Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi kokemuksia - omasta tyhmyydestään mielensä pahoittavat

Vierailija
11.07.2020 |

Asiakas on aina oikeassa niin..
Jos tapaaminen saadaankin sovittua ja ilmestytään vieläpä paikalle, niin sitten osoitetaan ettei ilmoitusta olla luettu. Ollaan tyyliin katsottu vain kuva ja hinta. Sitten vauhkoonnutaan kun tuote on pienempi kuin kuvassa. Palaan ilmoitukseen tarkistamaan. Kuvassa ei näy edes taustalla yhtään mitään muuta kuin myynnissä oleva kohde. Ilmoituksessa lukee yksi lause. Tuotteen koko. Tarkistan koon. Se täsmää.
???
En ymmärrä. Keskimääräinen äo on joo kääntynyt laskuun yms mutta silti. Kun tämä on tapahtunut useamman kerran ja vieläpä soitettu perää että koru oli pienempi kuin mitä kuvassa vaikka ilmoitus on vieläpä ollut poistamatta ja näkyvissä netissä jälkeenpäin mistä voi tarkistaa........
Onko ihmisillä yleisesti vaikeuksia ymmärtää että esim. hevosen voi saada näkymään kokonaan tietokoneen näytöllä, vaikka näyttö ei olisikaan hevosen kokoinen?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin myydä kahta palapeliä. Yhteishintaan huimat 10e. Kirjoitin, että en postita.

Yksi nainen otti yhteyttä. Halusi ostaa vain toisen palapeleistä. Laitoin, että ok, 5e ja tulee hakemaan.

Kysyi voinko postittaa. Laitoin, että en voi. Jatkoi jankkaamista. Vastaisin, että olkoon menneeksi, postitan, postikulut 5,90. Kun 10,90 on tilillä, postitan.

Nainen vastasi, että ei voi maksaa niin paljoa. Hän voi 7 euroa maksaa yhteensä. Vastasin aika kettuuntuneena jo, että olkoon, palaan alkuperäiseen vain hakevalle ostajalle. Johan palapelin paketoiminen ja vieminen lähipostiin 20km päähän olisi maksanut yli 2 euroa!

Nainen vastasi ärhäkkänä, että nyt meni hyvät kaupat kuule sivu suun ja miksi edes yritän myydä mitään, kun en kerran sitten myy. Piti poistaa koko ilmoitus torista ja heitin palapelit roskiin. Typerästi toki tehty, mutta kävi niin hermoille.

Vaikea ja lypen (tuskan) täytteinen elämä on sinulla edessäsi, jos noin vauhkoonnut ja menetät mielentyyneytesi merkityksettömistä asioista ja merkityksettömien ihmisten vuoksi. Odotahan, kun joku syyhkii kahvimaitosi työpaikan jääkaapista tai ohittelee sinut kassajonossa. Lentävätkö esineet vai käytkö ihan käsiksi?

Vierailija
62/71 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaessa annoin ilmaiseksi torilla tavaraa ja joku oli tulossa hakemaan eikä henkilöä näkynyt ja kun kysyin että missä oikein olet selvisi että hän on samannimisellä kadulla, mutta väärässä kaupungissa ja sama kävi toistekin.

Samanniminen katu löytyy melkein jokaisesta suomalaisesta kaupungista, mutta ilmoituksessa lukee kyllä paikkakunta että sen olisi voinut tarkistaa heti ensimmäiseksi jo ennen yhteydenottoa.

Minulta kysyttiin Torissa, onko tuote siis Joensuun Koivulassa (nimi muutettu). Tämä ostaja siis tajusi, että samanniminen kaupunginosa voi olla useammassakin kaupungissa ja ruveta ottamaan selvää sijainnista, mutta ihmettelen, ettei hän kuitenkaan osannut katsoa paikkakuntaa ilmoituksesta. Siinä se lukee jokaisessa Tori-ilmoituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten oli eräs ostajaehdokas, joka kyseli alennusta sen perusteella, että olisi hieman kauempaa tulossa hakemaan. Onko tää normaalia?? Mitä se myyjälle kuuluu mistä asti joku haluaa lähteä ajamaan?

Vierailija
64/71 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sattunut useamman kerran niin, että ostaja on väärässä osoitteessa, kun ei vaivaudu lukemaan kunnolla. Minä ihmettelen pihassa, että missä hän on, kun väittää olevansa perillä. 🤦

Vierailija
65/71 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin 10€n tuotteen, mitä ei voi postittaa myyntiin. Kaksi kyselijää, molemmilla sama "matka on niin pitkä, että en viitsi tuon takia ajaa, mutta voitko tuoda" WTF?? Miksi joku kuvittelee, että mulle se matka ois jotenkin lyhyempi... ja siis noi molemmat oli n.100km päässä. Joo, tokihan mä kuskaan heille 10 euron tavaran....

