Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljainen läppäri?

Vierailija
26.07.2013 |

Osaisiko joku sanoa, minkä merkkisessä läppärissä nykyään olisi mahdollisimman hiljainen tuulettimen käyntiääni? Tiedän kaikki pöly- ym. jutut, mutta tässä mun nykyisessä Fujitsussa on aina ollut kova ääni ja kuumentunut päältä, ja se on valitettavasti ihan tämän mallin perusominaisuuksia. Joku ihmeen vaimennusnappula on, mutta se toimii noin puoli minuuttia. Nyt meni hermot ja uusi läppäri pitäisi saada, mutta ei niistä kaupassakaan näe päälle, millaisia ovat, eikä vertailuissakaan ole osunut silmään tietoja.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MacBookPro.

Ei vaihtoehtoja.

Vierailija
2/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla Fujitsu Lifebook (numerosarjaa en muista), viidensadan läppäri, kaksi viikkoa vanha, eikä pidä mitään ääntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mun onkin Fujitsu Amilo.

Vierailija
4/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:27"]

MacBookPro.

Ei vaihtoehtoja.

[/quote]

Kiitos. Nuo on vaan mun mielestä vähän ylihinnoiteltuja, kun pakko on katsoa myös suoritustehoa ja näytön kokoa.

Vierailija
5/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applen macbook pro tosiaan, kaikki Airit kun niissä ei taida olla lainkaan edes tuuletinta. Macit yleensä, Windows-koneista tuskin hiljaista löytyy. Halvemmista voisit kokeilla surffikäyttöön Samsungin Chromebookkia eli Googlekannettavaa.

Vierailija
6/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä halvemman ostat, sitä varmimmin saat hurraavan koneen. Aavistuksen kalliimmissa on ajateltu myös koneen tuuletusta ja komponentitkin ovat laadukkaampia. Mutta joo, mäkkejä minäkin katsoisin.

Vierailija
7/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, rupesin nyt sitten googlettamaan ja heti löytyi tällainenkin epäilyttävä vinkki, mitä tehdä kun MacBook Air kuulostaa "hotellin hiustenkuivaajalta": http://www.jesseweb.com/wordpress/?p=1043y

Sanon epäilyttävä siksi, kun niinhän tätä Amiloakin silloin aikoinaan myytiin, että siitä vain painat nappia ja taas on hiljaista. No niin on, sen puoli minuuttia.

Vierailija
8/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, rupesin nyt sitten googlettamaan ja heti löytyi tällainenkin epäilyttävä vinkki, mitä tehdä kun MacBook Air kuulostaa "hotellin hiustenkuivaajalta": http://www.jesseweb.com/wordpress/?p=1043y

Sanon epäilyttävä siksi, kun niinhän tätä Amiloakin silloin aikoinaan myytiin, että siitä vain painat nappia ja taas on hiljaista. No niin on, sen puoli minuuttia.

Vierailija
9/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AH 532. On sen hiljaisen Fujitsu Lifebookin tyyppinumero.

Vierailija
10/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että "tiedän kaikki pöly- ym. jutut", mutta oletko putsannut pölyt? Meillä on yksi Amilo (mikä lie malli) ja se on varsinainen pölynimuri. Muutaman kerran vuodessa pitää irrottaa pohjakansi ja välillä tuuletinkin ja poistaa pöly, joka kertyy tuulettimen aukkoon paksuksi tasaiseksi matoksi. Sitä pölyä ei huomaa eikä saa pois ilman että avaa pohjan. Perheessä on kaksi muutakin läppäriä, ja pölyongelma on vain Amilossa.

Vierailija
12/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:27"]

MacBookPro.

Ei vaihtoehtoja.

[/quote]

Niin, ei ole pitänyt hirveästi ääntä, mutta kyllä se sylissä lämpenee. Ei polttavan kuumaksi, mutta sohvalla ihan riittävästi, että alustasta on iloa. Jos sängyllä on pitänyt ilman alustaa peiton päällä, kyllä sekin alkaa jossain vaiheessa ääntelemään.

joka tapauksessa äänettömyys maksaa. Katso vaikka äänettömien pöytäkoneiden koteloiden ja virtalähteiden hintoja. Pienessä koossa kustannus on vielä suurempi, kun lämmön hiljaisesti ulos saaminen on moninkertaisesti haastavampaa.

Minulla edellinenkin oli hiljainen, hiljaiseksi suunniteltu Fujitsu. Siinäkin oli flashdrive ja muutenkin äänettömiä komponentteja, jotka nostivat hinnan samalle tasolle kuin tuo macci.

Vierailija
13/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä minun Samsung Notebookista ei kyllä kuulu pihaustakaan!

Vierailija
14/14 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain saa puhaltimen helposti irti, jonka jälkeen kiintolevy on ainoa joka pitää ääntä. Sen saa kaupassa helposti testattua. Olen ostanut käytettynä, kun hiljaisiksi viritettynä kestoikä ei päätä huimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän