Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapselliset ystäväni hinkuvat minua matkakaverikseen?

Vierailija
14.05.2013 |

Ihan käsittämätön ilmiö. Minulla ei vielä ole lapsia. Muutamalla kaverilla on. Nyt olen viime aikoina saanut jo kolmelta äipältä ehdotuksen, että lähtisin hänen ja lastensa kanssa ulkomaanmatkalle.

Joo, kyllähän me heidän kanssaan reissattiin, kun heillä ei ollut vielä lapsia. Mutta mikä ihmeen motivaatio minulla olisi lähteä seuraamaan toisten lastenhoitoa jonnekin matkalle ja vielä maksaa siitä? Lasten kanssa liikkuminen on kuitenkin aika raskasta, koko ajan pitää olla vessakäyntejä, jotain ruokaa, tuo ruoka ei kelpaa, nyt nukuttaa, nyt ei jaksa enää tätä kohdetta pitää päästä leikkipaikkaan, jne.

Mitä te lapselliset ajattelette? Miksi lähtisin kiduttamaan itseäni esim. 1-vuotiaan vauvan ja hänen äitinsä kanssa päiväksi Talliinnaan? Ei nappaa. Miksette lähde niiden äiskäkavereittenne ja niiden lasten kanssa?

Ei hahmota, ei.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteivät haluaisi sinua lastenvahdiksi matkalle? Ainakin minut on muutaman kerran jallitettu risteilylle ja matkan ajan sain sitten katsoa kaverin lapsen perään ja viihfyttää häntä, kun kevari oli miehensä kanssa rentoitumassa/huvittelemassa esim. baarissa...

Vierailija
2/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kai ole lähdössä?

Kerran tein sen virheen. En tee toiste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no en tiedä. Ehkä tuossa on joku taka-ajatus. Mutta ihan tarpeeksi raskasta nähdä noita lapsellisia kavereita täällä kotikaupungissa, jos niillä on lapsia mukana. Lapset kitisee AINA. Mennyt vähän into tavata noita lapsellisia kavereita: jutut on ihan erit, ei mua jaksa niin kiinnostaa niiden lasten edesottamukset, kun ne ovat vielä kovin pieniä eikä sellaiset juuri tee muuta kuin kakkaa ja hiekkakakkuja. Mutta kyllä sitä nyt pari tuntia kahvilla jossain kestää.

Mutta että lähtisin niiden kanssa vuorokaudeksi tai jopa useammaksi päiväksi jonnekin katselemaan sitä lastenhoitoa ja kuuntelemaan sitä jatkuvaa nurkunaa? Ei kiitos. Kun tuo on mahdollisesti itselläkin edessä jonain päivänä, niin sen aikaa kun vielä ei ole palloa jalassa haluan tehdä ihan aikuisten matkoja. Lapsellisten ystävien tuntuu olevan tosi vaikea ymmärtää tätä.

Ihan oikeasti. Jos nyt lähden jonkun kaverin ja hänen lastensa kanssa kesälomalla viikoksi jonnekin, niin mieskin olisi varmaan tosi tyytyväinen, kun joutuisi kökkimään lomalla yksin. Miksi matkustaisin jonkun lapsikatraan kanssa, kun voin matkustaa oman kultsun kanssa?

Vierailija
4/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 19:38"]

No et kai ole lähdössä?

Kerran tein sen virheen. En tee toiste.

[/quote]

En taatusti ole. Jotain päivän trippejä on tehty kakaralaumojen kanssa jonnekin muumilandiaan ja muualle parin tunnin ajomatkan päähän. Nekin on olleet jo sellaista koetusta, että olen väkisin pitänyt kestohymyä naamalla ja yrittänyt olla polttamatta päreitä, kun äidin kultamussuhani ensin parkuu banaania -. ja sen saatuaan heittää banskun maahan ja alkaa karjua jätskiä. Ja sitten pitääkin jo päästä pois, tylsää oli. Ei ole mun juttu muiden lasten kanssa reissailu, ei.

Vierailija
5/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että olet kiva? Ja näytät päällisinpuolin siltä, että tykkäät lapsista? Ja ehkä siksikin, että haluavat osoittaa, että olet tärkeä vaikka onkin lapsia. Ihan hyvä ettet olet menossa jos fiilis on tuo! 

Vierailija
6/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 19:53"]

Ehkä siksi, että olet kiva? Ja näytät päällisinpuolin siltä, että tykkäät lapsista? Ja ehkä siksikin, että haluavat osoittaa, että olet tärkeä vaikka onkin lapsia. Ihan hyvä ettet olet menossa jos fiilis on tuo! 

[/quote]

No kiitos tästä. :) Ehkä ne tosiaan pyytää mua mukaan siksi, että mahdollisesti tykkäävät olla mun seurassa, eikä siksi, että haluaisivat mun saavan osani siitä kiduttavasta lasten kanssa liikkumisesta.

Ja onhan ne niiden penskat välillä ihan mukavia - mutta ei sitten enää, kun se kiukuttelu alkaa. Ja kyllähän mä tykkään nähdä paljon vaivaa reissujen eteen, etsin vähän erilaisia nähtävyyksiä ja kivoja ruokapaikkoja yms. Mutta ehkä mun kannattaa noiden ystävien muksujen kanssa jättää reissuilut siiheksi, kun ne on vähän isompia.

Vierailija
7/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ystäväsi ajattelevat, että olette yhä ystäviä, vaikka heillä on lapsia ja sinulla ei. Usein väitetään, että lapselliset mammautuvat eivätkä tee mitään enää lapsen saatuaan. No nyt ne lapselliset haluaisivat reissata ja kun pyytävät ystävää mukaan, niin lapseton on ihan herne nenässä pelkästä ajatuksestakin. Älä lähde, jos ei huvita, mutta en kyllä tajua tuota kysymystäsi että miksi he pyytävät sinua. Vastaus on siis että he yhä pitävät sinua ystävänään!

Vierailija
8/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta!? Minä olen matkustanut jopa ystävieni lasten kanssa ihan yksinäni. Ystävieni ja lapsien kanssa menen välillä omia reittejäni, joskus jopa ihan omasta aloitteestani olen lapsen vahtina ja ystäväni saa mennä omiaan. Ystäväni on vielä lasten kanssakin ystäväni. Minulla on hauskaa heidän kanssaan, enkä koe sitä rasitukseksi. Mutta onneksi kukaan ei pakota sinua matkustamaan.

Vierailija
9/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin hiukan huvittaa ap. Mitä ajattelet, miksi ihmeessä kaverisi eivät pyytäisi sinua mukaan ihan vaan saadakseen seurakseen hyvän ystävänsä?!

Ja mitä kamalaa nyt jonkun vuoden ikäisen kanssa matkustaminen muka on, sehän istuu/makaa rattaissa valtaosan ajasta siinä asennossa, missä sen sinne iskee... vähän pitää välillä antaa sosetta ja tissiä, vaihtaa vaipat, mutta kai sinäkin nyt välillä tykkään istua kahville tai oluelle baariin, siinä ne lapsenhoitojutut sujuu ohessa.

Vierailija
10/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä lähde niiden kanssa matkalle. Ihan turha väittää, että siinähän se yksivuotias menee kuin sivussa, kun tosiasiassa koko matka mennään sen ehdoilla. Vai haluatko nyhjätä hotellissa iltaisin, kun mukulan pitää mennä nukkumaan?

Vierailija
11/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran Tukholmaan ystäväni ja hänen kahden lapsen kanssa, oltiin kaksi yötä hotellissa. Koko ajan piti huolehtia, että on jotain välipalaa lapsille. Ja vielä sellaista välipalaa, joka niille kelpaisi.

Kohteissa heiluminen sujui suht ok. Mutta kaupoissa lapset veti pultit.

Eniten jurppi se, kun oltiin kaikki samassa perhehuoneessa. Lapset piti laittaa nukkumaan klo 21. Eikä me voitu sitten mennä edes hotellin aulabaariin istumaan tai edes istua huoneessa juttelemassa, kun ei lapset kuulemma voi nukkua. Eli mekin mentiin nukkumaan klo 21! Ei kyllä tullut uni silmään.

Vierailija
12/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme kerran porukalla viikon Kreikassa. Siis minä ja mieheni sekä kaveripariskunta ja heidän kaksi lastaan. Tykkäämme lapsista ja olemme muutaman mukelon kummejakin, eikä sinänsä ajatus lapsiperheen kanssa matkustamisesta ole mikään kamala ajatus, lapset ovat ihan kivoja :) 

Tällä reissulla selvisi kuitenkin vasta kohteessa,että kaveripariskunta oli varaillut itselleen ravintolailtoja tms. ja suunnitelleet meidät lapsenvahdiksi ETTÄ saisimme harjoitella lastenhoitoa tulevaisuutta varten. Meillä ei ainakaan toistaiseksi ole tarkoitus hankkia lapsia, joten mitään treenausta emme tarvi. Muuten olisimme ihan hyvin voineet parina iltana muksuja vahtiakin mutta tämä asenne kyllä hieman otti aivoon. 

Vierailija
13/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä ne menee sivussa"

...Joo.. tässä muutama muistiinpano itselleni, jos joku vielä kysyy lapsiperheen lomalle..

Aamulla olisi lähtö ajelemaan ja katselemaan maisemia. Herään ajoissa ja menen sovittuun aikaan odottamaan perheellisten huoneeseen (samaa huonetta ei sentään otettu). Kultamussukka on vähän väsynyt ja kiukkuinen, ja pitää vielä syöttää ja pukea. Lähtö viivästyy pari tuntia ja alkaa olla jo kuumin aika päivästä käsillä. Mene ainakin tunti sovittua aikaa myöhemmin ja ota aamukalja mukaan.

Autossa pitää pysähdellä muutaman minuutin välein, ettei lapselle vaan tule paha olo mutkaisilla teillä. Lasta pitää pysähtyä juottamaan ja syöttämään. Emme koskaan pääse niille hienoille maisemille asti. Ota oma auto (ja kuski).

Rannalla mukelo pitää vuorata johonkin kokovartalo-UV-suoja-asuun. Uintivuoroista vanhemmat tappelevat, että toinen ei vaan saa olla uimassa pitempään kuin toinen. Rannalla voi olla 5minuuttia, ettei lapsi pala varjossa ja UV-asuissaan. Hiekan ja aurinkorasvan pesemiseen heillä menee 30minuuttia, ja sitten uutta aurinkorasvakerrosta lapselle ja siihen se kokovartalokortonki päälle. Viivyttele vedessä kunnes lapsi on puettu. Rasvauksen ajaksi voi mennä rantabaariin.

Ravintolaa haetaan toista tuntia, jotta löydetään syöttötuolillinen paikka ja missä lapsellekin voi tilata jotain. Tunnelmaa nostattaa Piltti-mössöjen kanssa läträäminen ja huuto siitä, kun lapsi ei voikaan maistaa vanhempien valkosipuliperunoita, kun kaikki pitäisi jakaa hänen kanssaan. Ja kun vanhemmat kerrankin saisivat syödä rauhassa, on muiden aikuisten tehtävä pitää lapsi tyytyväisenä. Ota kaikki aperitiivit, mitä talossa on.

Lapsi ehti altistua 5min auringolle uimarannan varjon alla, joten lapsen pitää viettää loppuilta hotellihuoneessa after sun -voiteella kuorrutettuna. Vanhempien saatua tapeltua..siis sovittua vuorottelusta lapsenvahtina olosta, uima-altaalle lähtöä pitää pohjustaa pari tuntia, ettei lapselle tule eroahdistusta äidistä. Äiti ui 5minuuttia kaverinsa kanssa ja huolestuu lapsen ikävöinnistä jo kovin. Allasbaariin ei ainakaan voi mennä yhdelle, kun ei saa olla yhtään promilleja veressä. Jää uimaan yksin ja mene loppuillaksi allasbaariin.

Päivä päättyykin siinä alkuillasta, kun lapsella saattaa olla auringonpistos ja kaiken koetun jälkeen pitää rauhoittua ja toipua järkytyksestä. 

Ja niin... tavallisesti lomillani en juuri juo ja ei juomisen menettäminen ollut tässä se pääasia... mutta jotenkin kummasti alkoi viinahammasta kolottaa :D

Vierailija
14/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 21:49"]

"Siinä ne menee sivussa"

...Joo.. tässä muutama muistiinpano itselleni, jos joku vielä kysyy lapsiperheen lomalle..

Aamulla olisi lähtö ajelemaan ja katselemaan maisemia. Herään ajoissa ja menen sovittuun aikaan odottamaan perheellisten huoneeseen (samaa huonetta ei sentään otettu). Kultamussukka on vähän väsynyt ja kiukkuinen, ja pitää vielä syöttää ja pukea. Lähtö viivästyy pari tuntia ja alkaa olla jo kuumin aika päivästä käsillä. Mene ainakin tunti sovittua aikaa myöhemmin ja ota aamukalja mukaan.

Autossa pitää pysähdellä muutaman minuutin välein, ettei lapselle vaan tule paha olo mutkaisilla teillä. Lasta pitää pysähtyä juottamaan ja syöttämään. Emme koskaan pääse niille hienoille maisemille asti. Ota oma auto (ja kuski).

Rannalla mukelo pitää vuorata johonkin kokovartalo-UV-suoja-asuun. Uintivuoroista vanhemmat tappelevat, että toinen ei vaan saa olla uimassa pitempään kuin toinen. Rannalla voi olla 5minuuttia, ettei lapsi pala varjossa ja UV-asuissaan. Hiekan ja aurinkorasvan pesemiseen heillä menee 30minuuttia, ja sitten uutta aurinkorasvakerrosta lapselle ja siihen se kokovartalokortonki päälle. Viivyttele vedessä kunnes lapsi on puettu. Rasvauksen ajaksi voi mennä rantabaariin.

Ravintolaa haetaan toista tuntia, jotta löydetään syöttötuolillinen paikka ja missä lapsellekin voi tilata jotain. Tunnelmaa nostattaa Piltti-mössöjen kanssa läträäminen ja huuto siitä, kun lapsi ei voikaan maistaa vanhempien valkosipuliperunoita, kun kaikki pitäisi jakaa hänen kanssaan. Ja kun vanhemmat kerrankin saisivat syödä rauhassa, on muiden aikuisten tehtävä pitää lapsi tyytyväisenä. Ota kaikki aperitiivit, mitä talossa on.

Lapsi ehti altistua 5min auringolle uimarannan varjon alla, joten lapsen pitää viettää loppuilta hotellihuoneessa after sun -voiteella kuorrutettuna. Vanhempien saatua tapeltua..siis sovittua vuorottelusta lapsenvahtina olosta, uima-altaalle lähtöä pitää pohjustaa pari tuntia, ettei lapselle tule eroahdistusta äidistä. Äiti ui 5minuuttia kaverinsa kanssa ja huolestuu lapsen ikävöinnistä jo kovin. Allasbaariin ei ainakaan voi mennä yhdelle, kun ei saa olla yhtään promilleja veressä. Jää uimaan yksin ja mene loppuillaksi allasbaariin.

Päivä päättyykin siinä alkuillasta, kun lapsella saattaa olla auringonpistos ja kaiken koetun jälkeen pitää rauhoittua ja toipua järkytyksestä. 

Ja niin... tavallisesti lomillani en juuri juo ja ei juomisen menettäminen ollut tässä se pääasia... mutta jotenkin kummasti alkoi viinahammasta kolottaa :D

[/quote]

karsee perhe, eivät kaikki ole tuollaisia, meidän lapset olleet kesän jälkeen tummanruskeita vaikka molemmill a vaaleat hiukset, olen ihmetellyt miksi muut lapset valkoisia, k

Vierailija
15/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkään en ole mikään juoppo mutta olen myös sitä mieltä, että jos haluan lomallani nauttia pari lasia viiniä illallisella tai bellinin ennen puolta päivää, se on ok. Lapsiperheiden kanssa tarvii sitten vielä itselleen ryyppykaverin:D Ja kummasti se viinahammas alkaa tosissaan sen mukulan kanssa äheltämistä seuratessa kolottaa...

Vierailija
16/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosiaan, ehkäpä pitävät sinua kivana ja mukavana seurana. Minullakin on ollut reissussa mukana ystäväni, jolla ei ole lapsia. Ei ollut lapsenvahtina, vaan ihan matkaseurana. Oli hauska reissu! :)

Vierailija
17/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 19:29"]

Ihan käsittämätön ilmiö. Minulla ei vielä ole lapsia. Muutamalla kaverilla on. Nyt olen viime aikoina saanut jo kolmelta äipältä ehdotuksen, että lähtisin hänen ja lastensa kanssa ulkomaanmatkalle.

Joo, kyllähän me heidän kanssaan reissattiin, kun heillä ei ollut vielä lapsia. Mutta mikä ihmeen motivaatio minulla olisi lähteä seuraamaan toisten lastenhoitoa jonnekin matkalle ja vielä maksaa siitä? Lasten kanssa liikkuminen on kuitenkin aika raskasta, koko ajan pitää olla vessakäyntejä, jotain ruokaa, tuo ruoka ei kelpaa, nyt nukuttaa, nyt ei jaksa enää tätä kohdetta pitää päästä leikkipaikkaan, jne.

Mitä te lapselliset ajattelette? Miksi lähtisin kiduttamaan itseäni esim. 1-vuotiaan vauvan ja hänen äitinsä kanssa päiväksi Talliinnaan? Ei nappaa. Miksette lähde niiden äiskäkavereittenne ja niiden lasten kanssa?

Ei hahmota, ei.

[/quote]

Yksi ikimuistoisimmista reissuista, jolla olen ollut, oli kun esikoiseni oli 1v, ja mentiin hänen ja kummitätinsä ( parhaan ystäväni) kanssa viikoksi Pärnuun.

Onneksi ystäväni ei ole samanlainen takakireä pölvästi kuin sinä, vaan meillä oli ihan mahtava reissu yhdessä.

Vierailija
18/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 21:49"]

[/quote]

karsee perhe, eivät kaikki ole tuollaisia, meidän lapset olleet kesän jälkeen tummanruskeita vaikka molemmill a vaaleat hiukset, olen ihmetellyt miksi muut lapset valkoisia, k

[/quote]

Taitavat olla niitä yhden lapsen vanhempia?

Vierailija
19/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se äiti ajattelee, että sinä olet kiva kaveri, jonka kanssa haluaisi viettää enemmänkin aikaa? Ehkä sinä pidät perheen ulkopuolisena henkilönä kaverisi lapsia rasittavina, mutta äiti ei koe asiaa välttämättä samalla tavalla. Käyttäytyväthän lapset ihan eri tavalla perheen kesken kuin vieraiden läsnäollessa. 1-vuotiaat saattavat vierastaa jonkin verran ihmisiä, joita näkevät harvemmin. Siinähän sinulla olisi tilaisuus tutustua kaverisi lapseen yhteisen reissun muodossa. Ehkä lapsi olisi myöhemmin seurassasi vähemmän rasittava, kun ei tarvitsisi vetää jotain show'ta sinun takia saadakseen äitinsä huomion. Oletan, että olet tälle lapselle kohtalaisen vieras täti-ihminen ja vähän niinkuin lapsen kilpailija. Kilpailette molemmat äidin huomiosta.

Kuulostaa siltä, että sinäkin olet jossain määrin mustasukkainen sille lapselle huomiosta, jonka se saa äidiltään. Tärkeysjärjestyksessä sinä tulet selvästi kakkosena. Harmittaako sinua se, ettei lapsellinen kaverisi voi antaa sinulle enää täysin jakamatonta huomiota niinkuin ennen? Koetko sinä samanlaista mustasukkaisuutta muutenkin isommissa kaveriporukoissa, esim. lapsettomien kavereiden kesken, jos porukassa on joku 3. tai 4. pyörä? Tykkäätkö yleensäkin tavata kavereitasi yksitellen varmistaaksesi, että saat kaveriltasi täyden huomion?

Vierailija
20/32 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nyt puutuis että muksuja olisi useampi ..... vahdi sinä Maikkia.....