15:53"]

Eli siis minä en saa vaatia naapuria pitämään koiraansa kurissa? Ja en muuten ole se henkilö, joka kirjoitti siitä rikosilmoituksesta. Meitä on muitakin, joita toisten koirat ihan todella konkreettisesti häiritsee, tai kuten meillä aiheuttaa lapselle koirapelon :(

[/quote]

Lapsen kaverilla oli oikeasti koirafobia. Vanhemmat miettivät kuumeisesti, mitä tehdä. Lopulta he keksivät: he ostivat koiran, pikkuruisen rotukoiran killtiä rotua ja narttu. Ota koira äläkä höpötä ihminen.

Vierailija
22/28 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 14:15"]

Niin, onko se oikein, saako koirat tehdä niin? Ihan siis yleisillä teillä, taloyhtiöiden pihassa... onko se normaalia koiran käytöstä mihin ei pidä puuttua?

[/quote]

Hengitä rauhallisesti, ryhdistä kehosi ja laske olkapäät, ole levollinen, asetu sivusuuntaan koiraan nähden. Jos sinulla on kassi tai jokin muu esine, aseta se koiran ja itsesi väliin. Älä katso koiraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 16:00"]

Eli siis minä en saa vaatia naapuria pitämään koiraansa kurissa? Ja en muuten ole se henkilö, joka kirjoitti siitä rikosilmoituksesta. Meitä on muitakin, joita toisten koirat ihan todella konkreettisesti häiritsee, tai kuten meillä aiheuttaa lapselle koirapelon :(

[/quote]

Lapsen kaverilla oli oikeasti koirafobia. Vanhemmat miettivät kuumeisesti, mitä tehdä. Lopulta he keksivät: he ostivat koiran, pikkuruisen rotukoiran killtiä rotua ja narttu. Ota koira äläkä höpötä ihminen.

[/quote]

Me emme ota koiraa, mutta eikö ole päivänselvää että lapsemme koirapelko on huolimattoman koiranomistajan SYY? Että koiranomistaja on tehnyt VÄÄRIN? Minusta suurin osa vain hyväksyy irti juoksentelevat koirat sen kummemmin miettimättä mitään. 

Vierailija
24/28 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 14:15"]

[/quote]

Hengitä rauhallisesti, ryhdistä kehosi ja laske olkapäät, ole levollinen, asetu sivusuuntaan koiraan nähden. Jos sinulla on kassi tai jokin muu esine, aseta se koiran ja itsesi väliin. Älä katso koiraa.

[/quote]

Ja jos koira hyppää sinua vasten, iske sitä kuonoon. Sehän on itsepuolustusta. 

Vierailija
25/28 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 16:00"]

[/quote]

[/quote]

Me emme ota koiraa, mutta eikö ole päivänselvää että lapsemme koirapelko on huolimattoman koiranomistajan SYY? Että koiranomistaja on tehnyt VÄÄRIN? Minusta suurin osa vain hyväksyy irti juoksentelevat koirat sen kummemmin miettimättä mitään. 

[/quote]

Hengitä rauhallisesti, ryhdistä kehosi ja laske olkapäät, ole levollinen, asetu sivusuuntaan koiraan nähden. Jos sinulla on kassi tai jokin muu esine, aseta se koiran ja itsesi väliin. Älä katso koiraa. Opeta sama lapsillesikin. - Mikä sinua riivaakaan, oikeasti...

Vierailija
26/28 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 15:52"]

Ei kotirauhaa koskeva laki kiellä kissoja liikkumasta. Ei kiellä myöskään villieläimiä. ;-DD

Eikä laki kiellä kattia tappamasta lintujakaan, eli metsästyslaki ei sano mitään kissoista luonnossa - paitsi siltä osin, että kissa on selkeästi villiintynyt eli hankkii ruokansa luonnosta. Silloin sen saa loukuttaa.

-9-

[/quote]

Laki vaatii lemmikin omistajaa valvomaan, ettei hänen lemmikkinsä aiheuta haittaa luonnolle. Ihan samalla tavalla kuin koiraa ei saa pitää irti metsässä lintujen pesimäaikaan myös kissojen omistajilla on velvollisuus katsoa, että kissa ei vahingoita luontoa, metsässä tai kotipihassa. Kissa on omistajansa vastuulla, villit luontokappaleet eivät ole. Lemmikkikissaa ei voi rinnastaa mihinkään rusakkoon tai muuhunkaan villieläimeen.

Omistajalla on myös velvollisuus valvoa, että kissa ei mene toisten pihoille. Ajattelepas sitä. Meinasitko, että jos minä otan vaikka kaniinin tai käärmeen tai kilpikonnan, voin ihan huoleti viedä sen naapurin pihaan joka päivä, kun kerran omaa lemmikkiä saa pitää ihan missä haluaa? Idiootti!

Jos minä näen tässä meidän pihassa kissan, sen päähän saattaa ihan vahingossa osua klapi tai kattila tai avonainen maalipurkki. Voivoi. Ehkä pitäisi omistajan vähän seurata lemmikkiään, ettei tule vahinkoja.

Vierailija
27/28 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 18:38"]

Ei kotirauhaa koskeva laki kiellä kissoja liikkumasta. Ei kiellä myöskään villieläimiä. ;-DD

Eikä laki kiellä kattia tappamasta lintujakaan, eli metsästyslaki ei sano mitään kissoista luonnossa - paitsi siltä osin, että kissa on selkeästi villiintynyt eli hankkii ruokansa luonnosta. Silloin sen saa loukuttaa.

-9-

[/quote]

Laki vaatii lemmikin omistajaa valvomaan, ettei hänen lemmikkinsä aiheuta haittaa luonnolle. Ihan samalla tavalla kuin koiraa ei saa pitää irti metsässä lintujen pesimäaikaan myös kissojen omistajilla on velvollisuus katsoa, että kissa ei vahingoita luontoa, metsässä tai kotipihassa. Kissa on omistajansa vastuulla, villit luontokappaleet eivät ole. Lemmikkikissaa ei voi rinnastaa mihinkään rusakkoon tai muuhunkaan villieläimeen.

Omistajalla on myös velvollisuus valvoa, että kissa ei mene toisten pihoille. Ajattelepas sitä. Meinasitko, että jos minä otan vaikka kaniinin tai käärmeen tai kilpikonnan, voin ihan huoleti viedä sen naapurin pihaan joka päivä, kun kerran omaa lemmikkiä saa pitää ihan missä haluaa? Idiootti!

Jos minä näen tässä meidän pihassa kissan, sen päähän saattaa ihan vahingossa osua klapi tai kattila tai avonainen maalipurkki. Voivoi. Ehkä pitäisi omistajan vähän seurata lemmikkiään, ettei tule vahinkoja.

[/quote]

Miksi haukut tuntemattomia ihmisiä idiootiksi?

En minä väittänyt, että on OK antaa lemmikin oleilla naapurin pihalla. Minulla ei ole kissaa, eikä mitään erityistä halua antaa kissojen vaellella vapaana, jo niiden oman turvallisuudenkaan takia.

Sanoin vaan, että laissa sitä ei reguloida yhtä tiukasti kuin koirien vapaanaoloa. Katsopa vaikka alkuperäinen kommenttini nro 9. Todellakin näin on, mikään kotirauhaa koskeva lakimomentti ei käsittele asiaa.

Sen sijaan laissa on kielletty - metsästyslaissa - tappamasta irrallaan olevaa lemmikkikissaa. Tämä kannattaa sinun panna merkille.

Ja lakkaa riehumasta siellä, ihminen. Kissainhosi on aika noloa.

-9-

Vierailija
28/28 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 18:38"]

-9-

[/quote]

[/quote]

Miksi haukut tuntemattomia ihmisiä idiootiksi?

En minä väittänyt, että on OK antaa lemmikin oleilla naapurin pihalla. Minulla ei ole kissaa, eikä mitään erityistä halua antaa kissojen vaellella vapaana, jo niiden oman turvallisuudenkaan takia.

Sanoin vaan, että laissa sitä ei reguloida yhtä tiukasti kuin koirien vapaanaoloa. Katsopa vaikka alkuperäinen kommenttini nro 9. Todellakin näin on, mikään kotirauhaa koskeva lakimomentti ei käsittele asiaa.

Sen sijaan laissa on kielletty - metsästyslaissa - tappamasta irrallaan olevaa lemmikkikissaa. Tämä kannattaa sinun panna merkille.

Ja lakkaa riehumasta siellä, ihminen. Kissainhosi on aika noloa.

-9-

[/quote]

Jos minun pihassani sattuu vahinko kissalle, jonka ei siellä pitäisi alkujaankaan olla, niin se ei ole minun vikani. Jos halko kalahtaa maahan juuri siinä kohtaa, missä en mitenkään odota olevan mitään kissaa, koska meillä ei sellaista ole, niin sille en voi mitään.

Minä suojelen vauvaani vaunuissa, vaivalla istuttamaani kukkamaatani ja lasteni leikkipaikkaa pitämällä naapuruston kissat pois. En myöskään halua toksoplasmoosia itselleni tai lapsilleni.

Kissa on kiva eläin tasan niin kauan, kun se ei ole minun pihassani. Itse olet nolo.

Poliisin ylijohto on antanut perusteita kissan kiinnipitoon taajamassa seuraavalla sivulla:

http://www.poliisi.fi/poliisi/oulu/home.nsf/files/Vastaus%20kirjeeseen%20kissan%20vapaana%20pidosta/$file/Vastaus%20kirjeeseen%20kissan%20vapaana%20pidosta.pdf

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan