Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v kutsuu itseään akaksi

Vierailija
14.05.2013 |

Meidän tyttö kutsuu itseään koko ajan akaksi. Akka ottaa, akka hyppää, akka syliin... Puhetta tulee paljon ja pitkiä lauseita, on todella fiksu lapsi. Tunnistaa ja tietää nimensä, mutta ei koskaan sano itseään nimeltä. Olen tuntenut pientä häpeää ihmisten ilmoilla ja syytän kovasti itseäni, kun tuli häntä sanottua pikku-akaksi jossain vaiheessa. En ole pitkään aikaan käyttänyt moista nimitystä ja ärsyttää kun tuli sitä edes käytettyä. Missä iässä lapsi alkaa kutsumaan itseään oikealla nimellä tai sanomaan edes minä? Kai tuo akka nimi joskus häviää jos sitä ei käytä? Onko kellään kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tapa.Joskus kolmen vuoden kieppeillä se vaihtui. Minäkin puhuin hyvin, ja toki tiesin nimeni.

Vierailija
2/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka on suloinen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hänestä kiva sana ja hän tykkää sitä makustella. Parempi se on kuin horo tai vosu.

Vierailija
4/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 70-vuotias tätini puhuu naisista akkoina; kuulostaa kamalalta...

Vierailija
5/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:14"]

Minun 70-vuotias tätini puhuu naisista akkoina; kuulostaa kamalalta...

[/quote]

Tietyissä murteissa täysin normaali sana, kaikki naiset on akkoja. http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/dokumentit/muisti-akat-asialla

Vierailija
6/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana:D Itse vierastan joidenkin tapaa puhua tyttölapsista emäntinä.

Vierailija
7/7 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsesi on jälleensyntynyt ja "akka" muisto hänen entisestä elämästään. Älkää naurako. Näistä on olemassa ihan tieteellisistä tutkimustakin. Kysele häneltä lisää Vältä kuitenkin johdattelivia kysymyksiä. Pyydä häntä vaikka kertomaan elämästään noin yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi