Mitkä tavarat/tuotteet menee parhaiten kirpputorilla kaupaksi?
Millainen hinnoittelu kannattaa laittaa? itsemyynti kirppis kyseessä. Kun on leluja, pehmoleluja yms niin onko hyvä jos laittaa isohkot korit joissa jokainen tuote maksaa tyyliin 1€ tai 2€ ? Muita vinkkejä ensikertalaiselle.
Kommentit (40)
Kaikenlainen taloustavara ja tilpehööri tuntuu menevän parhaiten kaupaksi. Naistenvaatteet ei, leluistakaan en osaa sanoa kun ei mulla ollut kuin yksi vanhanaikainen lelu ja se meni heti 2 eurolla. Dvd:t ja cd:t meni kaikki euron kappale. Kirjojakaan ei taida kukaan oikein ostaa, kun en niitä viitsi pilkkahintaankaan laittaa...
Mulla meni äitini hyväkuntoiset XL-koon vaatteet, työmiehen haalarit meni hetkessä, muoviset isot lelut menevät hujauksessa. Pienet/keskikokoiset naisten vaatteet menevät huonoiten, koska niistä on tarjontaa eniten. Miesten vaatteet menevät paljon paremmin. Hyväkuntoiset astiat menevät yleensä, mutta ei aina. Lasten kumppareita, luistimia yms. ei ole ikinä tarvinnut takaisin tuoda. Toki nyt ei varmaan luistimet mene kun jäät alkaa olla aika heikkoja.
Riippuu aivan siitä missä myyt, on paikkoja joissa mikään ei mene kaupaksi ja toisissa melkein mikä vaan. Lastenvaatteitteista menee erityisen kivat tai jonkun merkkiset, jotka ovat hyvässä kunnossa. Naistenvaatteet menevät myös jos hinta on sopiva. Vauvojen perusbodyt yms. menevät aika huonosti. Lasten urheiluvälineet menevät myös ja astiat. Pehmolelut eivät juuri mene kaupaksi jos teillä ei ole jotain aivan erityistä.
Multa on mennyt hyvin kaupaksi kaikki keittiö- ja lasitavara, koriste-esineet ja muu krääsä. Vaatteet ja kirjat ei ole kulkenu...
Ihan kaikki turhanpäivänen menee hieman paremmalla hinnallakin. Lasten vaatteita myin laatikossa 50 sentin kappalehinnalla ja aika paljon jäi siltikin kotiin tuotavaa. Astiat,eriparitkin, on menneet hyvin kaupaksi. Myös parempikuntoisia vaatteitani sain menemään, esim. juhlamekot.
Ota pöytä kerralla useammaksi viikoksi ja mielellään vaikka joku kaveriksi pitämään. Viekää tavaraa, varsinkin vaatteita vähän kerrallaan. Ei kaikkea kerralla. Itse en ainakan jaksa katsoa pöytiä jotka on ihan tupaten täynnä.
Mutta yleisesti ottaen myytävänä kannattaa olla ihan kaikkea laidasta laitaan niin saa varmimmin voittoa. Koska kyllä nuihin pöytävuokriin saa myydäkin aika paljon ja jos kirppishengellä myy niin ei hintaakaan kannata paljoa laittaa.
Viime viikonloppuna just olin itse myymässä ja kauppansa tekivät:
- lastenvaatteet, hinnat pitää olla alhaiset (0,50-1e), ulkovaatteet, jopa toppahaalarit ostettiin. Eniten meni poikien vaatetta 98-122 sekä kenkiä
- lelut, pehmoleluja ei kannata viedä, niitä ei osta kukaan
- kipot ja kaikenlainen koristesälä
- dvd:t, cd:t, halpa hinta vain
- myymättä jäi nuoren aikuisen vaatteet, pojan 164-170 vaatteet, miehen vaatteet ja äitiysvaattet
Hinnat kannattaa pitää alhaisina, jos haluat tienata niin varaudu, että tuot takaisin aika lastin tavaraa. Mulla kallein oli 13e sitteri ja 10e koriste-esine. Loput tavarat 0,50-3e ja tienasin 330e.
