Haluamme vauvan...
Nyt ensimmäistä kertaa jaksan uskoa, että vihdoin on tärpännyt! Mieheni taas hyvinkin skeptinen.
Kp 28/28 ja pelkään vain kuvittelevani mahdollisen alkuraskauden oireet.
Löydättekö "oireistani" mitään tuttua?
- Olen hoikka, mutta vatsani on kuin ilmapallo. TURVOTTAA!
- Palelee ja tärisyttää. Yhtäkkiä taas hikoiluttaa.
- Mahaa ja reisiä vihloo oudosti. Erityisesti mahaa juilii.
- Selkäsärkyä. Parina päivänä myös vatsalihakset muuttuneet aroiksi.
- Järkyttävä uupumus-väsymys. Levottomat unet.
- Heikotus ja jatkuva näläntunne. En meinaa tulla kylläiseksi millään.
- Pissattaa ja janottaa kokoajan. Pissasta muuttunut erikoisen väristä/hajuista.
- Muutaman kerran silmissä sumentunut yhtäkkiä.
- Naamani ja hiukseni rasvoittuvat herkemmin.
- Itkettää pienetkin asiat.
-
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 02:01"]
Oletteko olleet yhdynnässä?
[/quote]
Vois kyllä mun mielestä nyt näin olettaa että ovat olleet, kun aloittaja kerran moisia pohtii...
Aika monikin noista kuulostaa alkuraskauden oireista. Kannattaa kyllä tosiaan ottaa huomioon sekin, että keho tuntee yleensä sen mitä mieli haluaa tuntea ;), mutta etköhän sinä pian raskaana ole :)! olen kuullut, että voimakas rintakipu on monilla yleinen ensioire, sellainen kipu, jota ei voi enää laittaa mielikuvituksen piikkiin. Mutta voihan olla ettei kaikille sitä tule.
Mekin alamme pian miehen kanssa yrittää esikoista ja jännittää jo valmiiksi. aivan taatusti tulen minäkin tarkkailemaan jokaista tuntemustani hyvin tarkasti :D!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 01:20"]
Nyt ensimmäistä kertaa jaksan uskoa, että vihdoin on tärpännyt! Mieheni taas hyvinkin skeptinen.
Kp 28/28 ja pelkään vain kuvittelevani mahdollisen alkuraskauden oireet.
Löydättekö "oireistani" mitään tuttua?
- Olen hoikka, mutta vatsani on kuin ilmapallo. TURVOTTAA!
- Palelee ja tärisyttää. Yhtäkkiä taas hikoiluttaa.
- Mahaa ja reisiä vihloo oudosti. Erityisesti mahaa juilii.
- Selkäsärkyä. Parina päivänä myös vatsalihakset muuttuneet aroiksi.
- Järkyttävä uupumus-väsymys. Levottomat unet.
- Heikotus ja jatkuva näläntunne. En meinaa tulla kylläiseksi millään.
- Pissattaa ja janottaa kokoajan. Pissasta muuttunut erikoisen väristä/hajuista.
- Muutaman kerran silmissä sumentunut yhtäkkiä.
- Naamani ja hiukseni rasvoittuvat herkemmin.
- Itkettää pienetkin asiat.
-
[/quote]
Kun oireiden kirjo on noin laaja, veikkaan enemmän mielikuvitusta kuin oikeaa raskautta.
Kannattaa relata vähän.
Mulla ei ollu alussa noin paljoa oireita. Lähinnä ruokahalussa huomasin jotain, mm. EI tehnyt mieli suklaata, mikä oli outoa.
Jos sulla on kiertopäivä 28/28, voit hyvin tehdä jo minkä tahansa raskaustestin ja saat suurella varmuudella oikean tuloksen. Oireista ei voi päätellä mitään, koska ne voivat johtua niin monesta asiasta ja olla myös osaksi mielen tuotosta raskautta toivottaessa. Toivotan onnea ja plussatuulia! :)
Varmin merkki on rintojen turvotus ja kipeytyminen (voimakkaammin kuin ennen kuukautisia) ja vatsan vihlominen esim. tärinän vaikutuksesta. Teehän testi, vauvaonnea täältäkin!
Mulle noi oireet liittyy myös kuukautisten tuloon.Vaikea sanoa.
voi olla että olet raskaana tai sitten et. Aika laaja oireiden kirjo jos tosiaan nuot kaikki on. Itselläni ei ole ollut kun muutama oire ja aina ei mitään. 4 raskaus menossa, ja toivottavasti tämä pieni syntyy. 1 lapsi on.
Mutta toivottavasti saatte vauvan. Vauvaonnea. :)
Itselläni oli ennen positiivista testiä oireina rintojen turvotus ja kipu, sekä menkkavihlonnat jo noin viikkoa ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää. Näistä päättelin olevani raskaana, vaikka yritystä ei varsinaisesti ollut ("ehkäisynä" varmat päivät). Mutta itselläni ei normaalisti ole mitään kuukautisia edeltäviä tuntemuksia, kuin korkeintaan maha kipeä yhtä päivää aiemmin. Mitään muita oireita ei ollut. Testasin kiertopäivänä 30/28-29 erittäin selkeän plussan (joka nyt tuhisee päiväunilla:)
Tsemppiä odotteluun!
Oi kyllä löytyy paljonkin tuttua. :) Ja hyvin yksilöllistä paljonko alkuraskaudessa ilmenee oireita.
Täällä näemmä suurin osa päässyt vähällä?
Toivon suuresti, että teitä (Ap:ta) on lykästänyt!
(Varovaiset onnittelut)
Sulla on diagnosoimaton diabetes, se sotkee usein hoitamattomana sekä muiden sisäelinten että hormonien toiminnan.
Voi jestas sentään! Luuletteko tosiaan, että olen väkisin yrittänyt keksiä kaikenmaailman oireita itsestäni ja kehostani?
Eiköhän tuollaiset outoudet ole havainnut ilman tutkimistakin tässä viikon sisällä. Mutta myönnän, että haaveet raskaudesta voivat olla sekoittaneet pään!
Ovulaation aikoihin/hedelmällisinä päivinä taisimme olla nelisen kertaa yhdynnässä. Voisko sitten jostain kerrasta ollakin tärpännyt, jaa-a. Kierto ollut parin vuoden ajan erittäin säännöllinen.
Päätin etukäteen, etten tänne tule ulisemaan mahdollisesta raskaudesta, nimenomaan odotettavien ikävien kommenttejen takia, mutta tänne ajauduin kuitenkin.
Lähimmäisille en halua vielä puhua epäilyksistäni, enkä pitää raskaustestin kanssa turhaa kiirettä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:11"]
Sulla on diagnosoimaton diabetes, se sotkee usein hoitamattomana sekä muiden sisäelinten että hormonien toiminnan.
[/quote]
Ahaa! Eli sattumalta diabeteksen oireet puhkeavat, juuri menkkojen alkamisen aikoihin? Koskaan ei ole vastaavia tuntemuksia ollut.
Tosin, enpä ole aiemmin näin vahvasti raskautta toivonut ja epäillytkään.
Tuo diabetes on kyllä ainakin poissuljettu juttu kohdallani :D
Voit olla raskaana tai sitten et :)
Testit näyttävät jo tuloksen!
Minulla tuli noita valeoireita vaikka en ollut raskaana :) Kun sitten olin, oireita tuli rutkasti vähemmän.
Mutta asiallisia viestejähän suurinosa! Ja mistä helkkarista te voisitte ennustaa luettelemieni oireiden perusteella olenko raskaana vai ei.
Ehkä - ehkä en.
Eiköhän se tällä viikolla selviä. Ilmoitan sitten kuinka kävi.
Ei luulla, että olisit väkisin niitä keksinyt, mutta ihmisen mieli ja keho saattaa niitä oireita kehitellä ihan itsestään jos oikein kovasti toivoo sitä raskautta.
Oikeasti vain ihmetyttää tuo oireiden paljous noin vähäisillä ajoilla. Tai sitten ihan voin menkka vaivoja.
No ei voikaan ennustaa, itsehän kysyit onko tuttua noissa oireissa ja sait vastauksia!
Ikävää jos odotit että tulisi yksipuoleisesti ONNEA OLET RASKAANA!-kommentteja.
Tuossa murto-osa tuntemuksistani :D Esikoista yritetään ja kaikki on niin uutta ja jännittävää... Muiden kokemuksia kiitos! -ap