Mua on pyydetty tuomaan ilmaisiakin tavaroita, joita olen laittanut sinne annetaan-osastoon. 😁 Nämä pyynnöt ovat usein höystetty jollakin nyyhkytarinalla.

Vierailija
66/71 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen toimittanut ilmaista tavaraa aikoinaan, nykyään en taivu siihen,

Vierailija
67/71 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, selailen ajankuluksi toria, ja ainaki tää jäänyt mieleen: Myytte vaatteita, niin ei tuu mieleenkään laittaa suoraan siihen että onko lasten-naisten-vaimiestenvaatetta, ja kokoa ei nyt ainakaan laiteta! Ja perkule kun kukaan ei sitte osta summissa sitä mikälie-rääsyä!

Moni varmaan jättää nämä pois otsikosta olettaen, että ostaja osaa itse valita hakutoimintojen avulla kategorian, sukupuolen ja haluamansa koon.

Vierailija
68/71 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minu v...tuttaa se shipset vai mikä p...rkele se kirjautuminen nyt onkaan. Laitat viestin johonkin ilmoitukseen ja oman Puh numeron johon voi ottaa yhteyttä. No parin päivän päästä tulee joku vastausviesti, mutta ei soittoa eikä viestiä. Sitä torin kautta tapahtuvaa viestittelyä on sitten joskus viikko tai kaksi? Itse en jaksa enkä viitsi enää lähteä siihen viestirumbaan jonkun pikku ostoksen takia.

Vierailija
69/71 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minu v...tuttaa se shipset vai mikä p...rkele se kirjautuminen nyt onkaan. Laitat viestin johonkin ilmoitukseen ja oman Puh numeron johon voi ottaa yhteyttä. No parin päivän päästä tulee joku vastausviesti, mutta ei soittoa eikä viestiä. Sitä torin kautta tapahtuvaa viestittelyä on sitten joskus viikko tai kaksi? Itse en jaksa enkä viitsi enää lähteä siihen viestirumbaan jonkun pikku ostoksen takia.

Ymmärrän täysin, etteivät kaikki halua alkaa soittelemaan potentiaalisten ostajien kanssa. Se viestiominaisuus on todella näppärä käyttää ja lisäetuna kaikki kommunikaatio jää Toriin näkyviin mustaa valkoisella - valitettavasti huijareita riittää...

Vierailija
70/71 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, selailen ajankuluksi toria, ja ainaki tää jäänyt mieleen: Myytte vaatteita, niin ei tuu mieleenkään laittaa suoraan siihen että onko lasten-naisten-vaimiestenvaatetta, ja kokoa ei nyt ainakaan laiteta! Ja perkule kun kukaan ei sitte osta summissa sitä mikälie-rääsyä!

Moni varmaan jättää nämä pois otsikosta olettaen, että ostaja osaa itse valita hakutoimintojen avulla kategorian, sukupuolen ja haluamansa koon.

Minustakin vaatekoko olisi hyvä mainita otsikossa, hakutoiminnoista huolimatta. Se vaan on kätevämpää.

Ihmettelen myös niitä ostetaan-ilmoituksia, joissa otsikossa lukee tyyliin "DVD" ja vasta ilmoituksen auki klikattuaan näkee minkä DVD-leffan hän haluaa ostaa. 🤦

Vierailija
71/71 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaessa annoin ilmaiseksi torilla tavaraa ja joku oli tulossa hakemaan eikä henkilöä näkynyt ja kun kysyin että missä oikein olet selvisi että hän on samannimisellä kadulla, mutta väärässä kaupungissa ja sama kävi toistekin.

Samanniminen katu löytyy melkein jokaisesta suomalaisesta kaupungista, mutta ilmoituksessa lukee kyllä paikkakunta että sen olisi voinut tarkistaa heti ensimmäiseksi jo ennen yhteydenottoa.

Minulla on nykyään itse ilmoitustekstissä kirjoitettuna kaupunginosa ja kaupunki, niin noutajat pystyvät jo siitä näkemään, mistäpäin se haetaan. Aikaisemmin käytin pelkkää kaupunginosaa (muualla ei ole edes samannimistä), mutta kun joku kuitenkin ihmetteli, että onhan se kaupungissa X, niin rupesin lisäämään tuon kaupunginkin. Onhan siellä myyjätiedoissa yläkulmassa postinumeroalue, mutta tuo sama postinumeroalue kattaa monta kaupunginosaa. Katuosoitteen annan vasta noutoa sopiessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän