Manipuloivan suhteen jälkeiset itsesyytökset
Miksi antoi manipuloinnin jatkua niin pitkään eikä tajunnut sitä ajoissa?
Kommentit (5)
Ajattele vaan että nyt sulla on ikään kuin haarniska ja seuraava manipulaattori ei enää onnistu.
Mä oon elänyt samanlaisten syytöksiin kanssa, mut sit kävin sitä tilannetta läpi ja ymmärsin sekä hyväksyin sen että mulla syystä jos toisesta ei siinä kohtaan ollut kykyä voimia ja tahtoa nähdä sitä tilannetta sellaisen kuin se oli,
mut niinkuin joku tossa aikaisemmin mainitsi niin nyt meillä on haarniskat päällä ja seuraava manipulointi ei onnistu, jos onnistuu niin sit voi vähän itteään körmyyttää ja kysyä mikä oli kun toisen kerran halpaan lankesin, käydä ne syyt läpi, harrastaa pientä itsetutkimusta ja ihmismielen tutkimusta, hyväksyä tilanne ja pukea sit entistä parempi haarniska päälle
Tahdoin uskoa toisesta ihmisestä hyvää ja olit valmis näkemään aikaa ja vaivaa suhteen eteen?
Itselläni se oli että toinen takertui minuun kuin hukkuvat pelastusrenkaaseen niin en uskaltanut jättää sitä yksin, vaikka juuri se minun olisi pitänyt tehdä ihan aivan samantien kun tapasin hänet.
Ihan nuorena ei voi tietää asioista, joista ei ole kuullut. Se on mahdotonta. Minä tajusin olevani manipulaation kohde liki nelikymppisenä. Vaikeampaa oli nähdä ne tilanteet, joissa itse manipuloin. Tajusin vasta oman manipulaationi viisikymppisenä. Se vasta syyllisyyttä herättääkin.
Kiitä itseäsi. Lienet nyt viisaampi.