Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amsterdam, kannabis ja lapseni.

Vierailija
14.05.2013 |

Lapseni kävi amsterdamissa ja kävi ilmi että oli polttanut kannabista. Voinko ilmoittaa tästä poliisille ja poliisi sitten antaisi sakon tai varoituksen että oppisi olemetta käyttämättä huumeita.

Omat kasvatustapani eivät näköjään riittäneet täysi-ikäistä lastani pysymään erossa huumeista.

Onko muilla vastaavia kokemuksia, tarvitsen hieman vinkkejä miten edetä?

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdamissa kannabispassi laki ei tullut missään vaiheessa voimaan.

Vierailija
42/135 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 13:39"]

Amsterdamissa kannabispassi laki ei tullut missään vaiheessa voimaan.

[/quote]

Ja muuallakin sitä on kieltäydytty noudattamasta (Hollannissa on vähän erilainen mentaliteetti sääntröjen suhteen kuin Suomessa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 08:49"]

Nyt jo liian moni polttaa kannabista ja se on suuri ongelma.

[/quote]

Perustele, miten tämä ongelma näkyy?

Perusteluissasi voisit käsitellä erityisesti kausaliteettia. Aiheuttaako kannabis ongemia? Vai polttavatko monet ongelmalliset ihmiset kannabista?

Vierailija
44/135 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväisempi jos lapseni jäisi kiinni pössyttelystä kun tulisi kotiin räkä kännissä oksentaen mikä taitaa olla yleisin ongelma nuorten kanssa.

Vierailija
45/135 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 14:48"]

Olisin tyytyväisempi jos lapseni jäisi kiinni pössyttelystä kun tulisi kotiin räkä kännissä oksentaen mikä taitaa olla yleisin ongelma nuorten kanssa.

[/quote] Eikös se ole sun ongelma jos lapsesi tulee kotiin keskellä yötä räkäkännissä oksentaen?

Vierailija
46/135 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KANNABIS ON HUUME!!

Minun lapseni eivät TUOTA MYRKKYÄ tule polttamaan!

Vierailija
47/135 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 08:54"]

KANNABIS ON HUUME!!

Minun lapseni eivät TUOTA MYRKKYÄ tule polttamaan!

[/quote] Ei se ole myrkyllistä etkä voi lapsiasi valvoa kun ne kasvaa. Yläasteikäiset polttaa sitä nykyään koulussakin jo, se on sen verran laajalle levinnyt ihan nuorten keskuudessakin. Huumeet kuuluu osana ihmiselämää, ne on aina olleet sitä. Sanotaan että ihmisen älykkyys alkoi kehittymään siitä kun esi-isät söivät taikatatteja.

Uusia huumeita tuotetaan kokoajan markkinoille, joten tulevaisuudessa voi hyvinkin olla että alkoholia käyttää enää vain ne kaikkein köyhimmät, muilla on käytössä erilaisia huumeita jotka on suunniteltu täysin päivittäiseen käyttöö.

Vierailija
48/135 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikatatit vs kukkahatut, todellisuudesta kauan sitten paenneet vs todellisuuden kieltäjät :D

Hyvä pohja älykkäälle keskustelulle.

Vierailija
49/135 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 09:09"]

Taikatatit vs kukkahatut, todellisuudesta kauan sitten paenneet vs todellisuuden kieltäjät :D

[/quote] Todellisuudesta pakeneminen on elämän tarkoitus, taikatatit ei vie sua todellisuudesta pois, ne vaan näyttää mitä toisella puolella on. Sun pitää oppia kieltämään todellisuus päästäksesi pois.

Vierailija
50/135 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koulussa oli porukkaa jotka pössytteli, tästä on hyvinkin reilut 20v aikaa. Kolmesta niistä tuli täysnarkkareita ja sen myötä joutuivat vankilaankin erinäisiä kertoja, en ole ihan varma onko hengissäkään enää. Kaksi kuoli jo tolloin nuorena, huumeisiin liittyneissä onnettomuuksissa (olivat kamoissa). Yksi on vihannes onnettomuuden seurauksena, myös kamoissa tapahtui tämä. Muutama tyyppi polttelee luullakseni silloin tällöin vielä, ei ole niitä terävimpiä kyniä mutta normaalielämässä mukana kyllä.

Näiden esimerkkien perusteella tekisin omana johtopäätöksenä, että ihan semmoset perusnuoret ei lähde noihin pössyjengeihin mukaan. Moni ns. normaali nuori saattaa jossain bileissä tai, kuten ap:n tapauksessa, reissussa äityä kokeilemaan, mutta siihen se jää. Sen sijaan sellaiset himpun verran epävarmemmat yksilöt, jotka saa pilven poltosta tai vaikka viinastakin itsetuntoboostia, on vaarassa jäädä koukkuun.

Mun mielestä on sinänsä parempi, ettei koko touhua kokeilekaan. Ettei turhaan tarvitse ottaa sitä riskiä, jääkö siihen koukkuun (kuten tämän ketjun puolustelijat, sorry vaan, truth hurts) tai ei. Elämästä selviää ihan hyvin ilmankin.

Vierailija
51/135 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä kahviakaan koskaan kannata maistaa, ettei vaan turhaan jää siihen koukkuun. Elämästä selviää ihan hyvin ilmankin.

Vierailija
52/135 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olet muuten oikeessa. Kahvi ei tee vatsalle hyvää, etenkään pidemmän päälle. Kuten ei tupakka ja viinakaan. Tai sokeri. Ihan totta. Ilmankin selviää!

Vierailija
53/135 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 10:16"]

Itse asiassa olet muuten oikeessa. Kahvi ei tee vatsalle hyvää, etenkään pidemmän päälle. Kuten ei tupakka ja viinakaan. Tai sokeri. Ihan totta. Ilmankin selviää!

[/quote] Mutta nyt siihen pointtiin, eli miksi pitäisi selvitä ilman? On kivempaa kun ottaa omaa aikaa ja antaa viinan virrata tai nauttii kofeiini nousuista. Tai sitten istuu kotiteranssilla vilttiin kääriytyneenä ja polttaa jointin ja nauttii vaikka hyvästä kirjasta ja musiikista.

Vierailija
54/135 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Onhan se haastava kysymys. Mä olen itse tosiaan päässyt jo reilusti nelikymppiseksi ihan vain näillä laillisilla nautintoaineilla, enkä ole muita kaivannut. Koska olen kuitenkin vaihteleviksi ajoiksi jäänyt tupakkaan kiinni, siis siten että poltan joka päivä ja olen tehnyt sitä vuosikausia, olen tosi onnellinen etten ole riskeerannut polttamalla laittomia. Luulen, että olisin saattanut hyvinkin jäädä koukkuun.

Ja miksi mua se koukkuun jääminen harmittaisi on ne kaikki ikävät lieveilmiöt, jota vaikkapa vaan kannabiksen ympärillä on. Ensinnäkin, se on laitonta. Mua siis rasittaisi kamalasti käydä hankkimassa sitä ties miltä urpoilta, jotka on hankkineet sen ties keneltä ja kukaan näistä tyypeistä ei varmasti ole semmoinen, jonka kanssa haluaisin oikeasti olla tekemisissä. Se lipsuminen liikakäytön puolelle huolestuttaisi myös, sekä kynnyksen aleneminen muiden huumeiden kokeilemiseen. En usko että pystyisin kokemaan sitä mitenkään nautintona näistä syistä.

Olen siis valinnut tämmöisen tien, käytän kohtuudella kahvia ja alkoholia ja siitä tupakasta pyristelen eroon. Se se muuten vasta kamala aine onkin, joten suosittelen sille samaa kuin huumeille, parempi olla koskaan kokeilemattakaan (olisinpa itse uskonut).

Vierailija
55/135 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkahan on täysin turha, se ei tuo edes mitään fiiliksiä. Silloin joskus tenavana se aiheutti samanlaisen nousun kuin olisi polttanut pilveä, mutta se loppui kun oli polttanut pidempään. Itse lopetin polttamisen sen jälkeen kun siit ei enää saanut mitään irti.

Viina taasen aiheuttaa sekavuustilan ja alentaa tai poistaa kokonaan estoja/itsehillintää ja siten todella tylsä ja jopa inhottava päihde. Enkä tykkää pätkääkään katsella muitakaan humalaisia, niiden jutut on typeriä ja käytös samaten, puhumattakaan siitä jos ne äityy agressiiviseksi niin ne on hyvinkin pelottavia.

Pilvi sen sijaan on erimaata, sen vaikutus on just sopivan pitkä ja silti sopivan intensiivinen joten siksi sitä tulee poltettua välillä vaikka laittomuus aiheuttaakin suuria ongelmia. En ikinö uskaltaisi kadulta sitä ostaa saati sitten keltään tuntemattomalta edes kysellä sitä, koska sen myyjät ovat varmasti kaikkea muuta kuin mukavia ihmisiä. Sen takia harmittaakin kun se on laitonta ja sen käyttö on kiellettyä.

Laittomuutta ei sen kummemmin koskaan olla perusteltu, vaan siitä äänestettiin. Kait sen silloin katsottiin turmelevan nuorisoa ja tekevän niistä hippejä ja itsenäisiä ajattelijoita, jollainen ei sovi kapitalistisen yhteiskunnan kasvattamiseen.

Nyttemmin olisikin järkevää ottaa asia uudelleen puntariin ja käydä läpi perusteluita puolesta ja vastaan. Nykyisellään se syö todella paljon resusseja, kun harva sen käyttäjistä on rikollista sorttia muuten, mutta niitä joudutaan silti väijymään ja jahtaamaan. Ja nykyinen käytäntö altistaa nuoria sille, koska mitään kontrollia sen myynnistä ja jakelusta ei ole ja nuorille polttaminen tekee haittaa.

Vierailija
56/135 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meinasit lapsosia estää? Meinaatko demonisoimalla kieltää? :D

"Kannabis on tappava HUUME" :D

Vierailija
57/135 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää narkkarit!! *sylkee päällenne*

Vierailija
58/135 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 10:32"]

"Tajuttoman paljon huumeita kannattavia ihmisiä täällä. Mistä hitosta teistä sikiää??????????????"

Ilmeisesti sieltä, missä opetetaan tieteellistä ajattelua ja välimerkkien kohtuukäyttöä.

[/quote]

Ahaa, av:n oma  Denzil Dexter on taas ilmestynyt levittämään rauhaa, rakkautta, pilviä ja LSD-harhoja av:lle.

Vierailija
59/135 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 10:32"]

Kysytkö vakavissasi, miten muut maat vaikuttaa Suomen asenneilmapiiriin ja lainsäädäntöön? Pitäisköhän Suomi kannabiksen laittomana, vaikka muu EU laillistais? Pitäiskö Suomi todella ihan erilaisen lainsäädännön kun muut kehittyneet länsimaat? Ei kai nämä asiat tupakkalainsäädännön kanssa korreloi, kyllähän jenkeissäkin ollaan kovasti laillistamassa kannabista useissa osavaltioissa (vaikka siellä on enimmäkseen paljon tiukempi tupakkalainsäädäntö kuin euroopassa).

[/quote] Kyllä erimaissa on eri lainsäädännöt ja Suomessa se on kulttuuri kysymys myös. Ja mitkä maat ovat kannabista laillistamassa, Hollantikin yritti kiristää säädäntöjä eikä se taida olla Berliiniä lukuunottamatta juuri missään laillista. Sitäpaitsi mitä kivaa siinä olisi jos se laillistettaisiin, nyt on paljon mukavampi mennä viikonlopuksi Berliiniin chillaan,

[/quote]

Joo, tietysti on eri lainsäädännöt, mutta harvemmin radikaalisti toisistaan poikkeavat. Huumeiden kieltolaithan perustuu kansainvälisiin sopimuksiin, eli eivät ole noin vain yksittäisten maiden päätettävissä. Siksi kannabiskaan ei ole missään virallisesti laillista (edes Hollannissa), vaan vain sallittua. Hollannin ja Berliinin lisäksi suunta on muuttunut sallivampaan suuntaan ainakin Portugalissa, Espanjassa ja Tsekissä, ja muistelisin, että osassa Sveitsiäkin. Ja sitten tietysti useat Yhdysvaltojen osavaltiot. 

Kyllä mun mielestä on ihan selkeää, että suunta on useimmissa länsimaissa muuttumassa sallivampaan suuntaan, ja samoin ovat asenteet Suomessa. Onhan täälläkin lääkekannabis nykyään sallittua, eikä se olisi ennen tullut kuuloonkaan. Ei kannabiksen sallimista taida vastustaa enää poliisitkaan (päinvastoin). Kyllä kai jokainen asiaa seurannut on huomannut, mihin suuntaan asenneilmapiiri ja yleinen keskustelu asiasta on muuttunut. Tuskin tässä enää epäonnistuneita kieltolakeja aletaan tiukentamaankaan.

Vierailija
60/135 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kannabis voisi olla ihan laillista Suomessakin, mutta tänne ei tarvittaisi yhtään lisää päätä sekoittavia aineita. Parasta mitä voitais tehdä, olis kieltää alkoholituotteet lailla ja korvata ne kannabistuotteilla kokonaan.

Ne jotka on sen luonteisia, että koukuttuvat, koukuttuvat ihan mihin tahansa aineeseen, jolla vaan saa pään sekaisin. Kannabista käyttäneillä vaan ei ihan samanlaista tappeluintoa tule, kuin viinapäisille ja jokapäiväinen käyttö ihan kumpaa tahansa ainetta on varmasti haitallista.

Hienoilla illallisillakin herrat vaan jättäis konjakit ottamatta, pistäis jointin huuleen ja tilaisivat toisen kierroksen jälkiruokaa, ei voi olla pahasta kenellekään, eikä kenenkään vaimo saisi laskuhumalassa olevalta herralta turpaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä