Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MITEN saada mies pesemään hampaansa?

Vierailija
13.05.2013 |

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä vuosia, teineistä saakka, ja tämä ongelma on ollut alusta saakka. Minun mielestäni hampaat kuuluu pestä ainakin aamulla ja illalla, mutta tässä vaiheessa hyväksyisin ilolla sen, että mies pesisi edes aamuisin. Ei hän täysin ole pesemättäkään; pesisi mieluiten ehkä joka toinen päivä.

Minua tämä KUVOTTAA, on aina kuvottanut, mutta mies ei välitä! Olen yrittänyt kannustusta, kiristystä ("en pussaa ennen kuin peset"), lahjontaa ja vaikka mitä, ja edelleen sama ongelma. Jos en ole kotona tai nukun myöhempään kuin mies, ei hampaita ole pesty kun kysyn asiasta.

Paisuttelen asiaa ehkä jo liikaakin päässäni, mutta mielestäni on täysin epäreilua että minä kyllä saan sheivailla ja pitää muutenkin huolta viehättävyydestäni, mutta mies ei kykene edes hampaiden pesuun. Muuten kyllä pitää huolta hygieniastaan, tämä on ainut ongelma (onneksi sentään). Mutta VIHAAN tätä enkä voi tajuta, miksi mies ei välitä siitä että suoraan sanon, että minua kuvottaa pesemättömät hampaat.

Mitä keinoja on enää jäljellä kun kaikkea on yritetty?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 19:24"]

onko noilla miehillä jokin fobia joka selittäisi miksi eivät pese vaikka tietävät että pitäisi? olisiko jostain psykologista apua?

[/quote]

Mun exällä ainakin käsittääkseni kyse oli sellaisen totaalisen laiskuuden ja saamattomuuden lisäksi jostain pienen miehen auktoriteettien vastustamisesta. Ei siis ollut koskaan pitänyt puoliaan, vaan kuuluu näihin, jotka vaikuttavat nössöltä ja purkavat sitten kiukkunsa potkimalla koiraa ja lyömällä naapurin postilaatikon kumoon, kun kukaan ei näe. Tämä hammaspesu (ja ylipäätään itsensä peseminen) oli siis se ainoa asia, jossa uskalsi laittaa hanttiin (vaikka ei siinäkään kunnolla sitten kuitenkaan, vaan antoi periksi).

Sairaaloista konfliktinpelkoa ja häiriintynyt minänkuva, itsetunto niin huono, että muka tiesi kaikkien vihaavan ja halveksivan ja vain jostain syystä sietävän häntä.

-Se koirankouluttaja-

Vierailija
22/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 22:31"]

Mikään ei ole tehonnut useamman vuoden aikana, joten aika toivottomalta alkaa näyttää... Toki olen uhkaillut reikiintymisellä, sairauksilla jne., mutta pahuksen ukolla ei ole koskaan edes reikiä! Haisevaan hengitykseen vahva hammaslaatu ei ikävä kyllä auta.

Ap

[/quote]

Ientulehdus ja reikiintyminen ovat kaksi eri asiaa. Jos suu haisee, se kertoo, että kaikki ei ole kunnossa.

[/quote]

Vaikka ei olisi reikiäkään, voi parodontiitti uhata. Hampaat ei reikiinny jos ei syö makeaa (hieman yksinkertaistaen) mutta paha haju kertoo, että ientaskuissa on häikkää. Siitä ei pelköllä harjaamisella selviä. Mies hammaslääkäriin! 

Hampaiden hoito on yleisteveydelle tärkeää eikä sitä voi verrata sheivaukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkää

Vierailija
24/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä pumpero suuhun kiinni, kun mies nukkuu. Joutuu pesemään sitä makua pois viikon.

Vierailija
25/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on itselleni täysin käsittämätön asia.  Miten niin pieni ja itsestäänselvä asia voi ollakin niin monelle täysin mahdotonta!? Hampaisen pesu!

Onko kyseessä joku lapsellinen uhma että varmalla en pese kun käsket, vai mikä? 

En pidä henkisesti aikuisen käytöksenä, enkä mokomaa huolisi alun perinkään saati sitten vuosia katselisin!

Joku ehdottaa tuolla jotain psykologista juttua, pelottaa tai jotain. Onko olemassa hammasharjafobia? Hampaisenpesu kauhu? En ole koksaan kuullut.

Vierailija
26/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siedät tätä? Minusta miehen rahat eivät ole riittävä syy pysyä yhdessä!