Mammat, lukekaa ja järkyttykää!
Ranskalaisten lastenkasvatustavat:http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/kirjailija-pamela-druckerman-ranskalaiset-osaavat-kasvattaa-lapsensa-paremmin-kuin-muut
Kommentit (45)
Mä ainakin halusin olla sellanen "tylsä" äiti kun lapset olivat pieniä.
Mä en halunut että etusijalla on mun ulkonäkö ja vatsapömppö tai että joku muu kasvattais mun lapsiani enemmän kuin mä (paitsi mies tietty saman verran).
Mä halusin imettää ja mä tykkään nukkua "unimöykyn" vieressä.
Mun mielestä lapset ovat lapsia ja saavat käyttäytyä/pukeutua sen mukaan. Mukavuus on tärkeämpää kuin mukasievät vaatteet. Lisäksi mun mielestä ei ole tärkeintä mitä muut mun jälkikasvun käyttäytymisestä ajattelevat. Vihaan sellasia mielisteleviä lapsia (ja aikuisia), jotka selän takana ovat ilkeitä.
Eli ahdistuisin jos eläisin Ranskassa :). En arvosta suurinta osaa noista ajatusmaailmoista.
Mies on yhtä rakas kuin lapset, enkä niitä pistä tärkeysjärjestykseen. Olen itsekkin itselleni yhtä tärkeä ja rakas :).
Kyllä se lasten henkinen koti on siinä isän ja äidin rakkaudessa. Kun se on etusijalla, voivat myös lapset hyvin.
Tossa on paljon hyvää. Täällä kaikki aina lähtee lapsinäkökulmasta ja sille ei lasketa mitään arvoa että todellisuudessa lasten hyvinvointi on paljon kiinni vanhempien suhteesta.
Hössötys pois. Tarkoituson kuitenkin kasvattaa lapsista itsenäisiäaikuisia jotka tulevaisuudessa päättävät Suomen asioista. Nyt ei hyvältä näytäkun tota nuorisoa kattelee..kasvatus menny pieleen monen kohdalla.
Se on tyypillinen lasten"kasvatus" kulttuuri tuollapäin maailmaa, ei siitä sen enempää. Meillä on omamme ja ei täälläkään mitään ruusutarhaa ole saavutettu, mun näkemys on että levottomampaan suuntaan kokoajan. Mä aina ihmettelen täällä Suomessa, kun lehdessä on kasteilmoituksessa että, " Meidän prinssi/prinsessa sai kasteessa nimen..." että minne ne prinssit ja prinsessat sitten katoaa, kun lapsuuden uraputken toisessa päässä kulutetaan niin paljon uutisten mukaan masennuslääkkeitä ja syrjäydytään ja muutenkin...
Kaikki naiset, jotka kutsuvat itseään mammoiksi, ovat psykiatrisen hoidon tarpeessa.
Lapsi elää äidin ja isän keskinäisestä rakkaudesta, vanhempiensa kumppanuudesta, kyvystä pitää jälkikasvu elossa ynnä parisuhde kasassa.
Ranskalaiset naiset ovat tämän älynneet jo vuosisatoja sitten. Täällä raivotaan kotiäitien ja uraäitien kesken ikuista sotaa, vaikka me suurin enemmistö taidetaan olla sitä välimallia...