Tori.fi kokemuksia - omasta tyhmyydestään mielensä pahoittavat
Asiakas on aina oikeassa niin..
Jos tapaaminen saadaankin sovittua ja ilmestytään vieläpä paikalle, niin sitten osoitetaan ettei ilmoitusta olla luettu. Ollaan tyyliin katsottu vain kuva ja hinta. Sitten vauhkoonnutaan kun tuote on pienempi kuin kuvassa. Palaan ilmoitukseen tarkistamaan. Kuvassa ei näy edes taustalla yhtään mitään muuta kuin myynnissä oleva kohde. Ilmoituksessa lukee yksi lause. Tuotteen koko. Tarkistan koon. Se täsmää.
???
En ymmärrä. Keskimääräinen äo on joo kääntynyt laskuun yms mutta silti. Kun tämä on tapahtunut useamman kerran ja vieläpä soitettu perää että koru oli pienempi kuin mitä kuvassa vaikka ilmoitus on vieläpä ollut poistamatta ja näkyvissä netissä jälkeenpäin mistä voi tarkistaa........
Onko ihmisillä yleisesti vaikeuksia ymmärtää että esim. hevosen voi saada näkymään kokonaan tietokoneen näytöllä, vaikka näyttö ei olisikaan hevosen kokoinen?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Joo, selailen ajankuluksi toria, ja ainaki tää jäänyt mieleen: Myytte vaatteita, niin ei tuu mieleenkään laittaa suoraan siihen että onko lasten-naisten-vaimiestenvaatetta, ja kokoa ei nyt ainakaan laiteta! Ja perkule kun kukaan ei sitte osta summissa sitä mikälie-rääsyä!
Kannattaisi ehkä katsoa, minkä osaston vaatteita selailee. Jos myyn lastenvaatteita lastenvaatteet osastossa, niin en kyllä laittele mitään lastenvaate tekstiä sinne erikseen. Lastenvaatteilla on jopa omat koko kategoriat. Kokonumeron kyllä mainitsen ilmoituksessa.
Epärealistisia myyjiäkin on. Yksi kauppasi vanhaa -80 luvun lastulevystä tehtyä ruskeaa vaatekaapistoa hintaan 400 euroa.
Sehän on aivan törtsy hinta materiaalista, joka on halvinta mahdollista. Ei niitä kukaan osta.
No sen kerran lähetin viestin myyjälle, että kas kun ei maksa 4000 euroa. Pakkohan se oli tiputtaa tampio maan pinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kyllästynyt tinkijöihin, että laitan jokaiseen ilmoitukseen "ei tinkijöitä."
Hintani on valmiiksi mietittyjä, ei niissä ole tinkivaraa.
No hyvä kertoa se asia jo myynti-ilmoituksessa.
Luitko viestin, johon vastasit?
Kaikki tavara on myytävissä, kun hinnasta sovitaan. Kauppa syntyy, kun ostaja ja myyjä pääsee hinnasta yksimielisyyteen.
Tiukat myyjät, jotka luulee, että vain hänellä on myytävänä kyseinen tuote törtsyyn hintaan, saa pitää tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kyllästynyt tinkijöihin, että laitan jokaiseen ilmoitukseen "ei tinkijöitä."
Luin viestin. Ja vastansin, että se on hyvä asia kertoa jo myynti-ilmoituksessa. Niinhän hän toimii. Ja se on hyvä se. Mitä sinä et ymmärtänyt nyt? Olin hyvilläni, ja sinä kysyt, luinko viestin. No luin, ja vastasin, että hyvä homma.
Multa tuli eräs henkilö hakemaan tavaraa ja hämmästyi sitten kun tuote ei ollutkaan ilmainen vaikka ilmoituksessa oli täysin selkeästi lukenut se pyytämäni hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et suinkaan ole äkkiväärä tai lukihäiriöinen? Et kai ole sinä itse äkkiväärä ja lukihäiriöinen?
Kirjoitin tuon sinulle kahdella tavalla, että saisit kiinni siitä, mitä kirjoitan, ja ymmärtäisit, mitä tekstissä lukee.
Ihmettelen myös kuinka niin suurelta osalta kirppisostajista puuttuu ihan peruskäytöstavat. Ei osata edes tervehtiä eikä kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et suinkaan ole äkkiväärä tai lukihäiriöinen? Et kai ole sinä itse äkkiväärä ja lukihäiriöinen?
Kirjoitin tuon sinulle kahdella tavalla, että saisit kiinni siitä, mitä kirjoitan, ja ymmärtäisit, mitä tekstissä lukee.
noille penikoille pitää selostaa asia moneen kertaan, että ymmärtää lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös kuinka niin suurelta osalta kirppisostajista puuttuu ihan peruskäytöstavat. Ei osata edes tervehtiä eikä kiittää.
Mistä sinua pitää kiittää?
Vierailija kirjoitti:
Kun lahjoittaa tavarat kierrätyskeskukselle, niin ei tarvitse haaskata aikaansa.
Jopas olet omaperäinen! Sano vielä, että kyllä sitä lihoo, jos syö enemmän kuin kuluttaa. Tai, kyllä tekevälle töitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Multa tuli eräs henkilö hakemaan tavaraa ja hämmästyi sitten kun tuote ei ollutkaan ilmainen vaikka ilmoituksessa oli täysin selkeästi lukenut se pyytämäni hinta.
Oliko nuori henkilö kyseessä?
Naivina luuli, että kirpparilla kaikki on ilmaista, senkun hakee pois vaan.
Kuule kun meille tuli yksi nuoripari sovitusti ostamaan myymääni tuotetta. Leidi tuumaili, että juu me otetaan tämä ja mennään nyt kotiin tuotteen kanssa. Sanoi perään, että me maksetaan sitten jossain vaiheessa.
Sanoisin nyt, että kyseessä oli hieman yksinkertainen typykkä.
Vastasin, että tuote ei lähde mihinkään, ennenkuin se on maksettu. Siitä lähti sitten toinen heistä nostamaan automaatista rahaa ja kauppa hoitui loppuun.
Sitten oma joukkonsa on ne jahkailijat, jotka sitten pettyvät kun tavara menikin jo. Aikanaan myin lastensänkyä ja laitoin ilmoitukseen, että jotain kolkuja on vuosien varrella tullut. No ensimmäinen kiinnostunut halusi niistä tarkemmat kuvat ja sen jälkeen alkoi ihmettely kuljetuksesta jne.
No onneksi tuli toinen yhteydenotto ja sovittiin samantien noudosta. Meni noin viikon verran, kun ensimmäinen viestittelijä ilmoitti ostavansa sängyn. Kerroin, että se meni jo, niin alkoi ihme tilitys kun hän olisi halunnut sen. Onneksi ihmisiä voi nykyään blokata viestittimissä.
Laitoin pitkästä aikaa tavaraa myyntiin Toriin ja ah, mikä ilo ja nautinto jälleen näiden hupihuutajien kanssa. 🙄😤 Onneksi on hyviäkin ostajia, mutta nämä muutamat pölvästit saavat aina toivomaan, että Torissa olisi rekisteröitymispakko ja palautejärjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Oudoin oli ehkä kun joku halusi maksaa 500e auton osa-maksulla... Melkein romutuskuntoinen auto joka nyt sattui vielä menemään katsastuksesta läpi. Tuli sellainen tunne etten välttämättä tule saamaan niitä osamaksueriä.
Romukaupasta saisit ehkä enemmän. Olemme olleet pos. yllättyneitä, miten hyvin rautaromusta maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kävi niin, että kun olin hakemassa tuotetta niin hinta olikin noussut myyjän toimesta. Myyjä oli poistanut ilmoituksen eikä suostunut palauttamaan sitä, että olisimme voineet tarkistaa hinnan. Nykyään otan kuvan ilmoituksesta ennenkuin lähden edes katsomaan myynnissä olevaa tuotetta. Toriin on tullut kyllä hyvä uudistus, että ilmoituksen otsikko+hinta näkyy viestiketjussa vaikka ilmoitus olisi poistettu. Tosin hinnan voi muuttaa ilmoitukseen vielä ennenkuin poistaa sitä...
P.S. Ostin kupit, joita lähdin ostamaan kun olivat sarjaa, jota itsellänikin on eikä niitä ole usein myynnissä.
Mä laitan ilmoitukseen yhteydenottotavaksi vain sähköpostiosoitteeni. Saan ihan rauhassa katsella yhteydenottoja ja valita niistä sen joka parhaalta tuntuu.
Mun veli purki ostamansa asunnon keittiötä ja laittoi vanhat kaapit myyntiin. Kyselyjä tuli paljon - otti sen joka oli ekana kysellyt. Veli ei asunut vielä asunnossa eikä paikkakunnalla missä keittiöremppaa tehtiin ja lähti ajamaan lähes 100 km luovuttamaan kaappeja. No, ostaja katseli kaappeja, oli ihan tyytyväinen mutta sanoi, että hulluhan se on jossei puolta tarjoa. Veli sanoi hänelle, että lähde meneen, hän ei myy sulle mitään, ei edes sillä pyyntihinnalla. Kundi vähän yskiskeli mutta lähti kun ei muuta voinut.
Veli soitti sitten seuraavalle, joka haki kaapit.
Muuttaessa annoin ilmaiseksi torilla tavaraa ja joku oli tulossa hakemaan eikä henkilöä näkynyt ja kun kysyin että missä oikein olet selvisi että hän on samannimisellä kadulla, mutta väärässä kaupungissa ja sama kävi toistekin.
Samanniminen katu löytyy melkein jokaisesta suomalaisesta kaupungista, mutta ilmoituksessa lukee kyllä paikkakunta että sen olisi voinut tarkistaa heti ensimmäiseksi jo ennen yhteydenottoa.
Mä laitoin 10€n tuotteen, mitä ei voi postittaa myyntiin. Kaksi kyselijää, molemmilla sama "matka on niin pitkä, että en viitsi tuon takia ajaa, mutta voitko tuoda" WTF?? Miksi joku kuvittelee, että mulle se matka ois jotenkin lyhyempi... ja siis noi molemmat oli n.100km päässä. Joo, tokihan mä kuskaan heille 10 euron tavaran....
Jos mä myyn pakettina niin se hinta on ne laadukkaimmat tavarat ja loput ns kaupanpäällisiä. Eli voi kyllä ostaa vain haluamansa sieltä kasasta mutta hinta on se ilmoitettu.