Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tli tuli, laksut maksettu ja kolmeksi viikoksi on rahaa 870€

Vierailija
15.05.2013 |

Miehellä tok oma tili jossa rahaa mutta muuten: tuosta pitää maksaa perheen ruokia, omat bensat ja muita pikkumenoja. Olisiko sulle liian vähän?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi 90 egee, eikä kaikkia laskujakaan tullut maksettua...

Vierailija
2/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 11:44"]

Miehellä tok oma tili jossa rahaa mutta muuten: tuosta pitää maksaa perheen ruokia, omat bensat ja muita pikkumenoja. Olisiko sulle liian vähän?

[/quote]

Meillä sama tilanne, ainoana erona että mulle jää aina laskujen jälkeen käyttöön 450 eur / kk!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuossa vain sinun tilisi vai sekä sinun että miehen tililä olevat rahat maksujen jälkeen? Jos kyseessä sekä sinun että miehen yhteenlasketut rahat, sanoisin, että pärjäätte ruhtinaallisesti. Jos taas tuossa on vain sinun tililläsi olevat rahat, tekisi mieli sanoa rumasti. 

Vierailija
4/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi 490 euroa, ja sekin vain kun siirsin muutaman laskun eräpäivää.

Vierailija
5/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri mietin,että mitä järkeä on käydä töissä. Maksoin laskut ja rahaa jäi 500 €/kk.

No tulee lapsilisäkin ja elatusmaksut kahdesta lapsesta, mutta silti, ei mitään järkeä.

Vierailija
6/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teillä kahdeksan lasta vai? Mulla jää kuussa käteen laskujen jälkeen öpaut 250 e (satunnaisesti enemmän) ja pärjään ihan hyvin.

Vierailija
7/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en saa edes noin paljoa kuukaudessa rahaa.

Vierailija
8/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta teillä on? Tuohon siis miehen tili mukaan vielä niin uskon että teillä jää rahaa hyvin säästöön tai sitten on varaa ostella kaikkea "turhaakin" joka kuukausi.

Itse eläisin tuolla rahalla todella hyvin, olisin tyytyväinen kun voisi säästää ja ostella muutakin kuin pakolliset.

Vierailija
9/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on n.150e 2,5 viikoksi :D

laitan kyllä säästöönkin aina rahaa

noh, kesälomarahoja odotellessa :)

Vierailija
10/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille jää aina 550-600e kuukaudeksi elämiseen... kysessä 2lapsinen perhe...

Vierailija
11/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo kovastikin riittää. Tuolla syöttelisin 4-henkisen perheen mukavasti ja vähän jäisi vielä bensoihinkin.

Vierailija
12/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pahakaan jos laskut on maksettu ja jäi noin paljon rahaa ja miehellä vielä lisää.

Meillä jää joskus laskuja maksamattakin ja tili on nollille ja sitten eletään visalla loppukuukausi. Sitten tulee taas enemmän rahaa ja saadaan maksut ajantasalle.

Vierailija
13/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vittujen ikenet!!!!!Noin paljon rahaa kolmeks viikoks!!!!!!Me ollaan 7 henkinen perhe,ja laskujen jälkeen mun ja miehen rahoista jää nippinappi sen 800 euroa kuukaudeksi ruokiin,kahden auton bensoihin ja muihin menoihin!!!Et oo hiljaa siel sun omista rahoista ja päälle viel tietty ne saakelin miehen rahat!!!!!

Vierailija
14/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 11:44"]

[/quote]

Ja taas tekisi mieli kysyä minkä laskujen jälkeen jää tuo summa. Siinä on vähän eroa oletko kenties maksanut jo kaikki asumiseen liittyvät kulut, autolaskut/kulut, puhelin- nettikulut? Onko laskuissa mukana jotain muuta kulutusta jo esim. jotain tavaroita, vaatteita hankittu tai kulutusluottoja? Lisäksi mitäköhän tarkoittaa että miehesi tilillä on vähän rahaa?

Tuo summan riittävyys riippuu siis täysin siitä mitä pitää sillä vielä rahoittaa koko perheelle ja paljon jää ihan oman käyttöön omiin kuluihin ja minkäkokoinen perhe. Puhuit ruokia? Niin siis ostatko kaikki perheen ruuat tuosta vai ostaako miehesi puolet? Sillä on aika paljon merkitystä.

Itselleni jää laskujen jälkeen (laskuina on asumiskuluja, kännykkä- nettikluluja) 1300€ mutta siitä pitäisi kustantaa perheelle ruuat ja itselle ja lapsille kaikki tarvittava tuossa summassa on mukana jo lapsilisät jotka tulee tililleni. Ei tunnu oikein riittävän.  900€ menee ruokaan ja 400€ jää sitten vaatteisiin ja kaikkin muihin sekalaisiin tarvikkeisiin tai menoihin minulle ja kolmelle lapselle.

Vierailija
15/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee yleensä kaikki rahat ruokaan. Vaatteisiin ja hömpötykseen kuten leffat jne jää normikuukaudessa satanen.

Nyt on päällä väliaikaisesti hyvät tulot ja kaikkien laskujen jälkeen jäi tilille tonni. Oon ihan katossa! Kävin just kaupassa mutta pihiys on kyllä tosi sitkeessä, en raaskinut ostaa mitään ylimääräistä ja illallislihankin otin -30% paketissa ;) Onneksi meillä asuu teini, sille voi antaa vaaterahaa ja joka penni menee.

Vierailija
16/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa sinulle! Kyllä tuo minusta kuulostaa ihan hyvin riittävältä. Riippuu perheen koosta ja kilometrimääristä tietysti, mutta sievoinen summa tuo minulle olisi.

Suoraan sanottuna ihmettelen kyllä tämänkin aloituksen tarkoitusta.

Vierailija
17/17 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo summa o koko mun tili.... kyllä olis ruhtinaallista jos tolleen jäis rahaa käteen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan