Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat antavat siskolle 350€ kuukausirahaa ja minä en saa mitään

Vierailija
11.07.2020 |

Onko mielestänne oikein, kun sisareni saa vanhemmiltamme 350€ kuukaudessa rahaa ja minä en saa mitään?
Asumme molemmat vielä kotona.
Minä käyn töissä. Tienaan noin 500€/kk. Ostan sillä koulukirjat ja vaatteet.
En saa vanhemmiltani mitää, koska käyn töissä ja tienaan itse. Minusta on väärin etten saa mitään. Mitä mieltä te olette?

Vanhemmat antavat siskolle 350€ kuukausirahaa ja minä en saa mitään

Vaihtoehdot

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelkaa vastauksenne. Voin käyttää niitä selittääkseni vanhemmilleni kokemaani vääryyttä, tai ymmärtää myös vanhempieni kantaa, jos perustelette "kyllä" vastauksenne myös.

Vierailija
2/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi rahaa antaa kun loisit vielä kotona ja saat ilmaisen täyshoidon? Saat vielä omaakin rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi rahaa antaa kun loisit vielä kotona ja saat ilmaisen täyshoidon? Saat vielä omaakin rahaa

Maksan 100€ heille kuukaudessa asumisesta. Sisko ei maksa.

Vierailija
4/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sinä olet entä siskosi?

Vierailija
5/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on helppo ratkaisu: lopeta työnteko. Voit sitten vaatia itsellesi saman summan mitä siskosi saa.

Vierailija
6/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisko on 13 kuukautta minua vanhempi.

Vierailija
7/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta oppii sen, että työnteko ei kannata. Rahaa sää ilmankin. Ei hyvä juttu.

Vierailija
8/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerros lisää.

Sisko tekee jotain siellä kotona?

Vierailija
9/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on helppo ratkaisu: lopeta työnteko. Voit sitten vaatia itsellesi saman summan mitä siskosi saa.

Samaeininki kuin Suomen valtiolla. Eriarvoistavat kansalaisiaan. Toiset saa toiset ei 😂

Vierailija
10/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette sitten.Oletteko jo aikuisia.Aikuiselle ei tarvi antaa mitään.Ihan itse saa tienata omat rahansa.

Vierailija
11/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerros lisää.

Sisko tekee jotain siellä kotona?

On sillä ainakin instagram, jossa 100 kuvaa sen kasvoista samalla ilmeellä. Lisäksi 5 kuvaa on kukista ja koirasta.

Vierailija
12/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmasti motivoi siskoa edes hakemaan töitä

Vierailija
13/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano siskollesi, että hommaa itsensä tukisurffaajaksi seuraavaksi. Elanto on taattu vuosiksi eteenpäin. Vanhempasi toimivat kuten Suomen valtio.

Vierailija
14/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuosta aloituksesta voi sanoa mitään. Anna nyt vähän parempi kuva tilanteesta? 

Skenaario A: ap 17v ja sisko 19v asuvat kotona. Ap on töissä hampurilaislafkassa ja siskolla on downin syndrooma eikä perspektiiviä itsenäistymiseen. Ap tienaa omat rahansa, sisko on vanhempien varassa.

Skenaario B: Siskolla on lääkis kesken, ap viettää vapaa-aikansa puistokemistinä ja kaikki irtoraha menee samaan harrastukseen.

Skenaario C: Ap on vain äitinsä (1700 eur/kk palkka) lapsi, sisko on isän (6000 eur/kk) vanhasta suhteesta.

Skenaario D: Vanhemmilla on selvä suosikki 

Jne jne jne! Ymmärrät kai yskän miksi tilannetta on vähän vaikea arvioida.

Vierailija
15/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siskosi jotain vammaistukea, mikä maksetaan vanhemiesi tilille?

Vierailija
16/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Ihan oikein on jos käyt töissä ja maksat hieman elämisestä kotona, mutta jos siskosi saa vastikkeetonta rahaa 350 euroa kuussa. Niin ei mene minusta tasan silloin. Mihin siskosi käyttää sen 350 euroa?

Kyllä munkin vitutti...

Vierailija
17/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä joka maksaa.

Muuten, älä vertaile itseäsi keneenkään. siitä tulee vain katkeruutta.

Vierailija
18/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuosta aloituksesta voi sanoa mitään. Anna nyt vähän parempi kuva tilanteesta? 

Skenaario A: ap 17v ja sisko 19v asuvat kotona. Ap on töissä hampurilaislafkassa ja siskolla on downin syndrooma eikä perspektiiviä itsenäistymiseen. Ap tienaa omat rahansa, sisko on vanhempien varassa.

Skenaario B: Siskolla on lääkis kesken, ap viettää vapaa-aikansa puistokemistinä ja kaikki irtoraha menee samaan harrastukseen.

Skenaario C: Ap on vain äitinsä (1700 eur/kk palkka) lapsi, sisko on isän (6000 eur/kk) vanhasta suhteesta.

Skenaario D: Vanhemmilla on selvä suosikki 

Jne jne jne! Ymmärrät kai yskän miksi tilannetta on vähän vaikea arvioida.

Sisko täytti juuri 19. Tykkää meikkailla ja seurata instagramia, tiktokia ja muita hauskoja somekanavia. On lukiossa. Hajauttanut opintojaan, joten valmistuu vasta syksyllä. Saa usein muut toimimaan haluamallaan tavalla. Meillä tulee siitä riitoja ja hän tekeytyy uhriksi, kun sanon totuuden.

Mä aion hakea di opintoihin kunhan saan koulut suoritettua.

Vierailija
19/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Ihan oikein on jos käyt töissä ja maksat hieman elämisestä kotona, mutta jos siskosi saa vastikkeetonta rahaa 350 euroa kuussa. Niin ei mene minusta tasan silloin. Mihin siskosi käyttää sen 350 euroa?

Kyllä munkin vitutti...

Miksei mene?

Toimiihan Suomen valtiokin niin ja me olemme valtiomme "lapsia".

Vierailija
20/41 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun etusi tulee myös olemaan työtodistus, joka auttaa sinua myöhemminkin saamaan töitä. Mutt jos ei ole mitään syytä, on siskosi kuukausiraha aika iso, ja tilanne vaikuttaa eriarvoiselta.