Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero ongelmat :D

Vierailija
11.07.2020 |

Lapsi on siis 1-vuoden ja 8kk, hampaidenpesu aina ollut yhtä kiukuttelua ja itkua. Mennyt vaan pahempaan suuntaan, saan ehkä nopeasti kaikki hampaat hiukan harjalla pestyä.
Mutta ei kyllä oikeaksi pesuksi voi sitä kutsua.
No nyt sitten olen vikana keinona antanut harjan lapselle itselleen sen jälkeen kun olen "yrittänyt" harjata. Kyllä sitten kelpaa kun itse saa sitä pureskella lähinnä.
Olen koittanut leikillä,laululla, samaan aikaan kun minä harjaan omia hampaita ja peilin edessä tempuillut pari kertaa väkisin vaikka itkisi jne. Ei ole helppoa.
Mutta neuvoja kaipaisin ja tietysti valituksia saa tulla ja varmasti tulee, miten huono olen, tämä tunne itselläkin.
Mutta ei onnistu ei sitten millään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma harja lapselle jolla saa pestä ja pureksia. Harjaat itse toisella pikaisesti. Ksylitoli pastillit aterioiden jälkeen käyttöön. Ikenet voi olla ärsyyntyneet jos hampaita on tulossa ja lapsi ei silloin pidä harjaamisesta. Mutta kuitenkin se on suoritettava, kun lapsi tottuu harjaan niin voi pesu aikaa lisätä.

Vierailija
2/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harjoissa on kivoja kuvioita, eikö ne houkuta.

Oral b Kids soittaa jonkun melodian parin minuutin jälkeen. Tosin ehkä sähkis ei vielä noin nuorelle jatkuvaan käyttöön. Muista että hän kasvaa nopeasti, eikä saa suuttua. Ksylitolipastillit käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu kahdella harjalla myös, annan hänelle oman ja itsellä on toinen jolla vähän saa harjattua. Itse kyllä miettinyt, kun on lapsella kerralla monta hammasta tuloillaan takana ja sivuilla (isoja hampaita) että ovatko ne niin arat ja kipeät että ei halua että sorkitaan.  Edessä on jo hyvin kasvaneet ja ei ongelmaa. 

On vaikka mitä hammas hommia ostettu, sellainen ympyrän muotoinen "lelu" missä on paikka hammastahnalle(saa sitä pyöritellä miten haluaa). Se yltää aika hyvin ympäri hampaita.

Pitäisi se kokeilla vielä nukkuessa harjata varmaan. :D

Vierailija
4/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista, pitää tuota sähköhammasharjaa vielä kokeilla. Jos se innostaisi harjaukseen. 

Vierailija
5/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummipojalla oli täsmälleen sama ongelma, eli hampaidenpesu oli yhtä tuskaa. Sitten keksin ihan älyttömän hyvän keinon, joka toimi. Eli aloin kertoa hänelle suussa asuvista pienistä peikoista, joita metsästetään hammasharjalla. Tähdensin nimenomaan sitä, että peikot nakuttavat hakuillaan hampaat palasiksi, ellei aikuinen pyydystä niitä pois suusta päivittäin. Sen jälkeen mun kummipoika vaatimalla vaati hampaidenpesuja ja varmisti vielä lopuksi, että lähtiväthän kaikki peikot:)

Vierailija
6/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällähetkellä, myöskin koko omakäsi hänellä meilkein suussa ja kaivelee :( 

No hyvä kun ei meistä varmaan kukaan voi muistaa ensi hampaitaan. Tulee ihon läpi, seuraavilla hampailla on sitten jo valmiit reiät kutakuinkin mistä tulla.  Ap 

Juu ja esikoinen kyseessä niin mistä minä tiedän :( 

Vierailija
7/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kummipojalla oli täsmälleen sama ongelma, eli hampaidenpesu oli yhtä tuskaa. Sitten keksin ihan älyttömän hyvän keinon, joka toimi. Eli aloin kertoa hänelle suussa asuvista pienistä peikoista, joita metsästetään hammasharjalla. Tähdensin nimenomaan sitä, että peikot nakuttavat hakuillaan hampaat palasiksi, ellei aikuinen pyydystä niitä pois suusta päivittäin. Sen jälkeen mun kummipoika vaatimalla vaati hampaidenpesuja ja varmisti vielä lopuksi, että lähtiväthän kaikki peikot:)

Isommalle lapselle voi toimia, alle 2v tuskin ymmärtää puhetta vielä näin paljon...