Mulla on kirppiskäynnit jääneet kokonaan kun ihmiset alkoivat yrittää tehdä sillä bisnestä. Moni muu on sanonut samaa. Sitten valitetaan, ettei tavara kelpaa ja ilmaiseksiko pitäisi antaa, vaikka saman saa kaupan alennusmyynnistä uutena edullisena.
Myyjät ovat unohtaneet, että ihmiset tulevat kirppikselle tekemään edullisia löytöjä. Aina kun hinnoittelet tuotetta, mieti mitä maksasit käytetystä tavarasta, jos joku muu olisi myymässä samanlaista. Ylihinnoteltu ei mene. Kerran pyydettiin lasten käytetystä talvihaalarista enemmän kuin sama maksoi uutena kaupassa tarjouksessa juuri silloin - olin ostanut samanlaisen vähän aiemmin - ja ko. haalari oli aika kulunut. Eikä se hinta siihen kaupan normaalihintaankaan verrattuna ollut paljonkaan pienempi. Saahan sitä pyytää, mutta kukaan ei todellakaan halua maksaa käytetystä uuden hintaa.
Sisustustavara, lelut, dvd:t menee hyvin. Vaatteet hiukan heikommin. Lasten kirjat jotenkuten, aikuisten ei ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 12:31"]
Millainen hinnoittelu kannattaa laittaa? itsemyynti kirppis kyseessä. Kun on leluja, pehmoleluja yms niin onko hyvä jos laittaa isohkot korit joissa jokainen tuote maksaa tyyliin 1€ tai 2€ ? Muita vinkkejä ensikertalaiselle.
[/quote]
No mä olen kyllä myynyt ihan älyttömän hyvin kirjoja ja lehtiä, pitää vaan tajuta koska myy. Yksi mitkä ainakin mun pöydästä menee aina, on kengät. Ja hyvin meneekin.
Vaatteet on hankala, mutta on niitäkin tullut myytyä tosi paljon.
Ja sitä en ymmärrä että joku väitti että lelut ei myisi, siis mikään ei myy paremmin kuin lelut. Mun pöydästä katoaa lelut aina ensimmäisenä. Ja niillä voi olla ihan kunnolla hintaakin.
Vaatteet puolestaan pitää myydä tosi halvalla.
Mutta noin muuten sanoisin, että mikä tahansa menee, kun hinta on kohdallaan.
Lelut mulla on aina menneet, mutta olen kyllä nähnyt erittäin paljon ylihinnoiteltuja leluja, joita kukaan ei osta. Mulla on ollut isoista leluista 10-25 % alkuperäisen hinnasta ja jotain pikkuautoja tms. 50 sentillä. Pehmolelut menee, jos ne myy riittävän halvalla. Valkoista isoa nallea ei kyllä kukaan halunnut ostaa; syy on varmaan se valkoinen väri, vaikka laskin lopussa hinnan jo euroon. Eipä sillä meilläkään kukaan leikkinyt, eli oli hyväkuntoinen. Meille ostettu joskus uutena.
Eräs kirppareilla viihtyvä tuttavani kertoi, että puoliksi käytetty kosmetiikka (luomivärit, huulipunat, hajuvedet, jopa bodylotionit) käyvät eräälle vähemmistöryhmälle hyvin kaupaksi. tosin mistään suuresta tienestistä ei voi puhua, kun eihän noille voi kauheasti hintaa pistää...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 07:32"]
Eräs kirppareilla viihtyvä tuttavani kertoi, että puoliksi käytetty kosmetiikka (luomivärit, huulipunat, hajuvedet, jopa bodylotionit) käyvät eräälle vähemmistöryhmälle hyvin kaupaksi. tosin mistään suuresta tienestistä ei voi puhua, kun eihän noille voi kauheasti hintaa pistää...
[/quote]
Mille vähemmistöryhmälle?
Mulla on käynyt hyvin omat mekot, lapsen ja vauvan paremmat vaatteet, toppa- ja välikausihaalarit, omat takit. Hinnoittelen tosi alas.
Mun kokemus on, että hyväkuntoiset lasten ulkoiluvaatteet menee kaupaksi, kun hinta on kohdallaan. Sen sijaan juhlavammat vaatteet ei mene, en tiedä miksi. Mulla oli keväällä tosi hvyäkuntoisia, 1-2 kertaa pidettyjä poikien juhlahousuja ja kauluspaitoja yms. ja ne ei oikeen käyneet kaupaksi, vaikka hinta oli alhainen.
Aikuisten vaatteista kauppansa teki hyväkuntoiset farkut, vaikka malli ei ollutkaan mikään muodikas.
Lastentarvikkeet, turvaistuimet, sitterit yms. tekee myös kauppansa.
Vanhat astiat, Arabia, ja sellaiset mummonmökki astiat ja sisustustavara tekee myös kauppansa.
Vaatteiden yhteyteen ehdottomasti laput mitä kokoja on myynnissä niin osaa mennä penkomaan oikeaa pöytää. Voihan niihinkin jonkun esimerkkihinnan laittaa. Pehmolelujen en usko liikkuvan kirppiksillä, ite en ainakaan ostais. Kannattaa huomioida että noissa missä itse myydään on hintataso paljon alhaisempi kuin itsepalvekirppiksillä, ei siis kannata pyytää kahta euroa vauvan bodysta jne
Lastenvaatteet menee hyvin, kun pitää hinnoittelun järkevänä ja on rehellinen vaatteitten laadun suhteen. Merkit myyvät, tai sitten hienot kuosit halvemmiltakin. Lisäksi ulkovaatteet ovat itseltä menneet heti. Jos on reikäisiä tai tahraisia, niin sen pitää näkyä selkeästi hinnassa ja vaatteen olla muuten hieno. Itse laitoin myös pari kertaa pussillisen pahemmin tahraisia, mutta hyvälaatuisia ja hienoja, parilla eurolla. Kirjoitin siis pussin päälle selkeästi, että näissä on isompia tahroja ja siksi myyn kaikki edullisemmin kerralla.
Kuinka menee kaupaksi lasten dvd:t, ja lasten kirjat (sellaiset n. 10-vuotiaille sopivat) jos hinnoittelee 1-2€ kpl? Entäs sitten 140cm ylöspäin lasten vaatteet ja parit 34 kokoa olevat vaatteet? Mitä pitäisi laittaa hinnaksi lähes käyttämättömille s-kokoisille farkuille, jotka kaupassa maksoivat n. 70€, ja kysyisin vielä kuinka pehmolelut menevät kaupaksi? :)
En muista osaa sanoa mutta kyllä me on laitettu kaikki hyväkuntoiset lastenkirjat 0,50e. pehmolelut 0,10-0,50e kpl ei ne oikein tunnu menevän ainakaan täällä, siistejä ja pestyjä, uusiakin farkkuja on laitettu eurolla menemääm, meilläpäin on kyllä aika monesta tavarasta ylitarjontaa, itsellä se periaate että kaikki pois niin en edes laita isoja hintoja millekään.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 12:18"]
En muista osaa sanoa mutta kyllä me on laitettu kaikki hyväkuntoiset lastenkirjat 0,50e. pehmolelut 0,10-0,50e kpl ei ne oikein tunnu menevän ainakaan täällä, siistejä ja pestyjä, uusiakin farkkuja on laitettu eurolla menemääm, meilläpäin on kyllä aika monesta tavarasta ylitarjontaa, itsellä se periaate että kaikki pois niin en edes laita isoja hintoja millekään.
[/quote]
Pöytävuokra on 40-45 euroa viikolta ja lisäksi tulee provikat myynnistä 2-5%.
Tuohon hintaan saa myydä hirvittävän paljon tavaraa ja siltikään ei saa pöydän vuokraa tienattua.
Muutaman kokeilun jälkeen olenkin tehnyt niin, että annan ystävilleni heidän tarvitsemansa tavarat ja loput heitän surutta roskiin. Paljon käyttökelpoista tavaraa menee roskiin, mutta tästä saa paremman mielen kun siitä, että tekee kovasti töitä hinnoittelun /silittelyn kanssa ja sitten ei saa edes pöydän vuokraa tienattua.
Itse olen ostanut hyväkuntoisia lasten leluja pikkuhinnalla.Olin erittäin tyytyväinen viime kirppari reissulla,kun sain kassillisen hyviä leluja n. 10e.
Jos tavarasta oikeasti haluaa eroon,laitetaan melko pienet hinnat.
Eikä kuten äitinikin hämmästeli käytettyjä kenkiä 50e.Markka aika meni jo..Niissäkin oli nolla liikaa.
kukaan ei osaa vastata?