Tori.fi kokemuksia - omasta tyhmyydestään mielensä pahoittavat
Asiakas on aina oikeassa niin..
Jos tapaaminen saadaankin sovittua ja ilmestytään vieläpä paikalle, niin sitten osoitetaan ettei ilmoitusta olla luettu. Ollaan tyyliin katsottu vain kuva ja hinta. Sitten vauhkoonnutaan kun tuote on pienempi kuin kuvassa. Palaan ilmoitukseen tarkistamaan. Kuvassa ei näy edes taustalla yhtään mitään muuta kuin myynnissä oleva kohde. Ilmoituksessa lukee yksi lause. Tuotteen koko. Tarkistan koon. Se täsmää.
???
En ymmärrä. Keskimääräinen äo on joo kääntynyt laskuun yms mutta silti. Kun tämä on tapahtunut useamman kerran ja vieläpä soitettu perää että koru oli pienempi kuin mitä kuvassa vaikka ilmoitus on vieläpä ollut poistamatta ja näkyvissä netissä jälkeenpäin mistä voi tarkistaa........
Onko ihmisillä yleisesti vaikeuksia ymmärtää että esim. hevosen voi saada näkymään kokonaan tietokoneen näytöllä, vaikka näyttö ei olisikaan hevosen kokoinen?
Kommentit (71)
Tässä oli kyse tilanteesta, että minä jätän ostoilmoituksen ja joku vastaa siihen, että haluaa myydä, sitten myyjä ei enää vastaa mitään. jokakerta ollut eri käyttäjä vastaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kokemusta tällaisesta tori.fi:ssä: olen vuoden aikana julkaissut saman ostetaan-ilmoituksen useasti, että haluan ostaa tuotteen ja pyytänyt tarjousta. Olen kolmella kerralla heti ilmoituksen julkaisun jälkeen puolen tunnin sisään saanut joltakulta tori-käyttäjiltä (joka kerta ollut eri käyttäjänimi) viestin, että hän haluaa myydä ja hintapyyntö mukana, jonka olen sitten hyväksynyt. Tämän jälkeen ostetaan-ilmoitukseeni vastannut halukas myyjä ei ole vastannut mitään ja välillä olen myös kysellyt viesteissä perään, eikä vastausta. Tämä on uutta käytöstä johon en ole aiemmin törmännyt torissa. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Ei kokemusta, mutta tulee mieleen, että henkilö yritti ilmoituksen nähtyään löytää kysytyn tuotteen jostain halvalla myydäkseen sen eteenpäin sinulle, muttei onnistunutkaan
Kyllä niitä tolloja löytyy myyjissäkin.
Olin ostamassa korua, hinta ilmoituksessa 10€.
Kysyin, koska voin tulla noutamaan vai postittaako mieluummin. Ei vastausta.
Kävin ilmoituksen uudestaan läpi ja rivien välistä selvisi, että kyseessä lähtöhinta. Milloin Torissa on ruvettu huutokauppaa käymään? Huuto.net on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kokemusta tällaisesta tori.fi:ssä: olen vuoden aikana julkaissut saman ostetaan-ilmoituksen useasti, että haluan ostaa tuotteen ja pyytänyt tarjousta. Olen kolmella kerralla heti ilmoituksen julkaisun jälkeen puolen tunnin sisään saanut joltakulta tori-käyttäjiltä (joka kerta ollut eri käyttäjänimi) viestin, että hän haluaa myydä ja hintapyyntö mukana, jonka olen sitten hyväksynyt. Tämän jälkeen ostetaan-ilmoitukseeni vastannut halukas myyjä ei ole vastannut mitään ja välillä olen myös kysellyt viesteissä perään, eikä vastausta. Tämä on uutta käytöstä johon en ole aiemmin törmännyt torissa. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Voisiko olla botti, joka harjoittelee uskottavaa ostoilmoituksiin vastaamista? Sitten kun se on täysinoppinut ja osaa hoitaa myös maksuliikenteen, siirtyy tekemään täysipainoisia huijauksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuokin voi olla totta!
Ai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Itselle tullut vastaan: Haluan ostaa tuotteen nyt, mutta voinko maksaa 1,20e nyt ja loput 4kk päästä?
Siis mitäh?
Sano, että sopii, mutta varauksesta otat 5€/vko. Jos maksu ei tule joka maanantai niin varaus peruuntuu ja siihen asti maksettuja rahoja ei palauteta.
Vierailija kirjoitti:
Itselle tullut vastaan: Haluan ostaa tuotteen nyt, mutta voinko maksaa 1,20e nyt ja loput 4kk päästä?
Siis mitäh?
Minulle selosti ostajaehdokas, että 600 euron tuotteesta hän maksaan nyt 50 euroa, ja jatkoi, että anna pankkitilinumerosi, niin hän maksaa seuraavat 50 euroa silloin ja tuolloin.
Vastasin, että minä en myy osamaksulla. En lainoita ostoksiasi.
Ei ole viisasta ostaa tuota kautta. Ihmiset ei kaikki ovat epärehellisiä ja myyvät tavaraa ylihintaan. Jotkut ovat tosi röyhkeitä.Ja ostaja on usein nuori jota helppo höynäyttää.
Ja ne hiton tinkijät joka tuotteessa. Jos myyn pari vuotta vanhaa hyväkuntoista urheiluvälinettä ovh 490e ja pyydän 95e, niin en myy sitä 60 eurolla ja maksa itse vielä posteja. Joku roti tinkimisessäkin, ostakaa uutena sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole viisasta ostaa tuota kautta. Ihmiset ei kaikki ovat epärehellisiä ja myyvät tavaraa ylihintaan. Jotkut ovat tosi röyhkeitä.Ja ostaja on usein nuori jota helppo höynäyttää.
Myynnissä oleva tuote kannattaa guuglata, ja siten saa tuotteen hinnan uutena selville.
Jos käytettynä pyydetään samaa hintaa, kuin uusi maksaa, niin se on helppo sivuuttaa.
Minusta tinkiminen kuuluu myös kirppiskauppaan.
Kivijalkakaupassakin saa tinkiä, ja joskus se tuottaa tulosta joskus ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin voi olla totta!
Ai mikä?
No se mihin vastasin!!!
Olen onnistunut tinkaamaan hinnasta pois useasti. Tuotteet ovat olleet kaappi, tuolit ja sängyt ja peilipöytä, yöpöydät.
Toisinaan en ole tingannut hintaa alaspäin ensinkään, koska hintapyyntö on ollut kohdillaan. Tuotteita on ollut hoitopöytä, senkki, pakastin ja hulavanne sekä matto.
Olen siis ostanut melkoisen paljon tori.fi kautta viimeaikoina. Tuotteet olen mennyt ostamaan myyjän kotiin, jolloin olen päässyt tarkastamaan tuotteen ennen ostoa.
Postipakettina olen saanut kaksi ostosta toiselta puolelta Suomea. Niistä en ole tingannut yhtään hintaa. Maksoin tuotteet ja niiden postituskulut etukäteen myyjälle. Myyjä postitti ne maksun saatuaan. Homma toimi. Kyseessä oli halvahkot tuotteen, joten jos myyjä olisi tehnyt oharit, se ei olisi tullut kalliiksi nuo oppirahat.
Joo, selailen ajankuluksi toria, ja ainaki tää jäänyt mieleen: Myytte vaatteita, niin ei tuu mieleenkään laittaa suoraan siihen että onko lasten-naisten-vaimiestenvaatetta, ja kokoa ei nyt ainakaan laiteta! Ja perkule kun kukaan ei sitte osta summissa sitä mikälie-rääsyä!
Vierailija kirjoitti:
Ja ne hiton tinkijät joka tuotteessa. Jos myyn pari vuotta vanhaa hyväkuntoista urheiluvälinettä ovh 490e ja pyydän 95e, niin en myy sitä 60 eurolla ja maksa itse vielä posteja. Joku roti tinkimisessäkin, ostakaa uutena sitten.
Just myin sohvaa, ihan hyvässä kunnossa vielä mutta laitoin hinnaksi neljäkymppiä, lähinnä että joku hakisi nopeasti pois. Ensimmäinen ostaja tarjosi kaksikymppiä. En vastannut siihen edes mitään, seuraava haki sohvan ja maksoi pyydetyn hinnan ilman ämpyilyjä. Ymmärrän että halutaan kokeilla jos saisi halvemmalla, mutta monesti se hinta on jo ilmoitukseen mietitty niin ettei kannata lähteä tinkaamaan, ainakaan jos oikeasti haluaa sen tavaran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just myin sohvaa, ihan hyvässä kunnossa vielä mutta laitoin hinnaksi neljäkymppiä, lähinnä että joku hakisi nopeasti pois. Ensimmäinen ostaja tarjosi kaksikymppiä. En vastannut siihen edes mitään, seuraava haki sohvan ja maksoi pyydetyn hinnan ilman ämpyilyjä. Ymmärrän että halutaan kokeilla jos saisi halvemmalla, mutta monesti se hinta on jo ilmoitukseen mietitty niin ettei kannata lähteä tinkaamaan, ainakaan jos oikeasti haluaa sen tavaran.
Sehän se on, että toiset panee hinnaksi käyvän hinnan myytäviin tuotteisiinsa. Niistä ei ole tarve tingatakaan. Olen ostanut paljon tuotteita pyydetyllä hinnalla tinkaamatta.
Toiset panee hinnaksi törtsysti ylihintaa kokeillen jäätä, josko joku maksaisi pyydetyn hinnan. Jos olen hakemassa kyseistä tuotetta käytettynä, ja se on hinnoiteltu lähes samaksi, kuin uusi maksaa kaupassa, niin olen kysynyt alennusta tai suoraan esittänyt tarjoukseni tuotteesta. Nuo jotka pitää tiukasti kiinni epärealistisesta hinnasta, saavat mun puolesta pitää myös sen tuotteensa.
Olen niin kyllästynyt tinkijöihin, että laitan jokaiseen ilmoitukseen "ei tinkijöitä."
Hintani on valmiiksi mietittyjä, ei niissä ole tinkivaraa.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kyllästynyt tinkijöihin, että laitan jokaiseen ilmoitukseen "ei tinkijöitä."
Hintani on valmiiksi mietittyjä, ei niissä ole tinkivaraa.
No hyvä kertoa se asia jo myynti-ilmoituksessa.
Itsellä on paljon vamhoja kitaroita, joskus myyn niitä, kitara ilmoitukseen kysyy kuitenkin aina sama henkilö ekana että haluaako ostaa. Kyseessä kitara. Ostaako joku ammatikseen kitaroita halvalla torista ja myy heti eteenpäin tms?