Vierailija
8/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isommalle lapselle voi toimia, alle 2v tuskin ymmärtää puhetta vielä näin paljon...

No hän oli juuri tuota ikää, joten siksi vastasin:)

Vierailija
9/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tuossa kohtaa käyttöön vaikka tabletilta hampaiden pesu sovelluksen, joka meillä auttoi pahimpien vaiheiden yli. Englanniksi ainakin löytyy. Kannattaa olla tiukkana ettei hampaiden pesu jää puolitiehen, ja taaimmaisetkin hampaat tulee pestyä. Tuo sovelluksen käyttö jää kyllä sitten itsestään pois kun alkaa sujumaan.

Vierailija
10/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella auttoi, kun hän sai pestä mun hampaani sillä välin kun minä pesin hänen. Toi tarinan kerronta peikoista on ollut täälläkin käytössä vähän vanhemman lapsen kanssa.

Mutta kun on ollut oikein jääräpäinen lapsi, silti hampaiden pesu oli vuosia taistelua.

Vierailija
11/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä kaksi kertaa, ellei useamin riippuu miten on onnistunut. Joskus pitää pikku hiljaa tehdä ja ottaa taukoa. Sitten taas uudestaan. Omani kyllä ymmärtää puhetta aika hyvin ja se tuntuu pahentavan asiaa :D En tiedä miksi itkua tulee kun yritän kertoa että, hampaat pitää harjata tai peikot tekee reikiä >< 

Vai onko se liian pelottavaa tuon ikäiselle? 

On muuten kyllä täysin normaalisti kasvanut ja kehittynyt, mutta omatahto on kyllä omaa luokkaansa. :D

Vierailija
12/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sellainen systeemi, että lapsi kerää esim tarroja jokaisesta pesusta ja kun tarroja on sovittu määrä, esim 10 niin lapsi saa palkinnon?

Vierailija
13/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kyseessä lapsi joka on vielä pieni, 1-vuosi ja 8kk. Tarrahommaa kokeiltu, ei osaa vielä yhdistää oikein asiaan. Jälkikäteen vasta ihailee niitä ja osoittaa ja kertoo omaa tarinaansa :D

No silti pistän aina tarroja hampaanpesun jälkeen, mitä voi katsella sitten. 

Hän on kyllä hankala tapaus tämän hammashoidon suhteen, olen antanut oman harjani hänelle niin kyllä haluaa minun hampaat "harjata" loppuu kiinnostus siihen tasan heti. Vei myös minun harjan omaan suuhunsa, mitä ei suositella mutta minkäs teet. 

No on esikoinen niin opettelua puolin ja toisin :( 

Tosin itse olen aika lepsu mitä olen saanut kuulla. 

T: Ap

Vierailija
14/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun on ollut oikein jääräpäinen lapsi, silti hampaiden pesu oli vuosia taistelua.

Sen siitä saa, kun vanhemmilla ei ole enää valtaa lapsiinsa. Ennen vanhaan leikki-ikäistä kuritettiin jos se ei totellut.

Vierailija
15/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele hammaspeikko tarinaa kellekkään. Mä lapsena pelkäsin joka yö että jos sinne jäikin vielä peikkoja ja oli oikeesti ihan hirveää miettiä että peikot asuu suussa ja tuhoaa hampaat. Älkää pelotelko lapsia asioilla jotka ei ole totta.

Vierailija
16/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sellainen systeemi, että lapsi kerää esim tarroja jokaisesta pesusta ja kun tarroja on sovittu määrä, esim 10 niin lapsi saa palkinnon?

Oma lapseni on 1 v 4 kk ja en usko kyllä että ymmärtäisi tuota. Kun ei juurikaan puhu. Ymmärtääköhän 4 kk:n päästä? Hankala hahmottaa kun en muista minkä ikäisenä esikoinen alkoi tuollaisia juttuja ymmärtämään.

Meillä ei auta muu kuin kiinnittää huomio muualle ja harjata hampaat aina kun suu aukeaa. 😂 Aika pätkittäin pestään. Edessä ylhäällä neljä hammasta ja alhaalla kaksi. Poskihampaita varmaan tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän