Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita kolmekymppisiä ilman minkäänlaista pesänrakennusviettiä?

Vierailija
11.07.2020 |

Minulla ei ole kehittynyt enkä tiedä tuleeko kehittymäänkään. En halua mitään omaa miestä, en halua ostaa asuntoa enkä turhia huonekaluja kuten tauluja tai mattoja tai mitään "söpöjä" juttuja. Haluan vain just ne tavarat mitä päivittäisessä elämässä tarvitsee, enkä muuta. Ikäiseni ystävät on jo ostaneet asunnon, löytäneet miehen ja tehnyt lapsia. Minä en jaksa. Onko minussa vikaa? En vaan koe näitä asioita millään tasolla mielenkiintoiseksi. Yksikin ystäväni esim. miettii nimiä olemattomille lapsilleen ja on teinistä asti suunnitellut häitään. Minä en ole ikinä ajatellut, että löytäisin edes parisuhteen. Muita?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta lammas kirjoitti:

Olen ainoa suvussa jolla ei ole lammasviettejä. Muut perheytyneet melkein peräjälkeen (vanhoillista seutua) siinä 19-21. Kaikilla aina samat keskustelunaiheet (reality, juorut) ja samat grillimakkaran paistot.

Koen olevani vapaa kun en ole noissa piireissä. Puhukoot minusta pahaa. Ei haittaa.

Ja täällä haukutaan muualta tulleiden äo:ta, vaikka ylivoimaisesti suurimmalla osalla kantasuomalaisista ei ole osaa eikä arpaa siihen että tämä maa on parempi kuin muut, ovat vain osanneet syntyä oikeeseen maahan.

Tämä liittyi miten tuohon lainaamasi kommenttiin? Sullon sellanen nerouspuuska nyt meneillään ettei muut ymmärrä mitä ajat takaa.

Että mm sinun kuvailema ihmistyyppi on erittäin yleinen täällä. Musta lammas jos keskustelunaiheet ei pyöri paskasarjoissa ja paskanpuhumisessa.

Ollaan niin "älykkäitä" täällä. Sama ilmiö kun osa miehistä pitää itseään naisia älykkäämpinä sen perusteella, että jotkut toiset miehet ovat useimmat keksinnöt keksineet.

Vierailija
22/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko mummolassa, ja saatte siellä ilmaiseksi kotiruokaa ja iltapäiväkahvit ja pullaa. Aika monet sinkut asuu kimppakämpässä tai rupisessa yksiössä muovipussien keskellä. Nurkassa on likaiset pizzapahvit tornina.  Samanikäinen hyvässä työpaikassa oleva kahden koululaisen äit tai isä pitää sinua masennusta sairastavana, tosi laiskana. Et taida oikein hallita elämääsi. Muilla on autot ja mökit ja lapsilla kavereita  ,kivat mökkinaapurit, joiden kanssa saunotaan ja lapset kirmaa trampalla kesäiltana. On minullakin työkavereita jotka miettii miten sulla on kaikkea vaikka sama palkka. Moni haluaisi edes auton. Töissä näitä kyllä usein pohditaan. Jos se on niin että on aina joku perheen luuseri, pentueessa se pahnanpojimmainen. Voihan se olla että luonto on tarkoittanut ettei erakkoravut lisäänny.  En halua tollasen köyhämielisen lapseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko mummolassa, ja saatte siellä ilmaiseksi kotiruokaa ja iltapäiväkahvit ja pullaa. Aika monet sinkut asuu kimppakämpässä tai rupisessa yksiössä muovipussien keskellä. Nurkassa on likaiset pizzapahvit tornina.  Samanikäinen hyvässä työpaikassa oleva kahden koululaisen äit tai isä pitää sinua masennusta sairastavana, tosi laiskana. Et taida oikein hallita elämääsi. Muilla on autot ja mökit ja lapsilla kavereita  ,kivat mökkinaapurit, joiden kanssa saunotaan ja lapset kirmaa trampalla kesäiltana. On minullakin työkavereita jotka miettii miten sulla on kaikkea vaikka sama palkka. Moni haluaisi edes auton. Töissä näitä kyllä usein pohditaan. Jos se on niin että on aina joku perheen luuseri, pentueessa se pahnanpojimmainen. Voihan se olla että luonto on tarkoittanut ettei erakkoravut lisäänny.  En halua tollasen köyhämielisen lapseksi.

On tilastollinen fakta että eniten lisääntyvät huono-osaisimmat.

Miten aloittajan sisustuspurnukattomuus liittyy roskiin? Itse olen tyytyväinen tapahtumarikkaaseen elämääni, jossa ei kotona ehdi käydä kuin nukkumassa.

Vierailija
24/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen jo 36 ja viihdy hyvin yksin. Sääliksi käy nämä stereotypioiden perässä juoksevat

Jaa. Miksi pitää noin halveksivasti puhua toisten valinnoista? Että ihan säälit heitä. Ihan kuin olisi väärin haluta perhe, lapsia ja asunto. Ja ei, minullakaan ei ole kaikkea mitä ap luetteli, mutta osaan arvostaa niitäkin, jotka elävät toisella tavalla kuin minä. 

Vierailija
25/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä todistit lähes kaikki perheellisten ankeudet kyllä todeksi :D kaikkia olettamuksiasi en jaksa alkaa oikomaan, mutta ne pitsalaatikkovuoret löytyy yhtä hyvin myös perheellisiltä jotka olisivat voineet paremmin pysymällä suosiolla perheettöminä. Perheettömyys ei myöskään korreloi huonon talouden pidon kanssa, eikä yksiö varsinkaan näyttäydy monelle ”rupuisena”, vaan enemmänkin rauhan tyyssijana. Eikä tuossa ajatusmaailman laajuudessa mitään hääppöistä kadehdittavaa ainakaan ole.

Vierailija
26/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen jo 36 ja viihdy hyvin yksin. Sääliksi käy nämä stereotypioiden perässä juoksevat

Jaa. Miksi pitää noin halveksivasti puhua toisten valinnoista? Että ihan säälit heitä. Ihan kuin olisi väärin haluta perhe, lapsia ja asunto. Ja ei, minullakaan ei ole kaikkea mitä ap luetteli, mutta osaan arvostaa niitäkin, jotka elävät toisella tavalla kuin minä. 

Sama pisti silmään! Esimerkiksi minä ihan aidosti haluan lapsia ja perhe-elämää omakotitalossa. Ihan omasta tahdosta, ei ole tarvetta juosta minkään perässä enkä ole lammas. Tulin mielenkiinnosta lukemaan ketjua, itse olen kiinnostunut kaikenlaisista valinnoista eikä ole mitään tarvetta haukkua ketään. Ehkä koska olen sinut valintani kanssa.

Vierailija
27/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta lammas kirjoitti:

Olen ainoa suvussa jolla ei ole lammasviettejä. Muut perheytyneet melkein peräjälkeen (vanhoillista seutua) siinä 19-21. Kaikilla aina samat keskustelunaiheet (reality, juorut) ja samat grillimakkaran paistot.

Koen olevani vapaa kun en ole noissa piireissä. Puhukoot minusta pahaa. Ei haittaa.

Ja täällä haukutaan muualta tulleiden äo:ta, vaikka ylivoimaisesti suurimmalla osalla kantasuomalaisista ei ole osaa eikä arpaa siihen että tämä maa on parempi kuin muut, ovat vain osanneet syntyä oikeeseen maahan.

Tämä liittyi miten tuohon lainaamasi kommenttiin? Sullon sellanen nerouspuuska nyt meneillään ettei muut ymmärrä mitä ajat takaa.

Että mm sinun kuvailema ihmistyyppi on erittäin yleinen täällä. Musta lammas jos keskustelunaiheet ei pyöri paskasarjoissa ja paskanpuhumisessa.

Ollaan niin "älykkäitä" täällä. Sama ilmiö kun osa miehistä pitää itseään naisia älykkäämpinä sen perusteella, että jotkut toiset miehet ovat useimmat keksinnöt keksineet.

Mä olin kylläkin eri, enkä toi ”musta lammas”. Silti ei kyllä auennut mikä hänen kommentissaan mitenkään liittyi noihin ”ei ole osaa ei arpaa suomen olemiseen parempi kuin muut, sattuivat vain syntymään tänne” höpinöihisi? WTF edelleen?

Vierailija
28/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelliset tekevät paljon työtä  kasvattamalla lapsistaan kunnollisia aikuisia. Jotkut tutkijat sanovat että nykyiset nuoret aikuiset ovat eläneet niin helpon ja suojatun lapsuuden etteivät he uskalla elää vastuuta ottavaa aikuisen elämää, jopa yhtä synnytystä pelätään. Pitäisikö valtion tulla vastaan jo niitä äitejä, jotka ovat kasvattaneet jopa 3 poikalasta kunnolliseksi veronmaksajaksi. Jossakin maassa äideillä on alempi eläkeikä, ihan syystä varmaan.  Ei valtio tule vastuullisia vanhempia kasvatuksessa mitenkään vastaan. Useissa perheissä tuleekin avioero ennen lasten aikuusuutta.   Perheen perustaminen on monella tapaa suuri riskin otto. Jos äiti on yksihuoltaja ei hänelle paljon jää aikaa ja rahaa itselleen. Eikä mitään vakuutuskaan korvaa toisen vanhemman katoamista lasten elämästä.

Vierailija
29/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sukupuutto? Se on uhannut ihmiskuntaa jo hyvän aikaa eikä silti alapää ala laulamaan.

Pitää myös saada lisää veronmaksajia. Automaatio vie työt.

Vierailija
30/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat kyllä pelkäävät juuri avioeroa alitajuisesti.  Helpottaisiko asiaa edes se että avioehto pitäisi säätää pakolliseksi silloin ei siitä voisi niin helposti kieltäytyä.  Nykymaailmassa se kaiken omaisuuden antaminen toiselle on usein aivan kohtuuton laki erossa. Myös se ennen hankittu omaisuus menee puoliksi. Joku hyötyy laskelmoiden ja toinen häviää  kaiken mitä opiselun ja ahkeruuden avulla on köyhänä hankkinut. Eihän kukaan kohta uskalla mennä avioon. Raha  ja omistuasunto on PK-seudulla ehkä yksi nuorille tärkein asia.   Lasten  " hankinta  " ei houkuttele nykynuoria  , kun lapset tulevat taloudellisesti kalliiksi ainakin naiselle. Lapsia Suomessa tarvitaan, mutta lapset tarvisevat oikean kodin, eikä pelkkiä Ikean kasseja ja pizzalaatikkotorneja,  mäyräkoiran kuoria. Se sisustaminen ei ole pesäntekoa vielä.

Vierailija
31/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noin ja silloin ajattelin, että aikaa on vielä vaikka ja kuinka ja kunhan vaan tapaan sen oikean niin kaikki etenee omalla painollaan ja pian on kamala vauvakuume.. No, vauvakuume tosiaan tuli kolmevitosen ihan itsekseen ja yht'äkkiä eikä miestä ollut vieläkään. Kipuilin asiaa ja sitten 38-vuotiaana tapasinkin hieman itseäni vanhemman miehen joka oli onnekseni vielä lapsetonkin. Aika pian jäi kondomikin pois (muuta ehkäisyä ei ollutkaan koska seksiä en ollut harrastanut sinkkuna ollessa liki 10 vuoteen) ja vuoden verran "paljaalla" pantuamme tajusin etten vaan tule raskaaksi yrityksestä huolimatta. Mies oli kuitenkin vakuuttunut että ensi kerralla nappaa varmasti joten mihinkään tutkimuksiin ei menty. Puolen vuoden jälkeen mies kertoi, ettei halua enää jatkaa suhdetta ja samalla paljasti että hänelle on tehty vasektomia eikä hän halua lapsia.

Nyt ole lapseton 43-vuotias ja aivan he*metin katkera.

Vierailija
32/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sukupuutto? Se on uhannut ihmiskuntaa jo hyvän aikaa eikä silti alapää ala laulamaan.

Pitää myös saada lisää veronmaksajia. Automaatio vie työt.

Sukupuutto nyt kun maailman ongelma on liikakansoitus? Nytkin haukutte verotuloilla eläjiä, miksi vit ussa luulette että tulevatkaan olisivat niiden maksajia kun ei ole töitä nykyisillekään?

Vierailija
33/57 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tykkää, mutta eipä se haittaa. Ei olis mullakaan enää tuossa iässä mitään mielenkiintoa lasten tekoon ihan oikeasti. Kohdun- ja emättimenlaskeuma täältäkö tullaan kun melkein 40 v... Oliti vähintään 55 kun lapsi vasta aloittelee itsenäistäistä elämää, 60+ kun se oikeasti sujuu. Eläkkeelle siitä sitten. Eli nyt tuossa iässä jos teet lapset niin se on väsyttävää vaipparallia sinulle nyt, kroppa hajoaa koska raskaus ja synnytys vaan on aina rankkoja kokemuksia ja vaatisi nuorta huippukuntoa (vaikka kaikki ei ole näin pinnallisia eikä ehkä sitten haittaa mitenkään), sitten mies kun jättää niin nelikymppisesi olet yksinäinen yhtye kun muiden ikäistesi lapset lapset on isompia, et kelpaa mukavuudenhaluisille. Sitten lapsi kun on iso ja sen kanssa olisi kiva nähdä mitä sen elämästä tulee niin olet VANHA etkä näe sitäkään paljon. En haluaisi lapsia iäkkäänä enää, mutta kukin tavallaan. Joku näkee sen positiivisemmkn

Vierailija
34/57 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin perhe-elämää viitisen vuotta ja eihän siinä mitään, jotenkin vain ajauduin siihen. Mutta ei se nyt mitään unelmaelämäänikään ollut tai sellaista minkä kokisin tavoittelemisen arvoiseksi. Yksi lapsi meille tuli.

Nyt asun kahdestaan kouluikäisen lapsen kanssa ja on olo että en kaipaa tähän muutosta. Aion panostaa uraan ja harrastuksiini, sisustamisesta kyllä tykkään ja nyt onkin mukavaa kun saa itse päättää kaikesta.

Olen varsin pidetty miesten keskuudessa mutta parisuhdeihminen en ehkä ole..

Vierailija
35/57 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kyllä sisustaa, kokata ja leipoa, tehdä käsitöitä ja puutarhahommia. Omaa puutarhaa ei kyllä vielä ole niin käyn vanhempieni luona auttamassa pihahommissa. Huolimatta tällaisista ns. perinteisistä naisten harrastuksistani niin en todellakaan halua mitään perinteistä perhe-elämää. En ole ikinä ollut parisuhteessa enkä tiedä tulenko koskaan olemaankaan, ja se on ihan fine. Välillä mietin että olisi ihan mukavaa jos olisi sellainen kumppani jonka kanssa jakaa kokemukset ja jolla olisi samanlainen huumorintaju. Mutta se tulee sitten jos on tullakseen. Lapsia en halua, ihan siksi että en halua olla äiti enkä varsinkaan halua olla raskaana ja synnyttää. Olen paljon tekemisissä sisarusteni lasten kanssa ja melkein joka hetki on tuskaa. Vituttaa se jatkuva älämölö ja sählääminen. Ja rehellisesti puhuen, lapset ovat minusta aika ällöttäviä. Tykkään että kotonani on siistiä ja hiljaista joten ei todellakaan lapsia, kiitos.

Niin ja en ole myöskään ikinä halunnut naimisiin. Joskus katson kyllä youtubesta jotain häävideoita kauniista häistä, mutta se itse naimisiinmenon perusajatus ei kiinnosta ollenkaan. Haaveilen kyllä omasta talosta jonka saisin remontoida ja sisustaa mieleisekseni ja jossa voisin kestitä vieraita.

Onneksi ollaan 2020-luvulla ja kaikki voivat itse päättää millaista elämää haluavat elää eikä tarvi mennä niiden yhteiskunnan perinteisten normien mukaisesti.

Vierailija
36/57 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki naispuoliset miettivät nimiä olemattomille lapsilleen ja elävät häitään varten. Jos mietit millaisia lastenohjelmia me pieninä katsoimme niin onko ihmekään, kunnon aivopesua.

Mitä ne sellaiset lastenohjelmat ovat olleet? Ei ainakaan boheemi-Muumit.

Vierailija
37/57 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin 3-kymppisenä perhe-elämää. Ei ollut yhtään mun juttuni. Yhden lapsen sain, sitten vedin piuhat poikki. Erosin ja myin talonkin pois. Nyt olen 38-vuotias, onnellinen kerrostaloasuja. Sisustus on sänky, pöytä ja tv, noin suunnilleen. Miestä en kaipaa, seksiä saan kun haluan.

Vierailija
38/57 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo

veirestä ja muna velttona

mies52v

Vierailija
39/57 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin perhe-elämää viitisen vuotta ja eihän siinä mitään, jotenkin vain ajauduin siihen. Mutta ei se nyt mitään unelmaelämäänikään ollut tai sellaista minkä kokisin tavoittelemisen arvoiseksi. Yksi lapsi meille tuli.

Nyt asun kahdestaan kouluikäisen lapsen kanssa ja on olo että en kaipaa tähän muutosta. Aion panostaa uraan ja harrastuksiini, sisustamisesta kyllä tykkään ja nyt onkin mukavaa kun saa itse päättää kaikesta.

Olen varsin pidetty miesten keskuudessa mutta parisuhdeihminen en ehkä ole..

Lisään tähän vielä että lapsista kyllä tykkään ja lisää haluaisin, mutta tässä maailmassa on vain yksi tietty mies jonka haluaisin olevan niiden isä ja tämäkin niin että pidettäisiin omat kämpät.

Vierailija
40/57 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pesään edes yritetty viedä munia?