Lue keskustelun säännöt.
muita, joilla ei ole koskaan ollut vain yhtä lasta
15.05.2013 |
oletko koskaan miettinyt mielessäsi, minkälaista olisi ollut hoitaa vain yhtä lasta? kuinka helppoa/vaikeeta se olis ollut?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kyllä se yhden lapsen kanssa oleminen on varsinaista köllöttelyä oikeasti! Pakko sanoa. Itse olen kokenut sekä että, kaksoset tulivat toisena. Juu, tiedän, en saisi vastata tähän, koska mulla oli aluksi vain yksi lapsi, mutta vastaanpahan silti.
Esikoisen kanssa oli helppoa, sai rauhoitella sitä yhtä lasta kuinka kauan, ilman, että pitäisi alkaa rauhoittelemaan sitä toistakin. Niin helppoa kuin olla ja voi.
Pum, sitten tulikin kaksoset. Ei ole enää niin helppoa, pitää rauhoitella toista ja samaan aikaan pitäisi ottaa se toinenkin syliin ja heijailla. Imetys sentään on helppoa, kun löysi oikean tavan miten saa kummatkin samaan aikaan rinnalle omin avuin. Mies auttaa silloin kun on kotona. Esikoinen sitten haluaisi myös samaan aikaan syliin, kun pitää rauhoitella kaksoset. Oman haasteensa vielä tekee sitten se, että esikoinen on ylivilkas.
Mutta joo, en todellakaan valita. Minulla on myös mies apuna, jotkut ovat kaksosten kanssa ihan yksin, siihen vielä sitten yksi tai kaksi lasta lisää, mulla on siihen verrattuna helppoa. Tsemppiä kaikille, keillä on kaksoset ja varsinkin niille, ketkä ovat yksin niiden kanssa. Kyllä se on helpompaa olla yksin lasten kanssa, joilla on ikäeroa enemmän kuin se pari minuuttia :D